Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pravděpodobnostní optimalizace konstrukcí
Slowik, Ondřej ; Pukl, Radomír (oponent) ; Novák, Drahomír (vedoucí práce)
Práce demonstruje čtenáři význam optimalizace a pravděpodobnostního posuzování konstrukcí pro problémy stavebního inženýrství. Ve 2. kapitole je blíže popsáno propojení dříve navržených optimalizačních technik s pravděpodobnostním posouzením v podobě omezujících podmínek optimalizace. Pro účely statistického testování a demonstrace účinnosti navrhovaných postupů byl vyvinut akademický software, který navržené algoritmy automatizuje. Kapitola 3. obsahuje přehled výsledků testování autorem navržené optimalizační metody (tzv. Cílené víceúrovňové vzorkování) včetně porovnání s jinými optimalizačními technikami. V závěru práce je demonstrována aplikace popsaných postupů na vybrané optimalizační a spolehlivostní úlohy. V textu představené metody vycházejí z inženýrského přístupu k optimalizačním problémům a kladou si za cíl definovat jednoduše uchopitelný optimalizační algoritmus, jenž by po patřičné automatizaci mohl sloužit účelům běžné inženýrské praxe.
Pravděpodobnostní analýza spolehlivosti a životnosti železobetonových mostů
Šomodíková, Martina ; Kohoutková,, Alena (oponent) ; Sýkora,, Miroslav (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření komplexní metodiky pro pravděpodobnostní analýzu spolehlivosti a životnosti železobetonových konstrukcí, zejména mostů pozemních komunikací. Stanovení jejich zatížitelnosti je prováděno s využitím pravděpodobnostních metod v kombinaci s nelineární analýzou, založenou na metodě konečných prvků, a s ohledem na spolehlivostní požadavky stanovené současně platnými normativními předpisy. Na základě matematického modelování degradačních jevů, jako jsou karbonatace betonu, pronikání chloridových iontů betonem a následná koroze výztuže, je zohledněn i aktuální stav konstrukcí a prováděna predikce jejich zatížitelnosti a spolehlivosti v čase. Pozornost je zde zaměřena zejména na rozšíření analytických modelů pro modelování degradačních procesů s ohledem na vliv mechanického zatížení konstrukce nebo jejích prvků, návrh aproximační metody založené na umělé neuronové síti, která by dokázala efektivně a s ohledem na přesnost a minimalizaci počtu simulací nahradit původní funkci poruchy, a propojení dílčích pokročilých postupů a metod v automatizovaný proces.
Pravděpodobnostní optimalizace konstrukcí
Slowik, Ondřej ; Červenka,, Jan (oponent) ; Lepš, Matěj (oponent) ; Novák, Drahomír (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se věnuje problematice spolehlivostní optimalizace konstrukcí a problémům spojeným s automatizací rozmanitých algoritmů řešení různě definovaných úloh spolehlivostní optimalizace. V textu práce je popsána obecná definice úloh spolehlivostní optimalizace následně doplněná o popis současného stavu poznání jak celého oboru spolehlivostní optimalizace konstrukcí, tak i vybraných dílčích metod používaných či rozvíjených autorem v rámci práce při plnění cílů doktorského studia. Teoretická část práce je doplněna popisem vyvíjených softwarových prostředků a příklady aplikace prezentovaných postupů a nástrojů při řešení praktických úloh spolehlivostní optimalizace nelineárních numerických modelů a úloh inverzní analýzy.
Pravděpodobnostní analýza spolehlivosti a životnosti železobetonových mostů
Šomodíková, Martina ; Kohoutková,, Alena (oponent) ; Sýkora,, Miroslav (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření komplexní metodiky pro pravděpodobnostní analýzu spolehlivosti a životnosti železobetonových konstrukcí, zejména mostů pozemních komunikací. Stanovení jejich zatížitelnosti je prováděno s využitím pravděpodobnostních metod v kombinaci s nelineární analýzou, založenou na metodě konečných prvků, a s ohledem na spolehlivostní požadavky stanovené současně platnými normativními předpisy. Na základě matematického modelování degradačních jevů, jako jsou karbonatace betonu, pronikání chloridových iontů betonem a následná koroze výztuže, je zohledněn i aktuální stav konstrukcí a prováděna predikce jejich zatížitelnosti a spolehlivosti v čase. Pozornost je zde zaměřena zejména na rozšíření analytických modelů pro modelování degradačních procesů s ohledem na vliv mechanického zatížení konstrukce nebo jejích prvků, návrh aproximační metody založené na umělé neuronové síti, která by dokázala efektivně a s ohledem na přesnost a minimalizaci počtu simulací nahradit původní funkci poruchy, a propojení dílčích pokročilých postupů a metod v automatizovaný proces.
Pravděpodobnostní optimalizace konstrukcí
Slowik, Ondřej ; Pukl, Radomír (oponent) ; Novák, Drahomír (vedoucí práce)
Práce demonstruje čtenáři význam optimalizace a pravděpodobnostního posuzování konstrukcí pro problémy stavebního inženýrství. Ve 2. kapitole je blíže popsáno propojení dříve navržených optimalizačních technik s pravděpodobnostním posouzením v podobě omezujících podmínek optimalizace. Pro účely statistického testování a demonstrace účinnosti navrhovaných postupů byl vyvinut akademický software, který navržené algoritmy automatizuje. Kapitola 3. obsahuje přehled výsledků testování autorem navržené optimalizační metody (tzv. Cílené víceúrovňové vzorkování) včetně porovnání s jinými optimalizačními technikami. V závěru práce je demonstrována aplikace popsaných postupů na vybrané optimalizační a spolehlivostní úlohy. V textu představené metody vycházejí z inženýrského přístupu k optimalizačním problémům a kladou si za cíl definovat jednoduše uchopitelný optimalizační algoritmus, jenž by po patřičné automatizaci mohl sloužit účelům běžné inženýrské praxe.
Nelineární analýza zatížitelnosti železobetonového mostu
Sadílková Šomodíková, Martina ; Novák,, Drahomír (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je problematika posouzení zatížitelnosti mostů pozemních komunikací a plně pravděpodobnostního přístupu k výpočtu spolehlivosti. Práce zahrnuje nelineární analýzu zatížitelnosti zvolené mostní konstrukce dle současně platných norem a její stochastickou a citlivostní analýzu. V souvislosti s omezením životnosti železobetonových konstrukcí je řešen i vliv karbonatace betonu a následné koroze výztuže na celkovou spolehlivost konstrukce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.