Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design horkovzdušné pražičky kávových zrn
Shemetova, Anna ; Paliatka, Peter (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Výběrová káva se každý rok stává stále populárnější díky svým výrazným chuťovým vlastnostem, které ji odlišují od běžné kávy. Chuťový profil nápoje je ovlivněn řadou faktorů, včetně pražení. Výběrová kávová zrna se praží v menších množstvích pro lepší kontrolu procesu, často v kavárnách nebo menších pražírnách. Během pražení prochází zelená kávová zrna několika fázemi, každá z nich je klíčová pro dosažení požadované chuti a vůně kávy. Existují různé technologické metody pražení kávy, jednou z nejmodernějších je pražení horkým vzduchem. Tato metoda se technologicky neustále vyvíjí, ale design strojů často kopíruje jiné typy pražicích strojů, což zanechává nevyužitý potenciál ve tvaru a vzhledu horkovzdušných pražicích strojů. Umístění pražičky v prostorách kavárny také přináší určité příležitosti, které budou řešeny v diplomové práci. Práce se zaměřuje na vytvoření designu horkovzdušné pražičky kávových zrn s kapacitou 1 až 2 kg, která by mohla být umístěna v malé až středně velké kavárně či pražírně.
Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny
Skýbová, Tereza
Skýbová, T. Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro kavárny, která povedou k rozšíření povědomí a prodejnosti udržitelné kávy. Literární rešerše představí kávu jako komoditu, udržitelnou produkci kávy a jednotlivé organizace, které udržitelný přístup ke kávě podporují. Zjištěné informace budou následně využity ve výsledkové části. V té bude nejprve zanalyzované kavárenské odvětví. Hlavní výzkum práce se skládá z polostrukturovaných rozhovorů, které jsou doplněny dotazníkovým šetřením. Na závěr budou navržena různá doporučení, které podpoří povědomí udržitelné kávy a její prodejnost. Tyto doporučení budou finančně podložená.
Využití certifikace Fair trade a Direct trade v marketingové strategii českých pražíren kávy a kaváren
Bočková, Petra ; Kvítková, Zuzana (vedoucí práce) ; Daňková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová se věnuje stavu na trhu výběrové kávy v České republice, přičemž se zaměřuje na postavení největších pražíren kávy a kaváren na tomto trhu a jejich marketingové strategie. Součástí práce je analýza těchto marketingových strategií se zaměřením na přístup těchto subjektů k Fair trade a Direct trade obchodním praktikám. Teoretická i praktická část práce přináší poznatky z českého trhu výběrové kávy, vysvětluje také pozadí jeho současného rychlého rozvoje a význam alternativních obchodních praktik. Na základě výstupů z dotazníkového šetření je vyvozen přístup konzumentů kávy k hodnotám, které výběrová káva představuje, což jsou jednak samotné certifikace a jejich etický význam, ale také lokálnost pražení a tím pádem dostupnost čerstvého a kvalitního produktu.
Briú: A Coffee Roasting Startup
Beck, Maximilian ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Nussbaumer, Rebecca (oponent)
Cílem této studie je prozkoumat německý trh s kávou vzhledem k jeho vhodnosti pro vstup startupu Company Briu. Firma vykazuje neustálý růst již od jejího založení. Tento čilský sturtup zaměřený na kávu vyhledává příležitosti pro vstup na evropský trh. Firma preferuje německý trh. Proto se tato práce zaměřuje právě na německý trh a výzkum se snaží odhalit vhodnost tohoto trhu pro expanzi startupu. Následující klíčové oblasti jsou hodnoceny při rozhodování, zda má podnik vstoupit na trh nebo ne: 1. Poptávka po kvalitní kávě v Německu 2. Logistický řetězec produktu 3. Vládní podpora startupů v Německu 4. Potenciál německého trhu s kávou 5. Právní a regulační rámec v Německu 6. Německý zákazník 7. Atraktivita trhu 8. Snadnost vstupu 9. Výběr partnerů V rámci této studie bylo realizováno devět rozhovorů se startrupy zaměřující se na kávu. Všechny firmy dotazované prostřednictvím telefonu jsou z Německa. Výsledky naznačují, že v Německu je dostatečná poptávka po kvalitní kávě, aby byl vstup startupu na trh úspěšný. Legální a finanční aspekt podpory startupů v Německu podporují rozhodnutí podniku vstoupit na Německý trh.
Starbucks - Mazinárodní strategie a cesta na výsluní
Zábranská, Marie ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Čápová, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou mezinárodního úspěchu společnosti Starbucks. Příčiny tohoto bezprecedentního úspěchu jsou nejprve detekovány ve vnějších faktorech a v odvětví samotném. Následuje pozorování strategických kroků společnosti od založení až po mezinárodní expanzi a podrobná deskripce interních praktik společnosti. V analytické části je pak vymezen a aplikován model, který byl vyvinut na Bocconské univerzitě v Miláně. Jednotlivé předpoklady modelu jsou porovnávány s postupem společnosti Starbucks. Vyhodnocením shodností a odlišností reality a modelu se pak dochází k závěrům, které vysvětlují příčiny extrémně pozitivních výsledků společnosti Starbucks a její schopnosti přeměnit stagnující neatraktivní odvětví na lukrativní obor s vysokými maržemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.