Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cognitive Game Battery: Assessing and Identifying Deficits in Memory, Attention, Problem-Solving, and Decision-Making Skills
Češka, Ondřej ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
The goal of this work is the non-invasive assessment of selected cognitive domains (attention, memory, decision-making) using a new mobile application developed for this purpose. Assessment of cognitive deficits is important for the prevention of neurocognitive disorders. Existing assessment tasks were analyzed and based on them a cognitive game battery consisting of 3 mobile games was successfully designed and implemented. The application is made for the Android platform and was developed in the Unity engine. A system for collecting and storing game data and their subsequent evaluation with the help of cloud availability was created and evaluated using data collection and findings of existing studies. The presented application brings a different perspective to the assessment of cognitive deficits, compares the user's achieved score with other players, and provides them with detailed feedback.
Využití eye-trackingu ve výzkumu v didaktice chemie
Tóthová, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Popelka, Stanislav (oponent) ; Doulík, Pavel (oponent)
Tato disertační práce je komentovaným souborem odborných textů a shrnuje přínosy autorky v oblasti výzkumu využití eye-trackingu a řešení problémových úloh v kontextu přírodovědného vzdělávání. Práce reaguje na rostoucí využití eye-trackingu ve vzdělávání a poskytuje systematický přehled současného stavu poznání. Primární výzkum se zaměřil na řešení chemických problémových úloh žáky středních škol. S využitím eye-trackingu a think-aloud byl postup řešení žáků analyzován. Výsledky ukázaly, že sledovaní žáci měli nízkou schopnost řešit tyto úlohy a často se spoléhali na strategie limitující, jako je tipování. Na základě zjištěných problémů byla navržena intervence v rámci akčního výzkumu. Pravidelné zařazování úloh, postupné učení a formativní zpětná vazba vedly ke zlepšení schopností žáků. Podobným způsobem jako u středoškoláků byla testována i schopnost řešit problémové úlohy u budoucích učitelů chemie. Do výzkumu byl kromě eye-trackingu a think-aloudu zařazen také polostrukturovaný rozhovor. Ukázalo se, že u budoucích učitelů chemie jsou při řešení značné problémy, a to zejména porozumění zadání. V disertační práci jsou shrnuty přínosy článků a navržena řešení pro zlepšení současného stavu.
Performance of birds in model cognitive tasks: a cross-taxon comparison
Schlőglová, Nikola ; Exnerová, Alice (vedoucí práce) ; Kahounová, Hana (oponent)
Ptačí kognice je mimořádné složité téma. Mnoho faktorů ovlivňuje způsob, jak ptáci získávají, zpracovávají a využívají získané informace. Některé ptačí taxony dosahují lepších výsledků v kognitivních úlohách než jiné a důvody těchto rozdílů jsou rozsáhle zkoumány a diskutovány. Ptáci se přirozeně setkávají s různými faktory prostředí, které mohly vést k evoluci specializovaných kognitivních adaptací ne vždy uplatnitelných v různých kontextech. Na druhé straně, někteří ptáci si vedou dobře v široké škále kognitivních úloh a mohou mít obecnou inteligenci. Modelové kognitivní úlohy nám umožňují získat standardizovaná data o performanci ptáků. Poté můžeme porovnávat tato data napříč různými taxony a pokusit se identifikovat případné paralely. Tato práce se zabývá vybranými modelovými kognitivními úlohami: úlohy s taháním provázku, rozhodování na základě vyloučení jedné možnosti, tranzitivní inference, úlohy související s využíváním zrcadel a úlohy založené na odpovědi při změně odměňování. U těchto úloh analyzuje a porovnává performanci jak dobře zkoumaných, tak i nedostatečně zkoumaných taxonů ptáků. Práce popisuje vybrané kognitivní úlohy, shrnuje dostupná data, zdůrazňuje korelace mezi performancí ptáků a dalšími faktory a diskutuje možná vysvětlení pro jejich různorodost. Nakonec se práce věnuje...
Multikulturní výchova na základních školách v České republice
Pařízková, Petra ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Postoje české veřejnosti k menšinám jsou poměrně negativní až xenofobní. Vlivem globalizace neustále stoupá počet imigrantů v naší společnosti, a proto je nezbytné připravit, prostřednictvím multikulturní výchovy, budoucí generace na život v pluralitní společnosti a na respektování odlišného způsobu života. Proto se ve své diplomové práci zabývám otázkou, jak multikulturní výchova funguje v praxi. Cílem práce je, prostřednictvím kvalitativního výzkumu (analýzy dokumentů a případové studie), zjistit, jaké jsou aktivity státu, neziskového sektoru a pedagogů a jaké jsou případné nedostatky v oblasti multikulturní výchovy. Dalším cílem je zjistit, jaké jsou výsledky multikulturní výchovy, tedy znalosti žáků a zda multikulturní výchovu ovlivňuje zastoupení menšin ve škole. Tato hypotéza se nepotvrdila a výzkum ukázal, že rozdílné zastoupení menšin ve škole výuku multikulturní výchovy neovlivňuje. Co však multikulturní výchovu může negativně ovlivňovat, jsou média, nevhodné či nedostupné výukové materiály, nedostatečná příprava pedagogů a kontrola multikulturní výchovy v praxi, což způsobuje, že žáci sice jsou poměrně dobře informovaní, ale přesto se u nich objevují negativní postoje k menšinám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.