Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Totalitarismus jako cesta k šoa
Vodičková, Tereza ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Úvod: Cílem této práce je pojednat o fenoménu šoa z co nejvíce úhlů a stran, abych se vyhnula zjednodušení a zobecnění. Výsledkem je vytvoření aktivity nastiňující žákům problematiku holocaustu, šoa. Chci skloubit očitá svědectví s uměleckoliterárním ztvárněním tématu šoa. Z důvodu větší odbornosti si jako výchozí body mé práce volím: I. obecnou charakteristiku totalitarismu, nebo-li systému, který dal šoa vzniknout, II. vhled do historických souvislostí, jelikož moje aktivita je využitelná ve více předmětech: literatura, občanská nauka a dějepis, je nutné, abych toto období zpracovala i faktograficky. III. V rámci umělecké literatury, která se tématu šoa dotýká ze strany "vinných", se pokusím demonstrovat imanenci destrukce lidské společnosti, což je také to, co by mělo zaznít i na závěr mé aktivity. IV. V závěrečné aktivitě budou skloubena očitá svědectví a umělecký text (které zpracovávají stejné historické události), bude nastíněno jejich didaktické využití v předmětech: občanská výchova, dějepis a literatura. Cílová aktivita bude interdisciplinární, protože je vytvořena hlavně pro potřeby SOŠ, jde o propojení více informačních zdrojů a jejich vzájemnou konfrontaci, což vede k menšímu zkreslování historické skutečnosti, rozvíjení kritického myšlení a uvědomění si, že literární text, se kterým v aktivitě...
Totalitarismus jako cesta k šoa
Vodičková, Tereza ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Úvod: Cílem této práce je pojednat o fenoménu šoa z co nejvíce úhlů a stran, abych se vyhnula zjednodušení a zobecnění. Výsledkem je vytvoření aktivity nastiňující žákům problematiku holocaustu, šoa. Chci skloubit očitá svědectví s uměleckoliterárním ztvárněním tématu šoa. Z důvodu větší odbornosti si jako výchozí body mé práce volím: I. obecnou charakteristiku totalitarismu, nebo-li systému, který dal šoa vzniknout, II. vhled do historických souvislostí, jelikož moje aktivita je využitelná ve více předmětech: literatura, občanská nauka a dějepis, je nutné, abych toto období zpracovala i faktograficky. III. V rámci umělecké literatury, která se tématu šoa dotýká ze strany "vinných", se pokusím demonstrovat imanenci destrukce lidské společnosti, což je také to, co by mělo zaznít i na závěr mé aktivity. IV. V závěrečné aktivitě budou skloubena očitá svědectví a umělecký text (které zpracovávají stejné historické události), bude nastíněno jejich didaktické využití v předmětech: občanská výchova, dějepis a literatura. Cílová aktivita bude interdisciplinární, protože je vytvořena hlavně pro potřeby SOŠ, jde o propojení více informačních zdrojů a jejich vzájemnou konfrontaci, což vede k menšímu zkreslování historické skutečnosti, rozvíjení kritického myšlení a uvědomění si, že literární text, se kterým v aktivitě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.