|
Hra Sokoban a umělá inteligence
Žlebek, Petr ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na řešení hry Sokoban metodami umělé inteligence. Teoretická část popisuje hru Sokoban, problematiku stavového prostoru a princip vybraných prohledávacích algoritmů. V rámci praktické části byly v jazyce Python implementovány popsané algoritmy a bylo vytvořeno grafické uživatelské rozhraní. V závěrečné části byly provedeny srovnávací experimenty.
|
| |
|
Hra Sokoban a umělá inteligence
Žlebek, Petr ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na řešení hry Sokoban metodami umělé inteligence. Teoretická část popisuje hru Sokoban, problematiku stavového prostoru a princip vybraných prohledávacích algoritmů. V rámci praktické části byly v jazyce Python implementovány popsané algoritmy a bylo vytvořeno grafické uživatelské rozhraní. V závěrečné části byly provedeny srovnávací experimenty.
|
| |
|
Řešení hry Sokoban pomocí genetických algoritmů
Nezvalová, Leona ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Minařík, Miloš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou automatického řešení hry Sokoban s využitím gentických algoritmů. Důraz je kladen především na reprezentaci chromozomu, která pomáhá řešit hlavní problémy hry - velikost stavového prostoru a prezence uváznutí. Na tyto problémy je také zaměřena speciální operace křížení a fitness ohodnocující funkce. Vedlejším cílem je optimalizace nalezeného řešení pomocí optimalizační funkce i samotné evoluce.
|