Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 497 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení a klasifikace žáků středních odborných škol
Kubíčková, Lucie
Bakalářská práce se věnuje tématu Hodnocení a klasifikace žáků středních odborných škol. Cílem práce je zjistit, jak vnímají problematiku hodnocení žáci poslední-ho ročníku střední odborné školy. Práci tvoří část teoretická a praktická. Teoretická část popisuje význam školního hodnocení, jeho typy, funkce a cíl, který je jeho součástí. Dále se zabývá metodami a způsoby hodnocení, a to zejména těmi, které se nejvíce používají na středních školách. Zaměřuje se na klasifikaci, její klady, zápory a v neposlední řadě na to, jak hodnocení a klasifikace ovlivňují psychiku a chování žáků. Praktická část se zabývá průzkumem, jak v současné době vnímají problematiku hodnocení žáci posledního ročníku vybrané střední odborné školy. Průzkumnou metodou je dotazník, který má elektronickou podobu. Dotazník je rozdělený do tří oblastí, jež korespondují s hlavní průzkumnou otázkou. Práce obsahuje doporučení pro pedagogickou praxi.
Názory žáků středních škol k mezigeneračnímu přenosu v rodině
Šustrová, Petra
Bakalářská práce se věnuje problematice mezigeneračního přenosu v rodině u žáků středních škol. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké mají žáci středních škol názory k mezigeneračnímu přenosu ve své rodině. Teoretická část je zaměřená na mezigenerační přenos hodnot a hodnotových orientací v rodině, na podobu mezigeneračního učení v rodině ve vybraných aspektech a přenos a rozvoj nadání v rodině. Na teoretickou část navazuje praktická část, která prezentuje vlastní výzkumné šetření. K výzkumnému šetření byl použit jako hlavní metoda výzkumu – dotazník. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření prezentován názor žáků vybraných středních škol, ve kterém reflektují své názory k podobě mezigeneračního přenosu v rodině. Praktická část podrobně rozebírá přenos hodnot v rámci rodiny a jejich využití při studiu nebo v budoucí profesi. V závěru je zodpovězena hlavní výzkumná otázka a také jsou uvedena doporučení pro praxi.
Autorita učitele očima žáků střední odborné školy
Horáková, Lucie
Bakalářská práce pojednává o autoritě učitele očima žáků středních odborných škol. Teoretická část práce objasňuje termín „autorita“ a přináší dosavadní teoretické poznatky o typologii a členění autority s charakteristikou vybraných typů autority, dále pak o kázni, klimatu školy a třídy a o samotné autoritě pedagoga. Praktická část bakalářské práce pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jakým způsobem žáci středních odborných škol pohlížejí na autoritu učitele, zda si myslí, že jde o důležitou vlastnost, které vlastnosti ji posilují či oslabují a zda je jejich vnímání autority nějakým způsobem spojeno s kázní. Výsledky šetření dospěly k závěru, že autoritu by podle žáků každý učitel měl mít. Představy o tom, co autorita znamená a jaké vlastnosti autoritu posilují nebo naopak oslabují, se v mnoha ohledech shodují. Učitel by podle žáků měl být přátelský, zároveň i trochu přísný, spravedlivý, komunikativní a v neposlední řadě by měl dokázat svým výkladem žáky zaujmout. Autoritu by si neměl vynucovat agresivním chováním, arogancí, ale ani přílišnou vstřícností. Učitel s autoritou si doká-že mezi svými žáky sjednat kázeň a pořádek.
Zdaňování studentů zemí Visegradské skupiny
Blažková, Kristýna
BLAŽKOVÁ K. Zdaňování studentů v rámci zemí Visegrádské skupiny, Bakalářská práce, Brno 2020 Bakalářská práce se zabývá komparací zdanění příjmů v rámci zemí Visegrádské skupiny. Důraz je kladen na Českou republiku a Slovensko. Práce obsahuje postup při stanovení základu daně fyzických osob, které dosahují příjmů ze závislé činnosti, dále výpočet daně z příjmu fyzických osob a velikost povinných odvodů sociálního a zdravotního pojištění. Práce srovnává a vyhodnocuje nejvýhodnější způsob zdanění z daných zemí a následně je komparace zaměřena na studenty České republiky a na Slovensku. Na závěr jsou všechna vypočtená data okomentována a je uvedeno doporučení a diskuze dané problematiky.
Studijní úspěšnost a její vliv na financování vysokých škol
Neuwirthová, Veronika
Cílem této diplomové práce je určit vliv měnící se studijní ne/úspěšnosti na financování veřejných vysokých škol. K tomuto účelu je třeba zjistit identifikaci dopadů měnící se studijní ne/úspěšnosti na financování vysokého školství. K tomuto účelu je analyzován vývoj studijní ne/úspěšnosti a změny v rozpočtech. Výsledky práce potvrzují vyšší přidělené částky na základě vyšší úspěšnosti studia.
Pohled žáků na způsoby motivace v rámci výuky odborných předmětů
Navrkalová, Markéta
V bakalářské práci je zpracováno téma Pohled žáků na způsoby motivace v rámci výuky odborných předmětů. Hlavním cílem práce je zmapování současných moti-vačních metod s vazbou na praktické uplatnění. V teoretické části budou popsány definice v oblasti motivace, vysvětlení odborných pojmů, které se pevně pojí s problematikou motivace, v souvislosti s výukou odborných předmětů na střední odborné škole. Pro zpracování teoretické části práce budou použity metody analýzy, srovnávání a syntézy. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jestli se žáci cítí být motivováni svými učiteli ke studiu odborných předmětů v rámci svého oboru, který si na dané střední škole vybrali pro své budoucí povolání. Data byla získána prostřednictvím průzkumného šetření, které bylo vedeno na vybrané střední odborné škole. Použi-tou metodou bylo dotazování prostřednictvím průzkumného nástroje, kterým byl dotazník. Ten byl předložen žákům 2. a 3. ročníku na vybrané střední odborné ško-le. Zjištěné výsledky byly vyhodnoceny prostřednictvím popisné statistiky, formu-lovány závěry a doporučení pro pedagogickou praxi.
Odměny a tresty na SOU z pohledu žáků
Jelínková, Lenka
V bakalářské práci, se zajímám problematikou „Odměn a trestů na SOU z pohledu žáků“. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji ve velké míře výchovnému působení školy, tudíž se zde vyskytuje několik definicí výchovy, školy, školní kázně či nekázně a podobně. Zdů-razňuji „několik definicí“, protože má řada odborníků na tyto pojmy jiný pohled a tedy odlišný názor. Důležitá je i osobnost učitele, kterou budu zde také charakteri-zovat. Teoretická část se bude ale především věnovat hlavnímu tématu, kterým jsou tresty, na SOU. Trestů existuje několik druhů, každý s sebou nese jiné násled-ky, na každého mají jiný vliv. Popíšu situace, ve kterých je vhodné až nutné trest použít a také opačné situace, kdy je trest zvolen nevhodně a jaké může zanechat na jedinci následky. Pojmy, situace a stavy, které zde popisuji, jsou spjaty ve většině se školním prostředím, ale nelze opomenout i domácí prostředí žáka, tedy jeho život mimo školu, protože i tento faktor se vysoce podílí na utváření žáka, způsobu jednání a chování. Je tedy nutno brát v potaz všechny faktory, které na žáka působí a ovlivňují jej, ať už v dobrém slova smyslu nebo špatném. Jak jsem již zmínila, bu-du se zde věnovat především trestům, ale k těm neodmyslitelně patří jejich proti-klad a tím jsou odměny. Co se týče zdrojů informací, které mi posloužily ke tvorbě teoretické části, tak to byly většinou knižní zdroje a v menší míře zdroje elektro-nické. Nyní bych plynule přešla k praktické části, jejímž cílem je zjistit jaké tresty jsou ve škole učiteli voleny, jejich doba trvání a také to, jaké tresty by si žáci sami volili. Kromě trestů se ve výzkumu objevují i odměny. Celý výzkum je směřován k žákům, jaký mají na problematiku pohled právě oni. V praktické části jsem pro získání informací využila kvantitativní výzkumnou metodu, a to dotazník. V závěru práce uvedu, jaký má přínos pro pedagogickou praxi.
Analýza poptávky po biopotravinách mezi studenty Fakulty regionálního rozvoje a mezinárodních studií
Tatarová, Barbora
Bakalářská práce se zabývá analýzou poptávky mezi studenty Fakulty regionálního rozvoje a mezinárodních studií. Dílčím cílem práce, na základě získaných podkladů, bylo představení a seznámení s touto problematikou. Analýza byla použita ke srovnání výsledků zahraničních a českých studentů a k vytvoření konkrétních cílů. Hlavním cílem této práce bylo analyzovat poptávku po biopotravinách mezi českými i zahraničními studenty fakulty. Teoretická část v krátkosti nastínila základní terminologie, nezbytné pro porozumění tématu. Kapitola je věnována problematice ekologického zemědělství, jeho principům a historii. Převážnou část tvoří zpracování, kvalita a značení produktů ekologického zemědělství, tedy biopotravin. Praktická část obsahuje především interpretaci výsledků kvantitativního šetření, pro které byla zvolena metoda dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 497 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.