Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizualita Hizbulláhu na jižním předměstí Bejrútu
Harmach, Daniel ; Pelikán, Petr (vedoucí práce) ; Abu Ghosh, Yasar (oponent)
Magisterský výzkum na téma "Vizualita Hizbulláhu na jižním předměstí Bejrútu" přistupuje k této organizaci netradičním náhledem socio-kulturní antropologie. Skrze aplikaci teorie umění Alfreda Gella a Roberta Laytona se snaží sumarizovat hodnoty, které Hizbulláh využívá v sebeprezentaci, v rámci rozličné materielní kultury. Skrze konkrétní příklady poskytuje autor paralely ve zpracování jednotlivých indexů Hizbulláhu a jaká agency je tedy těmito obrazy nesena. Pro celkové zjednodušení je práce rozdělenana teoretickou a empirickou část, přičemž je také krátce zmíněna historie šíitské konfese v Libanonu a jižních předměstí Bejrútu, stejně jako historie samotného Hizbulláhu. Empirická část je autorem členěna na sekci věnující se plakátové a billboardové sebeprezentaci Hizbulláhu, na sekci věnující se urbánní zástavbě jižních předměstí (ve které je agency Hizbulláhu rovněž patrná) a sekci věnující se drobným upomínkovým předmětům a předmětům denního užitku. Autor dochází k závěru, že zkoumané věci v rámci Dáhije se zdají být propojené v celkem logických, avšak nečekaných, souvislostech. Umění je propojené s politikou, komunikace s urbánním prostorem a technologie s kulturou. Autor se též pokusil postihnout citelný trend komodifikace věcí spojených s Hizbulláhem, jak jej sám v terénu pozoroval. Výsledná tvrzení...
Předtucha blížící se zkázy: předobraz druhé světové války v díle bratří Čapků. Volná interpretace filmového plakátu.
KOPÁČKOVÁ, Stanislava
Diplomová práce se soustřeďuje na dílo bratří Čapků a sleduje jejich předtuchu blížící se zkázy, druhé světové války. Sestává ze dvou částí teoretické a praktické. V praktické části prezentuje plakátový soubor volně interpretující film Huga Haase Bílá nemoc.
Vizuální ztvárnění vybraných elektronických hudebních stylů
Chlebus, Jiří ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem přenesení hudebních prožitků, vjemů a představ autora do statické vizuální podoby. Vybrané elektronické hudební styly jako dubstep, breakbeat, drumandbass, tekkno, techno a psytrance, nesou ve své skladbě určité typické znaky, které se autor snaží zachytit do vizuální podoby. Výsledkem práce je soubor počítačově graficky ztvárněných motivů, které reprezentují dané hudební styly a vyjadřují autorovy vizuální představy, které získává prostřednictvím poslechu daných hudebních stylů.
Vývoj oborových periodik předmětu výtvarná výchova. \nl(prakticko-teoretická práce)
ŠIMÁNKOVÁ, Věra
Teoretická část se zabývá nejdříve vývojem výtvarné výchovy ve školní praxi v závislosti na dobovém a společenském kontextu. Tyto aspekty jsou pro vývoj a existenci odborných časopisů klíčové. Dále se věnuje výtvarným periodikům a jejich významným osobnostem. Praktická část nás seznámí s pojmem poster, jehož hlavním úkolem je pojmout vývoj periodik výtvarné výchovy přehledově.
Ostalgie v českém výtvarném umění
HULEOVÁ, Markéta
Diplomová práce Ostalgie v českém výtvarném umění shrnuje uměleckou tvorbu nedávné české historie padesátých a šedesátých let 20. století a zásadní pojem této české kulturní doby - socialistický realismus. V opozici, termínu socialistický realismus, stojí termín Ostalgie, moderní termín pro nostalgickou vzpomínku na dobu normalizace. Cílem teoretické části této práce je vysvětlení obou hlavních termínů a zaměření se na kulturní aspekty, které nám doba sociálně reálného života přinesla nebo se snažila odepřít. V praktické části navazuji na teoretickou část v tvorbě plakátu, který je veden v retro ostalgickém duchu.
Posterové sdělení a jeho didaktický potenciál ve výtvarné výchově (prakticko-teoretická práce]
VACKOVÁ, Eliška
Předkládaná diplomová práce s názvem ?Posterové sdělení a jeho didaktický potenciál ve výtvarné výchově? se ve svém obsahu zabývá praktickými postupy jednotlivých výtvarných technik ve výtvarné výchově na vysokých školách. Teoretická část je zaměřena na didaktický materiál ve výtvarné výchově, který je propojen s vizuální stránkou posterů v současnosti i v minulosti. Praktická část této práce zahrnuje vlastní tvorbu pěti grafických posterů pro studenty na vysokých školách, kteří využívají těchto postupů. Dále může sloužit pro vyučující jako didaktická pomůcka v hodinách výtvarné výchovy.
Úloha plakátu v současné společnosti
MENČÍKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou vizuální informace a veřejné komunikace, zkoumá úlohu plakátu, popř. billboardu v současné společnosti. Praktická část používá analýzu, syntézu a komparaci teoretických poznatků společně s výtvarnými zkušenostmi k vytvoření dvou výtvarných sérií grafik na téma ?Žena ? Gender ? Postavení. Grafické práce mají funkci plakátu a billboardu. Tyto plakáty jsou vytvořeny prostřednictvím počítačové grafiky. Cílem této diplomové práce je na základě teoretických poznatků o podstatě, účelu, funkcích, možnostech a vývoji grafického designu vytvoření výtvarně hodnotných grafických děl, které se stanou podnětem k zamyšlení a diskusi na téma ?Žena - gender - postavení?.
Soubor plakátů s ekologickou tématikou
MAŘÍKOVÁ, Lenka
Anotace Tato diplomová práce se skládá z praktické a teoretické části. Praktická část, která je stěžejní, obsahuje 4 definitivní verze plakátu s ekologickou tématikou, doplněné souborem návrhů. Téma je zpracováno technikou počítačové grafiky v programech Adobe Photoshop a Corel Draw. Plakáty jsou vytištěny na papír, finální verze na formátu A2, návrhy na formátu A3. Teoretická část má sloužit především jako doprovodný text k vytvořeným plakátum. Je tvořena 3 kapitolami. První se zabývá ekologickou problematikou, vysvětluje důvod výběru tématu a úžeji specifikuje problém k němuž se plakáty vyjadřují. Druhá kapitola objasňuje volbu plakátu jako média, stručně popisuje jeho historii s důrazem na inspirační zdroje. Poslední kapitola se vztahuje k samotné tvorbě, objasňuje příčiny vedoucí k výběru techniky, popisuje realizaci plakátu a vysvětluje jejich myšlenku. Závěr poukazuje na důležitost výuky daného tématu na základní škole.
Poster Presentations
TextRelease
Grey Literature in Engineering Sciences and Technology and its use pattern in the research institutions in India: The case study of the Karnataka State; Awareness Not Genre Matters: Findings from a Case Study of the Scientific Grey Literature of an Inter-governmental Organization; Delivering Grey Literature with a “Books by Mail” Lending Library; Circulation Improvement of Articles in Journals written by Non-English Language – Development of a Special Journal Titles Translation List of Journals written in Japanese for the International Bibliographical Database; Scanning to PDFA: A Demonstration Project for Access and Preservation of Grey Literature; What the Future holds in store for GreyNet International: Findings from a Business Report 2010-2011; Managing the Access to the Scientific Grey Literature through Internet and Free Software; Publishing the vocabulary of the types of grey literature as linked data; National Repository of Grey Literature in the Czech Republic; Extending the “Facets” concept by applying NLP tools to catalog records of scientific literature; Usage assessment of an institutional repository : A case study; ISO Standards for Quality Education and Training for Facilitating Access to Grey Literature
Plný text: Stáhnout plný textMP4
Umění jako nástroj marketingu
Smrčková, Jana ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Leiss, David (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout čtenáři ucelenější pohled na možnosti využití umění v marketingu. Stěžejní část se věnuje plakátové tvorbě, vzniku pojmu plakátu jakožto nástroje pro přiblížení zboží a služeb veřejnosti, až po současnou situaci a nastínění nepřeberných možností tohoto reklamního prvku. Dále jsou do práce zahrnuty i další formy kombinace marketingu s uměním, a to propojení grafického designu s celkovou tváří firmy. Vzhledem k vysoké úrovni grafické tvorby v České republice není nutné chodit daleko, proto se autorka textu zaměřuje převážně na tvorbu domácí a pozastavuje se nad konkrétními příklady firemního stylu. Součástí práce je i analytická část, konkrétně průzkum orientace veřejnosti v této problematice pomocí dotazníku. Cílem bylo zjistit, jak propojení marketingu a umění na lidi působí, co si o něm myslí a jaké konkrétní projekty jsou v nejširším povědomí, tudíž nejúspěšnější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.