Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politická informovanost a angažovanost žáků českých gymnázií
Macek, Lukáš ; Jelen, Libor (vedoucí práce) ; Hána, David (oponent)
Tato diplomová práce dává do souvislosti politickou informovanost a angažovanost mladých lidí vzhledem k procesu jejich vzdělávání na středních školách. Jejím cílem je zhodnocení schopnosti naplňování vytyčených cílů českého vzdělávání na úrovni gymnaziální výuky. Konkrétně jde o cíle klíčových kompetencí rámcových vzdělávacích programů rozvíjejících občanské a politické dovednosti žáků. Pomocí širokého kvantitativního dotazníku zaměřeného na geopolitická témata a následných úzce zaměřených kvalitativních rozhovorů jsou vedle úrovně politické informovanosti a angažovanosti žáků maturitního a předmaturitního studia sledovány i faktory ovlivňující jejich úroveň. Kvantitativní výzkum potvrzuje dostatečnou úroveň politické informovanosti žáků gymnázií a pozitivní vliv školní instituce prostřednictvím odborných seminářů. Zároveň potvrzuje nadstandardní úroveň znalostí žáků gymnázií oproti žákům odborných středních škol. Osobní rozhovory s vybranými žáky potvrzují vysokou úroveň politické angažovanosti, vliv školní výuky na úroveň politické informovanosti či angažovanost však nepotvrzují. Ze studie vyplývá, že faktory ovlivňující obě sledované proměnné vycházejí spíše z volnočasových zájmů jednotlivých žáků, dále jejich pohlaví a v rámci středoškolské výuky pouze náplní odborných seminářů vyučovaných na...
Možnosti veřejné politiky ve zvyšování politické informovanosti dospělých občanů v České republice
Černá, Lucie ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mička, Pavel (oponent)
Tato práce představuje problematiku nízké politické informovanosti dospělých občanů v České republice z pohledu veřejné politiky. Nízkou míru politické informovanosti přitom pojímá jako zásadní příčinu toho, že voliči nejsou schopni volit podle svých reálných zájmů. Soustředí se na to, zda tento problém představuje téma, kterým by se veřejná politika měla zabývat, a zda je možné najít určité veřejně politické nástroje k jeho řešení. Vychází především z trojdimenzionálního modelu politické informovanosti, z pojetí nástrojů veřejné politiky Everta Vedunga, konceptu správného hlasování a z idejí participativní demokracie. I přesto, že daná problematika nese znaky ideálního problému pro veřejnou politiku a lze najít určité nástroje, které by současnou situaci mohly zlepšit, jsou zde širší faktory, které jejich fungování brání. Jedná se například o vliv minulého nedemokratického režimu či o chování politiků. Tyto zábrany úzce souvisí se způsobem přemýšlení lidí a lze je tedy odstraňovat jen stěží.
Politická informovanost a participace vysokoškolských studentů: případová studie Fakulty mezinárodních vztahů VŠE v Praze
Outlá, Martina ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Müller, Karel (oponent)
Práce se zabývá politickou informovaností a participací studentů Fakulty mezinárodních vztahů na Vysoké škole ekonomické v Praze. Pro teoretické zakotvení tématu jsem se zabývala modely demokracie a významem politické participace v těchto modelech. Následně jsem popsala jednotlivé nástroje politické participace a podrobněji jsem se věnovala volební účasti, jejímu poklesu v České republice a důsledky tohoto poklesu. V souvislosti s tím jsem se zabývala volebními kampaněmi v České republice, především těmi negativními, a rolí masových médií v politice. Teoretickou část následuje případová studie. Jejím cílem bylo zjistit a popsat, zda se studenti Fakulty mezinárodních vztahů zajímají o dění na fakultě, zda jsou informovaní o politické situaci, zda politicky participují a jaké faktory mají vliv na jejich volební rozhodnutí a dlouhodobé politické preference.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.