Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pythagorova věta v hodinách CLIL
Dubová, Libuše ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Procházková, Lenka (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce "Pythagorova věta v hodinách CLIL" pojednává o jedné z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání - metodě CLIL, která propojuje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a angličtiny. Pro její realizaci jsem zvolila téma zavedení Pythagorovy věty. Cílem práce bylo ověřit vhodnost tématu pro CLIL výuku, vliv cizího jazyka na aktivitu žáků v hodině a na zvládnutí nového učiva. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále popisuji postup při přípravě experimentu. Jádro práce tvoří návrh projektu vyučovací hodiny. Výuka byla vyzkoušena v experimentálních skupinách, získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vzdělávání.
Pythagorejské trojúhelníky
Sláma, Michal ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Název: Pythagorejské trojúhelníky Autor: Michal Sláma Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. Abstrakt: Práce se zabývá praktickými úlohami s pythagorejskými trojúhelníky. V první části se věnuje různým druhům odvození parametrizací pythagorejských trojúhelníků. Další části se věnují odvození vlastností délek stran a poloměrů vepsaných a připsaných kružnic v nich. V závěru se pomocí Heronovských trojúhelníků a rozkladů na pythagorejské trojúhelníky částečně řeší úloha o pythagorejském nebo Heronovském trojúhelníku, kde všechny výšky jsou celá čísla. V poslední části práce jsou poskytnuty seznamy pythagorejských a Heronovskýchh trojúhelníků, které mohou být využity k tvorbě školních úloh. Klíčová slova: Pythagorejské trojúhelníky, Heronovské trojúhelníky, vepsané a připsané kružnice, celočíselné výšky
Pythagorejské trojúhelníky
Sláma, Michal ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Název: Pythagorejské trojúhelníky Autor: Michal Sláma Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. Abstrakt: Práce se zabývá praktickými úlohami s pythagorejskými trojúhelníky. V první části se věnuje různým druhům odvození parametrizací pythagorejských trojúhelníků. Další části se věnují odvození vlastností délek stran a poloměrů vepsaných a připsaných kružnic v nich. V závěru se pomocí Heronovských trojúhelníků a rozkladů na pythagorejské trojúhelníky částečně řeší úloha o pythagorejském nebo Heronovském trojúhelníku, kde všechny výšky jsou celá čísla. V poslední části práce jsou poskytnuty seznamy pythagorejských a Heronovskýchh trojúhelníků, které mohou být využity k tvorbě školních úloh. Klíčová slova: Pythagorejské trojúhelníky, Heronovské trojúhelníky, vepsané a připsané kružnice, celočíselné výšky
Pythagorova věta v hodinách CLIL
Dubová, Libuše ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Procházková, Lenka (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce "Pythagorova věta v hodinách CLIL" pojednává o jedné z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání - metodě CLIL, která propojuje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a angličtiny. Pro její realizaci jsem zvolila téma zavedení Pythagorovy věty. Cílem práce bylo ověřit vhodnost tématu pro CLIL výuku, vliv cizího jazyka na aktivitu žáků v hodině a na zvládnutí nového učiva. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále popisuji postup při přípravě experimentu. Jádro práce tvoří návrh projektu vyučovací hodiny. Výuka byla vyzkoušena v experimentálních skupinách, získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.