Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hasičský záchranný sbor podniku Správy železniční dopravní cesty, s. o., mimořádné události na železnici a jejich řešení
MĚŘIČKA, Radek
Tato bakalářská práce se zabývá Hasičským záchranným sborem podniku Správy železniční dopravní cesty a také mimořádnými událostmi, které mohou na železnici vzniknout a jak se takové události řeší. V první části, která je teoretická, jsou uvedeny platné právní předpisy a tato část je věnována samotnému Hasičskému záchrannému sboru podniku Správy železniční dopravní cesty. V druhé praktické části jsou uvedeny postupy řešení mimořádných událostí a výsledky provedeného výzkumu. V práci jsou uvedeny grafy, tabulky a obrázková příloha techniky sboru.
Vyjednávací taktiky a jejich uplatnění v IZS
BAREŠ, Jaroslav
Integrovaný záchranný systém zajišťuje mnoho činností ve vztahu k ochraně životů, zdraví a majetku občanů. V rámci tohoto systému jsou pracovníci, kteří plněním svých úkolů vstupují do vztahů s osobami v krizových situacích, které si vyžadují zvláštní postupy, mezi které patří vyjednávání. Tato práce popisuje uplatňování vyjednávacích taktik v procesu vyjednávání. Hodnotí aktuální stav vyjednávacích taktik, zejména povědomí pracovníku základních složek IZS o těchto vyjednávacích taktikách v krizovém vyjednávání s agresivními osobami a osobami demonstrující úmysl sebevraždy. Hodnotí, jak často jsou pracovníci základních složek IZS vystavovány mimořádným událostem s krizovým vyjednáváním a jak jsou na tyto situace připraveni. Následně porovnává taktiky při vyjednávání z operačních středisek a při přímém výkonu služby v běžných činnostech a za mimořádné události, s ohledem na jednotlivé základní složky IZS. Posuzuje vývoj těchto taktik s ohledem na rozvoj společnosti a kultury. Pomocí kvantitativního výzkumu, formou dotazníků doplněného o rozhovory specialistů na vyjednávání, ověřuji praktickou znalost problematiky členů základních složek IZS v uplatňování vyjednávacích taktik. Zkoumaný vzorek byl tvořen členy základních složek IZS v poměrném zastoupení PČR, HZS, ZZS z Jihočeského kraje. Výsledky práce poukazují, že členové základních složek IZS, kromě policejních vyjednavačů, s vyjednáváním jako specifickou činností nemají výraznou zkušenost. V odborné přípravě jsou komunikační dovednosti zdokonalovány pouze teoreticky. Většina dotazovaných členů IZS projevila zájem o zdokonalení znalostí vyjednávacích taktik a uvítali by dokument shrnující základní chyby v komunikaci s agresivní osobou, nebo s osobou demonstrující úmysl sebevraždy. Jako doporučení pro složky IZS byl zpracován přehled základních chyb v této komunikaci
Komunikace s veřejností při mimořádných událostech
VAŇOVÁ, Naďa
Informovanost občanů je důležitou a nezastupitelnou součástí realizace opatření ochrany obyvatelstva. I přes své legislativní zakotvení tato činnost vykazuje výrazný deficit, který je dlouhodobě vnímán občany v případě řešení konkrétních mimořádných událostí a naplno se projevil například při povodních v letech 2002 a 2006. V České republice dosud neexistuje komplexní informační zdroj a to ani multimediální, tištěný či jiný zdroj. Chybí zde jednota a komplexnost informací . Pro lepší pochopení této problematiky je třeba se nejprve seznámit se základními pojmy a vysvětlit co znamená komunikace, určit její druhy a podrobně vysvětlit pojem krizové komunikace. Dále je potřeba rozdělit krizové situace do jednotlivých skupin, specifikovat možná hrozící rizika a způsoby informování obyvatelstva o situaci a správném chování za těchto situací. Práce se zabývá problematikou dostupnosti informací pro širokou veřejnost a legislativou, která tuto dostupnost právně zajišťuje. Tato práce seznamuje s technickými prostředky, kterými se varovné informace předávají, ať už se jedná o různé druhy sirén nebo o software nebo jiná zařízení. Dále jsou uvedeny formy zkoušek varovného systému a dopodrobna rozebrán varovný signál {\clqq}všeobecná výstraha`` spolu s doplňujícími tísňovými informacemi. Je potřeba si uvědomit, že včasně, přesně a vhodně podané informace, hrají rozhodující roli při záchraně obyvatelstva, proto jsem se ve své práci věnovala především této problematice. V závěru práce shrnuje možné formy a metody krizové komunikace s obyvatelstvem a stanovuje požadavky na odborný profil pracovníka, který by se touto problematikou měl profesně zabývat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.