Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby
Trča, Matouš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby AUTOR: Matouš Trča KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního prototypu webové aplikace, jež bude sloužit k procvičování slovní zásoby anglického jazyka. Algoritmus aplikace bude založen na technice Spaced Repetition, tedy na efektivním rozložení opakování jednotlivých karet tázajících se na správnou odpověď (tzv. flashcards) v čase. Aplikace umožní uživatelům registraci, vytvoření vlastní kolekce karet a bude je volitelně upozorňovat o denních dávkách e-mailem. Vytváření vlastní kolekce bude částečně automatizováno - uživatel zadá slova, která si chce zapamatovat a systém vygeneruje karty pomocí volně dostupných slovníkových API. V první, teoretické části se práce zaměřuje na obecné aspekty učení, paměti a zapomínání. Dále také srovnává stávající aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby a jejich algoritmy. Praktická část se zabývá samotným vývojem aplikace od návrhu po její implementaci a výsledným uživatelským testováním. KLÍČOVÁ SLOVA: učení, webová aplikace, anglická slovní zásoba, spaced repetition, flashcards
Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby
Trča, Matouš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby AUTOR: Matouš Trča KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního prototypu webové aplikace, jež bude sloužit k procvičování slovní zásoby anglického jazyka. Algoritmus aplikace bude založen na technice Spaced Repetition, tedy na efektivním rozložení opakování jednotlivých karet tázajících se na správnou odpověď (tzv. flashcards) v čase. Aplikace umožní uživatelům registraci, vytvoření vlastní kolekce karet a bude je volitelně upozorňovat o denních dávkách e-mailem. Vytváření vlastní kolekce bude částečně automatizováno - uživatel zadá slova, která si chce zapamatovat a systém vygeneruje karty pomocí volně dostupných slovníkových API. V první, teoretické části se práce zaměřuje na obecné aspekty učení, paměti a zapomínání. Dále také srovnává stávající aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby a jejich algoritmy. Praktická část se zabývá samotným vývojem aplikace od návrhu po její implementaci a výsledným uživatelským testováním. KLÍČOVÁ SLOVA: učení, webová aplikace, anglická slovní zásoba, spaced repetition, flashcards
Jabber robot pro opakování slovíček
Maršíček, Lukáš ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem testovacího automatu, který uživatele zkouší z jím zadané slovní zásoby cizího jazyka, a doplňkové webové aplikace, která přihlášenému uživateli zobrazuje informace o jeho výsledcích v testech. Analýzou, návrhem a implementací obou aplikací se zabývá praktická část práce, která dále obsahuje podrobnou uživatelskou příručku. Teoretická část práce se věnuje stručnému představení Leitnerova systému, který je v testovacím automatu využit pro zefektivnění procesu učení, a technologie Jabber/XMPP, která je použita pro komunikaci mezi uživatelem a vyvinutým testovacím automatem. Hlavním výstupem práce jsou obě vyvinuté aplikace, které jsou určené všem studentům, bez ohledu na úroveň jejich jazykové znalosti, jako pomůcka při studiu cizího jazyka.
Porovnání e-learningových produktů typu Supermemo
Churý, František ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Práce se zabývá problematikou produktů typu Supermemo (též nazývaných Flashcard software). Zjednodušeně řečeno se jedná o software, který slouží k opakování slovíček. Cílem je porovnat vybrané produkty, zamyslet se nad ideálním softwarem tohoto typu a nad možným budoucím vývojem. V první části práce objasňuji (zejména dříve rozšířený) princip učení slovíček pomocí papírových kartiček (tzv. Flashcards). Přibližuji metody a důvody práce s těmito kartičkami, algoritmy jejich přesunů apod. Z těchto metod vychází počítačový software, zvažuji výhody a nevýhody softwaru oproti Flashcards. Dále formuluji možné požadavky na ideální software tohoto typu, analyzuji vybrané produkty (Supermemo, VTrain a Flashcard Exchange) a konfrontuji je s formulovanými požadavky. Na závěr se zamýšlím nad možnými vylepšeními produktů a budoucím vývojem v oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.