Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Veřejné rozpočty a možnosti jejich využití nově vznikajícími divadelními scénami v Praze
Vondráčková, Anna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
V první části se diplomová práce zabývá současným stavem divadelní sítě v Praze, ale i předpoklady a možnostmi jejího rozvoje a rozšiřování. Dále se blíže zaměřuje na financování pražských divadel a kulturní politiku Prahy se zvláštním zacílením na grantový systém, transformaci divadelní sítě a další možnosti podpory. V druhé části se práce podrobně věnuje šesti subjektům / divadelním scénám, které vznikly v posledních třech letech: Studio Hrdinů, soubor Company.cz v Divadle Komedie, Venuše ve Švehlovce, Vila Štvanice, Jatka78 a Panoptikon Barikáda. Dívá se na ně z pohledu jejich lokace a vztahu k vlastníkům prostor, právní formy a kontinuity tvorby, jejich diváků a spolupracovníků a hlavně z pohledu financování. Celou práci pak uzavírá porovnání situace těchto subjektů.
Financování transformovaných a soukromoprávních divadel z veřejných rozpočtů
Vančura, Petr ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Vávrová, Hana (oponent)
V teoretické části se práce zaměřuje na možnosti financování divadel z veřejných zdrojů. Věnuje se jak zdrojům z rozpočtu Magistrátu hlavního města Prahy, tak i Ministerstva kultury České republiky. Tento přehled je poté přenesen do praktické části, která se zabývá využíváním těchto možností v pražském divadle Archa o.p.s., které se dlouhodobě drží mezi nejlépe hodnocenými divadly v Praze a na předních příčkách mezi alternativními divadly v ČR. Práce si neklade za cíl ani posouzení efektivity stávajícího grantového systému, ani kritiku systému financování kultury v ČR. Cílem práce je vytvoření přehledu možných zdrojů financování divadla z veřejných rozpočtů a posouzení efektivity získávání těchto zdrojů na divadle Archa o.p.s.. Práce se dále věnuje srovnání hospodaření Archy s Městským divadlem Jablonec nad Nisou, stejné právní podstaty, ale působícího ve zcela jiných podmínkách.
Řízení a financování stagiony na příkladu Městského divadla Jablonec nad Nisou
Koublová, Simona ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Homindová Römerová, Eva (oponent)
Předmětem diplomové práce je podat charakteristiku stagionového typu divadla v rámci ucelené typologie divadel v České republice na příkladu Městského divadla Jablonec nad Nisou. Teoretická část práce, která je vytvořena na základě hodnocení sekundárních dat, popisuje právní zakotvení divadel, jejich možnosti financování, a to jak z veřejných, tak ze soukromých zdrojů, způsob řízení a specifika marketingu kultury. Na teoretické vymezení navazuje část praktická, věnující se primárně analýze Městského divadla Jablonec nad Nisou spolu s nahlédnutím na činnost libereckého Divadla F. X. Šaldy a vzájemným srovnáním obou divadel. Analytická část vychází z hloubkových rozhovorů a dotazování autorky a je doplněna o výzkum vnímání divadla jeho návštěvníky. Cílem práce je zjistit, zda je stagiona perspektivou českého divadelnictví do budoucna, zda se jedná o nosnou či pouze přechodnou formu.
Analýza využívání moderních fundraisingových a marketingových nástrojů v činnosti vybraných pražských divadel
Horák, Josef ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje možnostem financování divadel. Teoretická část popisuje faktory, které mají na možnosti financování vliv -- postavení divadla v moderní společnosti, typologii, a legislativu. Dále rozebírá možnosti financování se zaměřením na méně používané nástroje. Praktická část je věnována případovým studiím dvou pražských divadel s právní formou obecně prospěšné společnosti -- Činoherního klubu a Divadla Archa.
Možnosti financování divadel v Praze na příkladu divadla Archa
Vančura, Petr ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Teoretická část práce se věnuje možnostem financování divadel v Praze z veřejných zdrojů, včetně rozboru náležitostí potřebných k čerpání finančních prostředků z jednotlivých možností. V tomto přehledu nezohledňuje pouze dostupné granty a dotace z rozpočtu hlavního města Prahy, ale i možnosti získávání finančních prostředků z rozpočtu ministerstva kultury České republiky a okrajově se dotýká i strukturálních fondů Evropské Unie. V návaznosti na tento přehled se praktická část zabírá využíváním těchto možností v pražském divadle Archa o.p.s., které se dlouhodobě drží mezi nejlépe hodnocenými divadly v Praze a na předních příčkách mezi alternativními divadly v ČR. Práce si neklade za cíl ani posouzení efektivity stávajícího grantového systému ani kritiku systému financování kultury v ČR. Cílem práce je vytvoření přehledu možných zdrojů financování divadla z veřejných rozpočtů a posouzení efektivity získávání těchto zdrojů na divadle Archa o.p.s..
Možnosti financování divadel na příkladu vybraných pražských organizací
Maternová, Tereza ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této práce je představit možné formy provozování divadel a nastínit způsoby jejich financování. Práce nabízí stručný přehled možných zdrojů příjmů divadel rozdělených podle zdrojového subjektu a dále se soustředí na financování ze zdrojů veřejných. Poskytuje výčet grantových příležitostí divadel na území hlavního města Prahy, dotýká se kulturní politiky, multiplikačního efektu dotací do divadel a procesu transformace pražské divadelní sítě započaté v roce 2001. Teoretické poznatky o možnostech financování divadel jsou v druhé části práce prakticky ověřovány na konkrétním případu dvou pražských divadel - Dejvického divadla, o.p.s. a Divadla Na zábradlí, p.o. a na jejich hospodaření v letech 2008 a 2009.
Řízení ekonomických procesů vícesouborového divadla
Koublová, Simona ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Wurm von Sterndorff, Henriette (oponent)
Zvoleným tématem mé bakalářské práce je problematika řízení ekonomických procesů vícesouborového divadla. V úvodní části se věnuji základním teoretickým poznatkům problémové oblasti. Popíši modelově nejběžnější typ organizační struktury vícesouborového divadla v podmínkách České republiky a z popsaného typu odvodím úskalí (slabé stránky) a naopak výhody (silné stránky) provozu vícesouborového divadla. Na úvodní teoretickou část navazuje praktická část, opírající se o základní charakteristiky Divadla F. X. Šaldy v Liberci (dále jen DFXŠ), jako zvoleného subjektu pro praktickou aplikaci teoretických poznatků. Na základě analýzy získaných interních informací a aplikování výzkumných nástrojů, vycházejíc ze zdrojů DFXŠ a konzultací s panem ředitelem MgA Martinem Otavou, případně dalšími odbornými pracovníky DFXŠ a SWOT analýzy, formuluji v závěrečné části práce vlastní návrhy a východiska pro možné zlepšení finanční situace DFXŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.