Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The World of David Walliams and Roald Dahl's Children's Books. A Comparative Analysis
TŮMOVÁ, Eliška
Práce se prostřednictvím srovnávací analýzy prozaické tvorby dvou britských autorů dětské literatury pokusí popsat dynamiku vývoje tvorby pro dětské čtenáře v kontextu britské fantastické literatury. Na příkladech z děl současného autora D. Walliamse se práce bude zabývat tématy, motivy a způsobem vyprávění autora humorné dětské prózy v porovnání s literárním odkazem děl Roalda Dahla. Pozornost se soustředí na formu literární grotesky a nadsázky, která v kontextu tvorby pro dětské čtenáře otevírá kontroverzní témata v případě obou uvedených autorů.
Roald Dahl's Children's Books and Short Stories for Adults
VOJNOVÁ, Pavlína
Předmětem zkoumání bakalářské práce je literární tvorba britského autora Roalda Dahla, který specifickým přístupem k literárnímu kánonu dětské literatury obohatil tvorbu určenou dětskému čtenáři nejen ve 20. století. Práce si klade za cíl porovnat autorův přínos v kontextu britské dětské literatury a literatury pro dospělé čtenáře. Jádrem práce bude srovnávací analýza Dahlovy tvorby, nalézání společných témat, motivů a morálního přesahu dětských příběhů a povídek a románu pro dospělé čtenáře. Práce v závěrečné kapitole porovná filmové adaptace příběhů pro dětské čtenáře a jejich originální literární předlohu.
Female Characters and the Relationship of Women to Children in Roald Dahl's Children's Fiction
BUBLOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je literární analýza charakteristiky ženských postav v tvorbě Roalda Dahla určené dětskému čtenáři. Roald Dahl proslul jako autor groteskní prózy pro dospělé a pro jeho tvorbu pro děti je příznačný černý humor, nadsázka, groteskní prvky a určitá kontroverze jeho děl (Čarodějnice, Jirkova zázračná medicína, aj.). Práce nejprve představí Roalda Dahla a jeho dílo v jednotlivých kategoriích čtenářů (dětský a dospělý čtenář) anásledně se bude zabývat tématem antifeministického přístupu autora k ženským postavám, a to především v Dahlově próze Čarodějnice (The Witches). Teoretickým základem práce bude srovnání pojetí ženských postav v klasické pohádce bratří Grimmů (Bettelheim) a charakteristika ženských postav v Dahlově tvorbě pro dětské čtenáře. Praktická část práce dále posoudí vliv vzorů a modelových postav na dětského čtenáře v Dahlově tvorbě pro děti včetně možných kontroverzí ve výkladu a interpretaci čtení. Role humoru, nadsázky a grotesky bude předmětem závěrečných zkoumání v rámci bakalářské práce.
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.
The Readers' Reception of Roald Dahl's Books. Children and Adult Readers and Their Way to the Grotesque
MASLÁKOVÁ, Lucie
Předmětem zájmu bakalářské práce je srovnání pojetí groteskna v tvorbě Roalda Dahla určené pro děti a pro dospělé čtenáře. V teoretické části se práce pokusí definovat pojetí grotesky a roli černého humoru v povídkové tvorbě a v autorově dětské literatuře. Jádrem výzkumu bude literárněvědná analýza groteskních prvků Dahlovy poezie pro děti Revolting Rhymes, povídkové tvorby z výborů Kiss, Kiss a dále zpracování autorovy prózy Charlie and the Chocolate Factory. Součástí recepce vybraných textů bude analýza motivů násilí a literární hyperboly včetně recepce filmových zpracování Dahlových děl.
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.