Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Povědomí učitelů základních škol o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte
Dvořák, Vojtěch ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Lindová, Markéta (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (Child Abuse & Neglect - CAN) a povědomí učitelů základních škol o této problematice. Práce se zaměřuje na zjištění, zda jsou učitelé dostatečně připraveni na detekci, řešení a předcházení případů týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a zda mají dostatečné znalosti o jednotlivých formách syndromu CAN a zvláštních formách. Teoretická část práce se věnuje definici a popisu různých forem syndromu CAN a rizikovým faktorům, které mohou vést k jeho vzniku. Dále se v této části práce přibližuje nástinem kvalifikační předpoklad pro působení učitele na 2. stupni ZŠ. Výzkumná část práce se zaměřuje na dotazování učitelek a učitelů základních škol. Za pomoci dotazníkového šetření zkoumá, zda jsou učitelé schopni definovat formy syndromu CAN, a zda se ve své praxi setkali s případy týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a jakým způsobem byli na tuto problematiku připraveni. Cílem této části práce je také zjistit, zda vnímají učitelé ZŠ prevenci syndromu CAN za dostatečnou. Klíčová slova: syndrom CAN, prevence syndromu CAN, vzdělávání učitelů, 2. stupeň základních škol

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.