Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
Znalosti žáků středních škol v oblasti poskytování první pomoci ve vybrané lokalitě Jihočeského kraje
PETROVIČ, Pavel
Předkládaná diplomovaná práce byla zpracována na téma první pomoci. První pomoc je stále aktuální problém, kterému je potřeba věnovat pozornost. S výukou první pomoci je vhodné začít již od útlého věku a s přibývajícími léty přidávat řešení složitějších situací první pomoc při zasažení látkami CBRNE, při mimořádných událostech (povodně, dopravní nehody s velkým počtem raněných). Cílem práce bylo zjistit znalosti žáků středních škol v oblasti poskytování první pomoci a následně komparovat výsledky mezi střední zdravotnickou školou a školami nezdravotnickými. Znalost první pomoci byla zjišťována dotazníkovou formou. Do statistického šetření se zapojilo 400 žáků 5 středních škol, včetně jedné střední zdravotnické školy, v Jihočeském kraji. Dotazníky byly vyhodnoceny a zpracovány. Ke zpracování výsledků byl využit 2 test dobré shody pro ověření normality a t-test pro ověření nulové a alternativní hypotézy. Žáci střední zdravotnické školy dosahovali lepších výsledků v dotazníkovém šetření, než žáci nezdravotnických středních škol. Proto bylo možné přijmout stanovené hypotézy. Středním školám, které se zúčastnily statistického šetření, byla poskytnuta zpětná vazba. Tato diplomová práce by mohla posloužit jako studijní materiál, případně jako námět pro následující kvalifikační práce. Dle mého názoru by byla přínosnou prací práce zaměřená na téma zjištění znalostí pedagogů v oblasti poskytování první pomoci.
Záškoláctví a odmítání školní docházky u žáků na SŠ
Janečková, Viola ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Záškoláctví a odmítání školní docházky na SŠ ABSTRAKT: Rizikové chování mládeže, je závažným celospolečenským jevem. V této souvislosti byl ve školním roce 2007/2008 proveden první výzkum středních zdravotnických škol v Karlovarském kraji, který se obecně zaměřoval na všechny druhy rizikového chování. Už z tohoto výzkumu mimo jiné vyplynula informace, že 30,80 % žáků se dopustilo záškoláctví. Na základě stoupající tendence záškoláctví je tato práce zaměřená na problematiku záškoláctví a odmítání školní docházky. Teoretická část práce byla směřována na vymezení záškoláctví, jeho příčiny, diagnostiku, důsledky, intervenci a legislativní ošetření této problematiky. Cílem výzkumné části byla analýza četnosti výskytu záškoláctví a odmítání školní docházky u žáků 1. a 4. ročníků Střední zdravotnické školy v Karlových Varech, vyhodnocení faktorů souvisejících a ovlivňujících záškoláctví, odmítání školní docházky a porovnání zjištěných výsledků. V praktické části byla použita data z vlastních anonymních dotazníků, které vyplnilo celkem 180 respondentů. Analýza dat potvrdila vysoký a stále stoupající počet záškoláků mezi žáky Střední zdravotnické školy v Karlových Varech. Výsledky přinášejí množství informací, ze kterých je možné vyvodit konkrétní preventivní opatření. KLÍČOVÁ SLOVA: záškoláctví, odmítání...
Témata a zdroje sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy
Bednářová, Jitka
Bakalářská práce se zabývá zdroji sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy a tím, jaká témata s danými zdroji probírají. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Cílem teoretické části je zejména definovat sexuální výchovu a specifikovat hlavní zdroje sexuální výchovy, jako jsou rodina, škola, vrstevníci a média. Dále je popsán obsah sexuální výchovy, tedy témata, která se v rámci této problematiky řeší. Metodami, které jsou použity v teoretické části, jsou analýza, syntéza a komparace odborných zdrojů, které jsou v tištěném i elektronickém provedení. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké zdroje, v rámci sexuální výchovy, žáci středních odborných škol, užívají a které preferují a zároveň, jaký je obsah sexuální výchovy u jednotlivých zdrojů. Metodou empirické části bylo dotazování. Data pro účely průzkumu byly získávány prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondenty byly žáci vybrané střední zdravotnické škole. Předpokládaný počet byl sto respondentů. Výsledná data byla následně vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření, ze kterých jsou formulovány doporučení pro pedagogickou praxi.
Důvody užívání omamných látek na středních zdravotnických školách
CANDROVÁ, Eliška
Užívání omamných látek není problémem pouze v České republice, ale je to problém celosvětový. Toto jednání vede k narušování zdraví a životních hodnot jedince i celé společnosti. Užívání omamných látek zasahuje do oblasti biologické, psychické i sociální. Zasahuje nejen v době, kdy se adolescent chová rizikově, ale i v budocnosti, kdy musí nést následky svého chování. Podle předních autorů zabývájících se problematikou užívání omamných a psychotropních látek je jako jeden z důvodů uváděn psychická zátěž. U studentů středních zdravotnických škol je právě tato zátěž patrnější stejně jako u ostatních pomáhajících profesí. Práce zahrnuje část teoretickou, která charakterizuje období adolescence, popisuje faktory vzniku závislosti a nejběžnějsí důvody k užívání omamných látek. Dále blíže popisuje jednotlivé omamné a psychotropní látky a statistické zhodnocení jejich užívání. Pojednává o stresu a stresových situacích a jejich vlivu na užívání drog. Je zde zahrnuta také duševní hygiena, syndrom vyhoření a supervize. V praktické části jsou vytyčené cíle, je zde popsán průběh vlastního výzkumu a také diskutování s autory, z nichž jsem čerpala. Data byla zjišťována na základě kvantitativního výzkumu. Metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Na jejich základě byly verifikovány či falzifikovány předem stanovené hypotézy. Studenti byli dotazováni ve škole za přítomnosti administrátora s vyloučením pedagogů či jiných jim blízkých autorit, které by mohly ovlivnit validitu sbíraných dat. Cílem výzkumu bylo zmapovat užívání návykových látek na středních zdravotnických školách. Konkrétně jaké omamné látky studenti užívají, v jaké frekvenci, jakým způsobem a jaké důvody je k užívání vedou. Z výzkumu je patrné, že studenti středních zdravotnických škol jsou ponejvíce zatíženi po psychické stránce. Tito studenti ve větší míře pijí alkohol, užívají tabákové výrobky a omamné látky oproti ostatním studentům. Výsledky práce je možné využít v praxi, pro potřeby dalších výzkumů a informovanost pro odbornou a laickou veřejnost.
Motivy k užívání drog u studentů středních škol v Jindřichově Hradci
VESELÁ, Alice
V dnešní době má česká mládež čím dál více zkušeností s návykovými látkami, především s alkoholem, nikotinem a s marihuanou. Z toho důvodu se autorka rozhodla zjistit nejčastější motivy vedoucí k užívání drog a jejich rozšířenost u studentů středních škol. Dále se autorka rozhodla zmapovat region města Jindřichův Hradec vzhledem k nedostatku informací pro tuto oblast. Statistiky týkající se problematiky užívání drog se totiž vztahují pouze na kraje či celou ČR. Autorka provedla kvantitativní výzkum metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Soubor byl stanoven kvótním, náhodným výběrem, kdy kvótou byl věk, pohlaví a typ studované školy. Základní výzkumný soubor se skládal ze tří podsouborů. Výzkumný soubor A byl nasycen respondenty z gymnázia, výzkumný soubor B respondenty ze střední školy a výzkumný soubor C respondenty z učiliště. Výzkum ukázal, že motivy k užívání drog se u studentů v jednotlivých typech škol příliš neliší. Nejčastějšími z nich jsou podle studentů středních škol v Jindřichově Hradci touha po neobvyklých zážitcích a neschopnost vyřešit svůj problém či životní krizi jiným způsobem než užitím návykové látky. Dále bylo prokázáno, že studenti učiliště mají četnější zkušenosti s užíváním drog než studenti gymnázia i střední školy. Přínosem bakalářské práce je samotné zmapování středních škol regionu Jindřichův Hradec v oblasti drogové problematiky, které podle slov ředitelů škol chybělo k vytvoření uceleného pohledu na problematiku užívání v této oblasti. V rámci návrhů řešení drogové problematiky by bylo podle autorky potřebné provést výzkumy především v menších regionech. Autorka dále doporučuje častější přednášky o drogové problematice a exkurze do zařízení pro drogově závislé osoby

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.