Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pravděpodobnostní analýza zatížitelnosti železobetonového mostu z nosníků I-73
Nezval, Michal ; Šomodíková, Martina (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Většina starších mostů na dálnicích a pozemních komunikací v České republice a ve světě byly navrženy dle předpisů lišících se od dnes platných norem. Zatížitelnost, klíčovou vlastnost mostů, je možné podle současných norem stanovit několika způsoby. V předložené diplomové práci je porovnávána nelineární analýza metodou konečných prvků s využitím deterministických metod a plně pravděpodobnostního přístupu. Analýza je provedena pro nosník I-73. Pro předpověď únosnosti po zbytek životnosti mostu je uvažován také vliv degradace betonu s případnou navazující korozí výztuže.
Pravděpodobnostní analýza spolehlivosti a životnosti železobetonových mostů
Šomodíková, Martina ; Kohoutková,, Alena (oponent) ; Sýkora,, Miroslav (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření komplexní metodiky pro pravděpodobnostní analýzu spolehlivosti a životnosti železobetonových konstrukcí, zejména mostů pozemních komunikací. Stanovení jejich zatížitelnosti je prováděno s využitím pravděpodobnostních metod v kombinaci s nelineární analýzou, založenou na metodě konečných prvků, a s ohledem na spolehlivostní požadavky stanovené současně platnými normativními předpisy. Na základě matematického modelování degradačních jevů, jako jsou karbonatace betonu, pronikání chloridových iontů betonem a následná koroze výztuže, je zohledněn i aktuální stav konstrukcí a prováděna predikce jejich zatížitelnosti a spolehlivosti v čase. Pozornost je zde zaměřena zejména na rozšíření analytických modelů pro modelování degradačních procesů s ohledem na vliv mechanického zatížení konstrukce nebo jejích prvků, návrh aproximační metody založené na umělé neuronové síti, která by dokázala efektivně a s ohledem na přesnost a minimalizaci počtu simulací nahradit původní funkci poruchy, a propojení dílčích pokročilých postupů a metod v automatizovaný proces.
Víceúrovňové stanovení lomově-mechanických parametrů betonu ze štípacích testů
Lipowczan, Martin ; Šomodíková, Martina ; Lehký, David
Článek představuje výsledky části výzkumu zaměřeného na vývoj komplexní experimentálně-výpočtové metodiky pro stanovení hodnot lomově-mechanických parametrů betonu nezávisle na velikosti a geometrii vzorku. K tomuto účelu byly provedeny laboratorní zkoušky štípání klínem na vzorcích třech různých velikostí se dvěma rozdílnými hloubkami zářezů. Na základě experimentálně získaných odezev zkušebních vzorků byla provedena identifikace lomově-mechanických parametrů všech vzorků pomocí inverzní analýzy. Získané parametry byly použity při numerické simulaci zkoušek a analyzovány z hlediska jejich závislosti na velikosti počátečního neporušeného ligamentu.
Pravděpodobnostní analýza spolehlivosti a životnosti železobetonových mostů
Šomodíková, Martina ; Kohoutková,, Alena (oponent) ; Sýkora,, Miroslav (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření komplexní metodiky pro pravděpodobnostní analýzu spolehlivosti a životnosti železobetonových konstrukcí, zejména mostů pozemních komunikací. Stanovení jejich zatížitelnosti je prováděno s využitím pravděpodobnostních metod v kombinaci s nelineární analýzou, založenou na metodě konečných prvků, a s ohledem na spolehlivostní požadavky stanovené současně platnými normativními předpisy. Na základě matematického modelování degradačních jevů, jako jsou karbonatace betonu, pronikání chloridových iontů betonem a následná koroze výztuže, je zohledněn i aktuální stav konstrukcí a prováděna predikce jejich zatížitelnosti a spolehlivosti v čase. Pozornost je zde zaměřena zejména na rozšíření analytických modelů pro modelování degradačních procesů s ohledem na vliv mechanického zatížení konstrukce nebo jejích prvků, návrh aproximační metody založené na umělé neuronové síti, která by dokázala efektivně a s ohledem na přesnost a minimalizaci počtu simulací nahradit původní funkci poruchy, a propojení dílčích pokročilých postupů a metod v automatizovaný proces.
Pravděpodobnostní analýza zatížitelnosti železobetonového mostu z nosníků I-73
Nezval, Michal ; Šomodíková, Martina (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Většina starších mostů na dálnicích a pozemních komunikací v České republice a ve světě byly navrženy dle předpisů lišících se od dnes platných norem. Zatížitelnost, klíčovou vlastnost mostů, je možné podle současných norem stanovit několika způsoby. V předložené diplomové práci je porovnávána nelineární analýza metodou konečných prvků s využitím deterministických metod a plně pravděpodobnostního přístupu. Analýza je provedena pro nosník I-73. Pro předpověď únosnosti po zbytek životnosti mostu je uvažován také vliv degradace betonu s případnou navazující korozí výztuže.
Nelineární analýza zatížitelnosti železobetonového mostu
Sadílková Šomodíková, Martina ; Novák,, Drahomír (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je problematika posouzení zatížitelnosti mostů pozemních komunikací a plně pravděpodobnostního přístupu k výpočtu spolehlivosti. Práce zahrnuje nelineární analýzu zatížitelnosti zvolené mostní konstrukce dle současně platných norem a její stochastickou a citlivostní analýzu. V souvislosti s omezením životnosti železobetonových konstrukcí je řešen i vliv karbonatace betonu a následné koroze výztuže na celkovou spolehlivost konstrukce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.