Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulační modely synchronního stroje pro výukové potřeby
Lidmila, Petr ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením modelů synchronního motoru, v prostředí programu MATLAB – Simulink, pro použití ve výuce předmětu Střídavé pohony. Modely jsou vytvořeny pro motor s permanentními magnety a pro motor s vinutým rotorem. Modely jsou vytvořeny tak aby bylo možné jejich simulování i s rozdílnou podélnou a příčnou indukčností, tedy s hladkým rotorem i vyniklými póly. Modely je také možno napájet přímo ze sítě, nebo pro rozběh použít jednoduché vektorové řízení. Všechny modely jsou sladěny tak, aby bylo možné jejich parametry nastavovat pouze v jednom m-filu. Dále je v práci vytvořeno automatické generování fázorových diagramů pro ustálený stav motoru, které slouží jako interaktivní pomůcka při výuce.
Návrh synchronního motoru s vnějším rotorem a s permanentními magnety
Dudáš, Juraj ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Práca sa bude zaoberať princípom funkcie synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi, je v nej uvedený rozbor motorov PMSM a BLDC. V projekte je uvedený výpočet parametrov požadovaných od pohonnej jednotky pre vetroň Discus 2 . Pre zadané parametre bude vytvorený návrh motora typu BLDC a PMSM. Vlastnosti navrhnutých motorov budú overené za pomoci programu FEMM, RMxprt a Maxvell. Na konci práce bude uvedený popis rozdielov medzi vypočítaným BLDC a PMSM motorom a taktiež zhodnotenie projektu.
Vysokomomentové elektromotory pro pohony nezávislé trakce v oboru manipulační techniky
Höll, Jan ; Kurka,, Otakar (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
S rozvojem výkonové elektroniky i vysokoenergetických magnetů došlo k rozšíření synchronních strojů buzených permanentními magnety i do aplikací, kde je vyžadována plynulejší a náročnější regulace. Díky velké hustotě momentu, které mohou stroje buzené permanentími magnety dosáhnout, se začaly synchronní stroje uplatňovat i v přímých pohonech. Jednou z oblastí, ve které by se mohly přímé pohony uplatnit, je manipulační technika, kde je v současnosti většina pohonů pojezdu řešena pomocí asynchronního motoru, který je přes převodovku s pevným převodovým poměrem spojen s poháněným kolem. Navrhnout motor pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku bylo i cílem této dizertační práce. Motor přímého pohonu je umístěn přímo v pojezdovém kole, a proto se jako vhodnější jeví provedení s vnějším rotorem. Na základě studia i ověřovacích výpočtů byly nakonec vybrány pro přímý pohon dva typy motorů – synchronní motor s permanentními magnety na rotoru a motor s transversálním tokem. Oba typy motorů jsou v této práci podrobně popsány. Pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku byly následně navrženy motory v obou provedeních, které byly podrobně optimalizovány pomocí numerického programu využívajícího metodu konečných prvků. Podle návrhu byly oba motory vyrobeny, správnost návrhu byla následně ověřena laboratorním měřením. Synchronní motor s permanentními magnety na rotoru vykazuje lepší elektromagnetické vlastnosti a vyznačuje se jednodušší výrobou, proto se jeví pro tuto aplikaci jako vhodnější. Oproti tomu u motoru s transversálním tokem se dá při stejném objemu stroje ušetřit podstatnou část aktivních materiálů. Přínosem této práce jsou zejména výsledky podrobné optimalizace obou strojů i jejich vzájemné porovnání.
Modelování synchronního motoru s permanentními magnety v nestandardních situacích
Daniel, Martin ; Otava, Lukáš (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V průmyslových aplikacích dochází k stále většímu nasazení synchronních motorů s permanentními magnety. Proto je požadována i simulace chování těchto motorů v neobvyklých situacích. Díky těmto simulacím chceme předejít zničení motoru. Výsledkem simulací jsou průběhy jednotlivých signálů. Bakalářská práce se zabývá návrhem simulačních schémat. Konkrétně se jedná o zkrat fází na vstupu motoru, odpojení motoru od napájení a změnu střídy měniče. Součástí práce je vytvoření uživatelského prostředí na zadávání technických parametrů motoru a spouštění simulací s využitím vytvořených simulačních schémat.
Elektrický pohon zkušebního pracoviště
Jon, Václav ; Vrba, Jaromír (oponent) ; Koláčný, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice elektrických pohonů, jak po teoretické stránce, tak po jejich praktické stránce. Tato práce vznikla díky podpoře fy VUES Brno s.r.o., ve které autor této práce mohl vykonat odbornou tříměsíční praxi a následně s firmou spolupracoval na dořešení projektu. Jedná se o státní projekt s názvem: Automatizované pracoviště pro životnostní zkoušky elektrického ručního nářadí s využitím aktivních synchronních brzd. Jak již název napovídá, jedná se o vytvoření plně automatizovaného pracoviště zabývající se testy životnosti ručního nářadí. Autor tohoto projektu řešil část týkající se vývoje programu pro frekvenční měnič, která se stala základem pro tuto diplomovou práci.
Modelování elektrických prvků vozidel
Kósa, Valentin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektrických vozidel. Úvodem poskytuje přehled o možných zdrojích elektrické energie a typech pohonů aplikovatelných pro elektrická vozidla. Hlavní části práce je vytvoření modelu vozidla s pohonem a se zdrojem energie v programu Simulink. Výsledný model vozidla obsahuje model superkondenzátoru a synchronního motoru s permanentním magnetem. Vozidlo v modelu je představováno pomocí zátěže elektrického pohonu. V závěru práce jsou na vytvořeném modelu provedeny simulace jízd a následně jsou výsledky analyzovány.
Modelování synchronního motoru s permanentními magnety v nestandardních situacích
Daniel, Martin ; Otava, Lukáš (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V průmyslových aplikacích dochází k stále většímu nasazení synchronních motorů s permanentními magnety. Proto je požadována i simulace chování těchto motorů v neobvyklých situacích. Díky těmto simulacím chceme předejít zničení motoru. Výsledkem simulací jsou průběhy jednotlivých signálů. Bakalářská práce se zabývá návrhem simulačních schémat. Konkrétně se jedná o zkrat fází na vstupu motoru, odpojení motoru od napájení a změnu střídy měniče. Součástí práce je vytvoření uživatelského prostředí na zadávání technických parametrů motoru a spouštění simulací s využitím vytvořených simulačních schémat.
Simulační modely synchronního stroje pro výukové potřeby
Lidmila, Petr ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením modelů synchronního motoru, v prostředí programu MATLAB – Simulink, pro použití ve výuce předmětu Střídavé pohony. Modely jsou vytvořeny pro motor s permanentními magnety a pro motor s vinutým rotorem. Modely jsou vytvořeny tak aby bylo možné jejich simulování i s rozdílnou podélnou a příčnou indukčností, tedy s hladkým rotorem i vyniklými póly. Modely je také možno napájet přímo ze sítě, nebo pro rozběh použít jednoduché vektorové řízení. Všechny modely jsou sladěny tak, aby bylo možné jejich parametry nastavovat pouze v jednom m-filu. Dále je v práci vytvořeno automatické generování fázorových diagramů pro ustálený stav motoru, které slouží jako interaktivní pomůcka při výuce.
Vysokomomentové elektromotory pro pohony nezávislé trakce v oboru manipulační techniky
Höll, Jan ; Kurka,, Otakar (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
S rozvojem výkonové elektroniky i vysokoenergetických magnetů došlo k rozšíření synchronních strojů buzených permanentními magnety i do aplikací, kde je vyžadována plynulejší a náročnější regulace. Díky velké hustotě momentu, které mohou stroje buzené permanentími magnety dosáhnout, se začaly synchronní stroje uplatňovat i v přímých pohonech. Jednou z oblastí, ve které by se mohly přímé pohony uplatnit, je manipulační technika, kde je v současnosti většina pohonů pojezdu řešena pomocí asynchronního motoru, který je přes převodovku s pevným převodovým poměrem spojen s poháněným kolem. Navrhnout motor pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku bylo i cílem této dizertační práce. Motor přímého pohonu je umístěn přímo v pojezdovém kole, a proto se jako vhodnější jeví provedení s vnějším rotorem. Na základě studia i ověřovacích výpočtů byly nakonec vybrány pro přímý pohon dva typy motorů – synchronní motor s permanentními magnety na rotoru a motor s transversálním tokem. Oba typy motorů jsou v této práci podrobně popsány. Pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku byly následně navrženy motory v obou provedeních, které byly podrobně optimalizovány pomocí numerického programu využívajícího metodu konečných prvků. Podle návrhu byly oba motory vyrobeny, správnost návrhu byla následně ověřena laboratorním měřením. Synchronní motor s permanentními magnety na rotoru vykazuje lepší elektromagnetické vlastnosti a vyznačuje se jednodušší výrobou, proto se jeví pro tuto aplikaci jako vhodnější. Oproti tomu u motoru s transversálním tokem se dá při stejném objemu stroje ušetřit podstatnou část aktivních materiálů. Přínosem této práce jsou zejména výsledky podrobné optimalizace obou strojů i jejich vzájemné porovnání.
Modelování elektrických prvků vozidel
Kósa, Valentin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektrických vozidel. Úvodem poskytuje přehled o možných zdrojích elektrické energie a typech pohonů aplikovatelných pro elektrická vozidla. Hlavní části práce je vytvoření modelu vozidla s pohonem a se zdrojem energie v programu Simulink. Výsledný model vozidla obsahuje model superkondenzátoru a synchronního motoru s permanentním magnetem. Vozidlo v modelu je představováno pomocí zátěže elektrického pohonu. V závěru práce jsou na vytvořeném modelu provedeny simulace jízd a následně jsou výsledky analyzovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.