Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role Salesiánského střediska mládeže a trávení volného času dětí
KNOSOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, jaká je role Salesiánského střediska mládeže v trávení volného času dětí v Českých Budějovicích. Hlavním cílem této práce je zjistit jaké volnočasové aktivity Salesiánské středisko mládeže poskytuje, a jaké volnočasové aktivity dětí preferují. Dalším cílem je také zjistit motivaci dětí, kteří přichází na volnočasové programy do Salesiánského střediska. Práce je složena z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je rozdělena do pěti podkapitol. První podkapitola se zabývá seznámením se Salesiány, a také představuje jejich zakladatele Dona Boska. Dále se tato podkapitola zabývá vznikem první Oratoře, a v neposlední řadě se také věnuje preventivnímu stylu a principům salesiánské výchovy. Druhá podkapitola se zabývá seznámením se Salesiánským střediskem mládeže v Českých Budějovicích. Třetí podkapitola se věnuje činnostem střediska. Je zde vyjmenován program volnočasových nabídek, které středisko poskytuje. Čtvrtá podkapitola definuje volný čas, jeho funkci, možnosti trávení volného času a rizika, který volný čas přináší. Poslední pátá podkapitola teoretické části se zabývá sociální prací nejen s dětmi a mládeží, ale i s rodinami v Salesiánském středisku mládeže. Empirická část se již zabývá samotnými výsledky výzkumu. Hlavní výzkumná otázka zněla: "Jaká je role Salesiánského střediska mládeže v trávení volného času dětí?" Hlavní výzkumná otázka byla rozdělena do dvou dílčích výzkumných otázek: "Z jakého důvodu navštěvují děti Salesiánské středisko mládeže?" "V čem dětem pomáhá návštěva Salesiánského střediska mládeže?" Pro zjištění potřebných informací byl proveden kvalitativní výzkum za použití metody dotazování, a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl zvolen s použitím kvótního účelového výběru. Komunikační partneři byli vybráni z otevřeného klubu Oratoř, ve věku 10-15 let. Výzkumný soubor byl tvořen 5 komunikačními partnery, kteří byli ochotni se na výzkumu podílet. Výzkum proběhl ve dvou fázích. Nejdříve byl proveden předvýzkum, a poté samotný výzkum. Rozhovor byl nahráván na diktafon a doslovně přepsán. Získaná data byla vyhodnocena pomocí tzv. trsů. Výsledné údaje byly strukturovány podle jednotlivých dílčích výzkumných otázek. Výzkum přinesl odpovědi na stanovené otázky. Bylo zjištěno, že děti navštěvují středisko, protože jim poskytuje zázemí (prostor), kde si mohou bez obav hrát, a na pracovníky se mohou kdykoliv obrátit s prosbou o radu či pomoc. Dále také dětem dává prostor pro navázání nových kamarádských vztahů, a umožňuje jim tyto vztahy prohloubit. Středisko poskytuje také pomoc ve vzdělávání, a to formou volnočasového programu Doučování. Z výzkumu tedy vyplynulo, že role Salesiánského střediska mládeže v trávení volného času dětí je velmi důležitá. Snaží se dětem ukázat, jak smysluplně mohou trávit svůj volný čas. Výsledky bakalářské práce mohou sloužit k další práci s dětmi a mládeží. Případně mohou být poskytnuty na setkání Národní rady Salesiánů, kde se projednávají záležitosti v oblasti práce s dětmi a mládeží.
Salesiánská pedagogika a její vývoj v ČR po roce 1989
SOLDÁTOVÁ, Marta
Předmětem mé bakalářské práce je salesiánská pedagogika a její vývoj v České republice po roce 1989. Salesiánská pedagogika využívá při výchově mládeže preventivní výchovný systém. Tento systém je aplikován v tzv. Salesiánských střediscích mládeže. Ve své práci jsem se věnovala pedagogickým metodám, které se v těchto střediscích v současné době využívají. Cílem práce bylo zaznamenat vývoj přístupu a metod od roku 1990 do současnosti. Tento vývoj dokumentuji několika rozhovory, které jsem uskutečnila s respondenty salesiánských zařízení.
Společná východiska sociální práce a pedagogiky volného času a jejich specifické metody aplikované v Salesiánském středisku v Českých Budějovicích
DVOŘÁKOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá společnými východisky sociální práce a pedagogiky volného času při práci s dětmi a mládeží. Práce obsahuje specifické pojmy a metody, které využívají pracovníci salesiánského střediska. Konkrétně pracovníci Salesiánkého střediska dětí a mládeže - dům dětí a mládeže v Českých Budějovicích.
Evangelizace a salesiánské středisko mládeže
JIRÁČEK, Václav
Tématem práce je reflexe pojmu evangelizace a její realizace v Salesiánských střediscích mládeže. Má dvě části: teoretickou a praktickou. V první z nich je nejprve nastíněn vývoj role náboženství ve společnosti v období moderny a postmoderny. Dále je pomocí některých podstatných dokumentů církevního magisteria z období po druhém vatikánském koncilu představena šíře významů slova evangelizace a jeho souvislost s dalšími klíčovými pojmy. Jsou představeny teologické základy a obecné principy evange
Sekundární prevence sociálně patologických jevů
VANĚČKOVÁ, Iveta
V úvodu své práce se zabývám vysvětlením pojmu sociálně patologické jevy a zařazením tohoto pojmu do sociální patologie, přičemž dále některé tyto významné negativní a nebezpečné jevy ohrožující mládež popisuji. Hlavně se zaměřuji na násilné jevy a závislosti. Následně řeším problém prevence a to jak primární, sekundární tak terciální. Píši hlavně o různých doporučeních a opatřeních, aby k prevenci, a to hlavně té terciální, vůbec nemuselo docházet. Dále se zaměřuji již na prevenci sekundární a to především právě násilných jevů a závislostí. Na závěr se soustřeďuji na Salesiánské středisko mládeže - dům dětí a mládeže v Českých Budějovicích, kde stručně popisuji aktivity tohoto střediska se zřetelem na to, zda a jak provádí či uskutečňuje právě tu sekundární prevenci, aby nedocházelo ke vzniku či rozšiřování sociálně patologických jevů.
Modely a pastorace mládeže uplatňované v salesiánských střediscích mládeže v České republice
SVOBODA, Michal
Předkládaná práce se zaměřuje na analýzu a popis pastoračního modelu, který používají pracovníci salesiánských středisek mládeže při práci s mladými lidmi. V úvodním teoretickém přehledu jsou představeny charakteristiky salesiánských středisek mládeže tak, jak jsou uváděny v salesiánské literatuře. Nejprve je zde popsána obecná koncepce salesiánské pastorace mládeže, a poté její pojetí v dokumentech českých salesiánských děl. Druhá část práce je praktická. Je zaměřena na konkrétní kvalitativní sociologický výzkum, který se uskutečnil mezi 18 zaměstnanci salesiánských středisek mládeže na podzim roku 2007. Tato část práce je uvedena popisem přípravy výzkumu, navazuje na ni postup analýzy dat a završuje rozsáhlá část datové syntézy. V závěru části je uveden přehled odvozených teorií. K práci je připojena rozsáhlá část příloh analyzovaných dat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.