Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Financování základních škol - srovnání dvou ZŠ v Jihočeském kraji
Petrželová, Soňa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na systém financování školství v České republice. Teoretická část je věnována financování regionálního školství. Popisuje hlavně jeho právní úpravu a systém. Následně rozebírá výkonové a programové financování. Soustřeďuje se zvláště na financování základních škol, jejich tvorbu rozpočtu, fondů a výročních zpráv. V praktické části se práce zaměřuje na rozbor financování a hospodaření dvou konkrétních základních škol -- ZŠ a MŠ Tábor a ZŠ a MŠ Jistebnice. Na tomto základě je následně provedena jejich komparace a návrhy případných zlepšení pro zvýšení efektivity a hospodárnosti škol.
Financování základního školství - případová studie
Kabátová, Sylvie ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis vzdělávacího systému a charakteristiku financování školství v České republice. V teoretické části je rozebrána právní úprava školství, jeho pozice ve veřejném sektoru, financování školství, rozpočet a výroční zpráva školy a také normativní metoda financování. Hlavní pozornost je věnována oblasti regionálního školství -- základním školám. V praktické části je zaznamenán rozbor financování konkrétní základní školy a to ZŠ Vratimov, Datyňská 690. Je zde obsažen rozbor hospodaření školy za školní rok 2006/2007, 2007/2008 a 2008/2009. Získané poznatky jsou vyhodnoceny a jsou vytvořeny návrhy pro tvorbu úspor v rozpočtu školy. Mimo výše uvedené se v praktické části nachází porovnání hospodaření ZŠ na Datyňské ulici se sousední školou na Masarykově náměstí. V samém závěru praktické části je uvedena ilustrace propočtu výše přijatých prostředků pro ZŠ na Datyňské ulici ze státního rozpočtu prostřednictvím republikových a krajských normativů pro rok 2010.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.