Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Položková analýza jako nástroj vyhodnocování didaktických testů: příklad kurzu Statistika pro geografy
Novotná, Kateřina ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Ve školství se často setkáváme s nekvalitně vytvořenými didaktickými testy, které ve skutečnosti netestují výukou nabyté znalosti a dovednosti, nebo je testují jen v omezené míře. Pokud jsou například položky u uzavřených otázek vytvořeny neprofesionálně, studenti mohou správné odpovědi dokonce tipovat, aniž by měli z dané oblasti učiva nějaké znalosti a dovednosti. Cílem bakalářské práce je vyhodnotit kvalitu uzavřených otázek s nabídkou možných odpovědí na příkladu závěrečných testů kurzu Statistika pro geografy a na základě získaných výsledků doporučit úpravy konkrétních položek. Vyhodnocení bude provedeno na základě položkové analýzy pomocí webové aplikace ShinyItemAnalysis. U špatně fungujících otázek budou na základě výsledků analýzy navrženy jejich úpravy tak, aby byly pro didaktické testování vhodnější. V teoretické části se bude bakalářská práce věnovat didaktickému testu jakožto specifickému hodnotícímu nástroji, jeho formám, jednotlivým typům testových úloh a doporučením pro jejich tvorbu. Vše bude doplněno konkrétními příklady z oblasti statistiky. Prostor bude věnován rovněž technikám tipování odpovědí, vlastnostem testových úloh a testovým teoriím. Klíčová slova: didaktický test, typy testových úloh, položková analýza, ShinyItemAnalysis

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.