Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Softwarová aplikace pro podporu vzdělávání v matematice na ZŠ
Helgert, Michal ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření softwarové aplikace zacílené obsahem na 1 - 3. třídu základních škol, sloužící k procvičování matematiky a sdílení příkladů. Zprvu je předmětem matematiky pro tuto věkovou skupinu, vymezení odlišností v učivu mezi ročníky a srovnání školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Dále se práce zaobírá gamifikací výuky, jejími principy a možnostmi využití ve školní praxi, zejm. v souvislosti s edukačním software. Popisuje dostupné výukové aplikace aplikace v češtině, které jsou zaměřené na matematiku a pokrývají stejnou věkovou. Klíčovou součástí práce je samotné mapování procesu tvorby softwarové aplikace, popis použitých technologií, struktury databází a fungování. Hlavním výstupem práce je instalovatelná verze aplikace na operační systémy Android a Windows.
Robot NAO jakožto nástroj na procvičování matematických dovedností
PEVNÁ, Daniela
Má bakalářská práce se zabývá využitím robota Nao pro procvičování matematických dovedností ve skupině žáků 1. stupně základní školy. Robot pomocí svého hlasového výstupu dává dětem matematické příklady a jejich správnou či nesprávnou hlasovou odpověď odměňuje odpovídající reakcí. Příklady procvičují sčítání, odčítání, násobení a dělení. Tento program je cílený k procvičování nejen jedné konkrétní matematické operace, ale také všech typů příkladů v náhodném sledu za sebou. Příklady jsou tvořeny tak, aby dítě bylo schopno je spočítat zpaměti v krátkém časovém intervalu. Hlasový výstup je přizpůsoben, aby byl pro dětskou cílovou skupinu zajímavý, případně doprovázený pohybovou aktivitou, která dítě zaujme a zpříjemní procvičování. Robot je schopen identifikovat ve svém okolí lidské tváře a na základě toho pokládat příklady konkrétním lidem. V teoretické části práce jsou popsáni existující výukoví roboti a robotické hračky, které jsou využitelné ve výuce předmětů jiných než informatika. Praktická část se zabývá tvorbou programu.
Odhady v matematice na základní škole
HRANÍČEK, Antonín
Tato diplomová práce s názvem Odhady v matematice na základní škole je vytvořena jako pomocný výukový materiál. Seznamuje čtenáře s pojmem matematický odhad a předkládá mu jeho základní dělení. Poskytuje názorné návody, jak odhady vytvářet a obsahuje i množství příkladů, které slouží k systematickému procvičování a trénování schopnosti odhadovat. Podoba jednotlivých příkladů navíc ukazuje, kde všude je možné, ale i vhodné odhadování rozvíjet. Ke konci celé práce jsou uvedeny i badatelsky orientované úlohy s požadavky odhadu.
Metody učení a procvičování vyjmenovaných slov na internetových stránkách
KRAMAROVIČOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se věnuje metodám učení a procvičování vyjmenovaných slov na vybraných internetových stránkách. Zaměřuje se především na průzkum internetových zdrojů, na jejich nabídku procvičování vyjmenovaných slov a možnosti využití pro žáky základních škol, obzvláště pro žáky 3. tříd, kteří se právě v tomto ročníku s daným gramatickým jevem seznamují. Poznatky načerpané z odborných publikací a internetových stránek byly využity na vybraných základních školách, a to s cílem nalezení odpovědi na otázku, zda jsou internetové zdroje pro žáky zajímavější a efektivnější než učebnice či jiné studijní materiály, které donedávna byly jediným způsobem, jak se naučit či procvičit vyjmenovaná slova.
Využití interaktivní tabule při hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ
KOVÁŘOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití interaktivní tabule při hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ. V teoretické části se zaměřím na popis interaktivní tabule, rozvoj a popis jednotlivých řečových dovedností (poslech, mluvení, čtení, psaní) a jazykových prostředků (gramatika, výslovnost). V praktické části se budu věnovat přípravě několika hodin. Z pozorování, jak dané hodiny proběhly, z rozhovoru s učiteli a z dotazníkového šetření mezi žáky stanovím závěr, pro výuku kterých konkrétních jazykových prostředků a řečových dovedností je dobré interaktivní tabuli využívat.
Výuka slovní zásoby pomocí interaktivní tabule
BUTOROVÁ, Zuzana
Cílem této diplomové práce je připravit a prakticky vyzkoušet prezentaci a následné procvičení slovní zásoby pomocí interaktivní tabule. Témata slovní zásoby vychází z RVP a jsou určena pro 6. ročník ZŠ. Jako základní používaná učebnice je Way to Win 6, která právě z RVP vychází. Na základě nastudované odborné literatury jsem připravila metodicky správné prezentace, které se týkají jak významu, tak mluvené a psané formy, a procvičovací aktivity jednotlivých tematických celků, díky kterým budou žáci schopni novou slovní zásobu použít aktivně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.