Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování dopadů norem kvality a ochrany před klamavou reklamou na užitek spotřebitelů
Chaloupka, Jan ; Burian, Jan (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
V práci je zkoumán význam ochran spotřebitelů (konkrétně ochrany proti klamavé reklamě a normy stanovující minimální požadovanou kvalitu produktu) pro zajištění užitku spotřebitelů. Cílem je zjistit, zda-li jsou tyto ochrany pro zajištění užitku nezbytné, a nebo si jsou spotřebitelé schopni svými kupními projevy a vzájemnou komunikací mezi sebou zajistit užitek minimálně stejný, jaký jim zajistí zmiňované ochrany, a případně zda-li nemůže docházet i k situacím, kdy zmíněné ochrany užitek spotřebitelů snižují oproti situaci, kdy žádné ochrany neexistují. Dané závěry jsou zjišťovány pro konkrétní produkt (LCD televize) a konkrétní společenské prostředí (menší sociální společenství v rámci České republiky), přičemž zkoumáme nejen vliv ochran spotřebitelů na užitek celého společenství, ale i na užitek každé ze společenských vrstev při různých poměrech těchto vrstev v rámci testovaného společenství. Ke zjištění výsledků je vytvořen původní multiagentní model, ve kterém je simulováno chování spotřebitelů a firem na trhu. V práci jsou pak postupně představeny všechny důležité části architektury tohoto modelu -- od principů vytváření sociální struktury na základě poznatků o sociální skupinách a různých typech sociálních vazeb, přes kupní rozhodovací proces spotřebitelů a principy komunikace s ostatními spotřebiteli v rámci sociální sítě, až po rozhodování firem o vlastnostech vyráběných výrobků. V závěru jsou interpretovány výsledky získané v simulaci a na jejich základě stanoven význam ochran spotřebitelů pro zajištění užitku v testované společnosti kupující testovaný produkt.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.