Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza možností odvracení střetu osobního a drážního vozidla na železničním přejezdu
Glogar, Matěj ; Bradáč, Albert (oponent) ; Prnka, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nehodovosti na železničních přejezdech z pohledu řidičů silničních i drážních vozidel. Teoretická část práce je zaměřena především na výklad vybraných předpisů souvisejících se železničními přejezdy, jejich stavebně-technickým řešením, způsoby a možnostmi značení a zabezpečení přejezdů. Jsou zde uvedeny nejčastější příčiny vzniku nebezpečných situací vyplývajících ze zkušeností strojvedoucích a řidičů silničních vozidel, doplněné o statistiky nehodovosti na přejezdech za uplynulá období. Praktická část práce analyzuje možnosti pro odvrácení střetu na dvou konkrétních železničních přejezdech. Pro tento účel byl vybrán přejezd zabezpečený světelnou signalizací a přejezd zabezpečený pouze výstražným křížem. Zde je s podporou programu Virtual Crash simulován vznik vybraných krizových situací a vyhodnoceny možnosti pro jejich odvracení. Na závěr jsou u obou přejezdů formulovány návrhy na zvýšení jejich bezpečnosti. Přílohy této práce tvoří výčet legislativních předpisů v souvislosti s přejezdy, záznam z jízdy drážního vozidla a jeho technické parametry a výstupy ze simulačního programu.
Analýza kritických míst křížení silniční a železniční dopravy v Jihomoravském kraji
Chlup, Daniel ; Ptáček, Petr (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je provést analýzu třech autorem vybraných míst křížení silniční a železniční dopravy řízené institucemi Jihomoravského kraje. Jsou vybrány železniční přejezdy, na kterých došlo v posledních pěti letech ke střetu silničního a železničního vozidla s následkem úmrtí některého z účastníků. Dalším kritériem výběru přejezdu je typ použitého zabezpečovacího zařízení. Vybrané přejezdy zastupují základní, běžně používané typy. Je vybrán přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži, přejezd zabezpečený světelným zabezpečovacím zařízením a přejezd vybavený světelným zabezpečovacím zařízením doplněným o závorová břevna. Teoretická část se zabývá základními parametry železničních přejezdů, jejich dělením, číslováním, systémem funkce a značením pro účastníky provozu. V praktické části jsou použity matematické výpočty nezbytné pro posouzení bezpečnosti na vybraných přejezdech a stanovení možností odvrácení střetu oběma účastníky provozu. Nápravná opatření jsou navrhnuta pro všechny tři přejezdy s přihlédnutím k jejich finanční náročnosti. Pro vybrané přejezdy je vytvořen polygon s pomocí programu Virtual Crash 3.
Mimoúrovňové křížení s železniční tratí v Blansku
Felkl, Jan ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
V bakalářské práci se zabývám dopravní situací v městě Blansku. Podařilo se mi získat studii výstavby mimoúrovňového křížení s železniční tratí, kterou akceptuji a navazuji na ni dopravními průzkumy železničního přejezdu a přilehlé okružní křižovatky. Cílem práce je návrh krátkodobých řešení stávající situace a porovnání aktuálního a výhledového stavu s ohledem na výstavbu silničního nadjezdu, který bude prvním mimoúrovňovým propojením dvou částí města.
Analýza kritických míst křížení silniční a železniční dopravy v Jihomoravském kraji
Chlup, Daniel ; Ptáček, Petr (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je provést analýzu třech autorem vybraných míst křížení silniční a železniční dopravy řízené institucemi Jihomoravského kraje. Jsou vybrány železniční přejezdy, na kterých došlo v posledních pěti letech ke střetu silničního a železničního vozidla s následkem úmrtí některého z účastníků. Dalším kritériem výběru přejezdu je typ použitého zabezpečovacího zařízení. Vybrané přejezdy zastupují základní, běžně používané typy. Je vybrán přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži, přejezd zabezpečený světelným zabezpečovacím zařízením a přejezd vybavený světelným zabezpečovacím zařízením doplněným o závorová břevna. Teoretická část se zabývá základními parametry železničních přejezdů, jejich dělením, číslováním, systémem funkce a značením pro účastníky provozu. V praktické části jsou použity matematické výpočty nezbytné pro posouzení bezpečnosti na vybraných přejezdech a stanovení možností odvrácení střetu oběma účastníky provozu. Nápravná opatření jsou navrhnuta pro všechny tři přejezdy s přihlédnutím k jejich finanční náročnosti. Pro vybrané přejezdy je vytvořen polygon s pomocí programu Virtual Crash 3.
Analýza možností odvracení střetu osobního a drážního vozidla na železničním přejezdu
Glogar, Matěj ; Bradáč, Albert (oponent) ; Prnka, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nehodovosti na železničních přejezdech z pohledu řidičů silničních i drážních vozidel. Teoretická část práce je zaměřena především na výklad vybraných předpisů souvisejících se železničními přejezdy, jejich stavebně-technickým řešením, způsoby a možnostmi značení a zabezpečení přejezdů. Jsou zde uvedeny nejčastější příčiny vzniku nebezpečných situací vyplývajících ze zkušeností strojvedoucích a řidičů silničních vozidel, doplněné o statistiky nehodovosti na přejezdech za uplynulá období. Praktická část práce analyzuje možnosti pro odvrácení střetu na dvou konkrétních železničních přejezdech. Pro tento účel byl vybrán přejezd zabezpečený světelnou signalizací a přejezd zabezpečený pouze výstražným křížem. Zde je s podporou programu Virtual Crash simulován vznik vybraných krizových situací a vyhodnoceny možnosti pro jejich odvracení. Na závěr jsou u obou přejezdů formulovány návrhy na zvýšení jejich bezpečnosti. Přílohy této práce tvoří výčet legislativních předpisů v souvislosti s přejezdy, záznam z jízdy drážního vozidla a jeho technické parametry a výstupy ze simulačního programu.
Mimoúrovňové křížení s železniční tratí v Blansku
Felkl, Jan ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
V bakalářské práci se zabývám dopravní situací v městě Blansku. Podařilo se mi získat studii výstavby mimoúrovňového křížení s železniční tratí, kterou akceptuji a navazuji na ni dopravními průzkumy železničního přejezdu a přilehlé okružní křižovatky. Cílem práce je návrh krátkodobých řešení stávající situace a porovnání aktuálního a výhledového stavu s ohledem na výstavbu silničního nadjezdu, který bude prvním mimoúrovňovým propojením dvou částí města.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.