Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Blender add-on pro generování astronomických objektů
Hlávka, Marek ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Metody procedurální modelování značně ulehčují proces modelování 3D objektů napodobujících prvky reálného světa, který je potřeba provádět čím dál tím efektivněji. Tato práce se zabývá procedurálním modelováním vesmírných objektů a jejich úpravou. Také se zabývá návrhem, implementací a publikování add-onu do open-source program Blender, který modelování těchto objektů umožnuje. Add-on je implementován v jazyce Python za pomocí Blender API. Blender je díky tomu rozšířen o rozhraní pro rychlé a pohodlné generování vesmírných objektů. Publikovaný add-on je dostupný open-source.
Proceduralní generování planet
Fusek, Petr ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací jednoduše rozšiřitelné knihovny pro vytváření generátorů procedurálních povrchů planet. Cílem knihovny je umožnit použití původně dvourozměrných metod procedurálního generování map pro generování kontextuálně bohatého povrchu planet. Knihovna klade důraz na rozšiřitelnost a jednoduchost práce s generovaným povrchem. Umožňuje uživateli si vytvářet a parametrizovat vlastní generátory a využívat v nich vlastní algoritmy. Obsahuje také implementovaný generátor planetární výškové mapy, který využívá zjednodušeného modelu simulace kolizí tektonických plátů a tím generuje povrch s topologií obsahující pohoří, zálivy a souostroví. Takovýto povrch by měl vykazovat vizuální výsledky bližší realitě, nežli umožňuje klasický přístup s užitím procedurálních šumů. Knihovna je implementována společně s vizualizační aplikací prezentující vygenerované povrchy a umožňuje nastavit všechny možné vstupy generátoru pomocí GUI.
Generating Procedural Planets in Unity
Kostolányi, Adam ; Milet, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the implementation of an easily extensible plugin in the Unity game engine. It is an extension of an existing work, the goal of which was to build and implement a library for creating procedural planet surface generators. It emphasizes simplicity and allows the user to create their own generators in the form of modifiers. The extension was aimed at creating additional modifiers. The first implemented modifier provides the conversion of surface data into an elevation map format and allows the user to save it to their device. The second implemented modifier is a water erosion simulation. The erosion simulation takes the form of a rainfall event that uses a simple physics model to calculate the acceleration of the drop. An approach inspired by other work dealing with erosion has been proposed in this thesis to calculate the direction of the drop. The erosion simulation results in buried gullies and valleys, and the resulting elevation maps clearly show the channels where the water flowed. The plugin was implemented together with a visualization in the form of a 3D planet with clearly visible elevation differences.
Blender add-on pro generování astronomických objektů
Hlávka, Marek ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Metody procedurální modelování značně ulehčují proces modelování 3D objektů napodobujících prvky reálného světa, který je potřeba provádět čím dál tím efektivněji. Tato práce se zabývá procedurálním modelováním vesmírných objektů a jejich úpravou. Také se zabývá návrhem, implementací a publikování add-onu do open-source program Blender, který modelování těchto objektů umožnuje. Add-on je implementován v jazyce Python za pomocí Blender API. Blender je díky tomu rozšířen o rozhraní pro rychlé a pohodlné generování vesmírných objektů. Publikovaný add-on je dostupný open-source.
Forward and Inverse Modeling of Planetary Gravity and Topography
Pauer, Martin ; Čadek, Ondřej (vedoucí práce) ; Martinec, Zdeněk (oponent) ; Novák, Pavel (oponent)
Název práce: Přímé a inverzní modelování topografie a gravitačního pole planet Autor: Martin Pauer Katedra/ Ústav: Katedra geofyziky MFF UK Vedoucí doktorské práce: Doc. RNDr. Ondřej Čadek, CSc., Katedra geofyziky MFF UK Abstrakt: Cílem této práce bylo prozkoumat různé mechanismy kompenzace pozorované planetární topografie - izostázi v kůře, elastickou podporu v litosféře a dynamickou pod- poru působenou tečením v plášti. Tyto zkoumané modely byly následně použity na tři různé planetární problémy. Nejprve jsme aplikovali model dynamické podpory k vysvětlení velkoškálových gravitačních a topografických útvarů na Venuši a zjistili možná rozložení viskozity v jejím plášti. Výsledky modelování ukazují, že k vysvětlení pozorovaných dat lze použít nejen isoviskózní model pláště, ale i model s tuhou litosférou a pozvolným nárůstem viskozity směrem k jádru. V druhém článku jsme se pomocí kombinace různých modelů kom- penzace kůry pokusili odhadnout hustotu kůry v oblasti marťanských jižních vysočin. Díky tomu, že různé metody modelování mají na vstupní hustotě odlišnou závislost, podařilo se nám získat maximální odhad hustoty kůry ve studované oblasti. Ve třetí práci jsme studovali intenzitu...
Proceduralní generování planet
Fusek, Petr ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací jednoduše rozšiřitelné knihovny pro vytváření generátorů procedurálních povrchů planet. Cílem knihovny je umožnit použití původně dvourozměrných metod procedurálního generování map pro generování kontextuálně bohatého povrchu planet. Knihovna klade důraz na rozšiřitelnost a jednoduchost práce s generovaným povrchem. Umožňuje uživateli si vytvářet a parametrizovat vlastní generátory a využívat v nich vlastní algoritmy. Obsahuje také implementovaný generátor planetární výškové mapy, který využívá zjednodušeného modelu simulace kolizí tektonických plátů a tím generuje povrch s topologií obsahující pohoří, zálivy a souostroví. Takovýto povrch by měl vykazovat vizuální výsledky bližší realitě, nežli umožňuje klasický přístup s užitím procedurálních šumů. Knihovna je implementována společně s vizualizační aplikací prezentující vygenerované povrchy a umožňuje nastavit všechny možné vstupy generátoru pomocí GUI.
Forward and Inverse Modeling of Planetary Gravity and Topography
Pauer, Martin ; Čadek, Ondřej (vedoucí práce) ; Martinec, Zdeněk (oponent) ; Novák, Pavel (oponent)
Název práce: Přímé a inverzní modelování topografie a gravitačního pole planet Autor: Martin Pauer Katedra/ Ústav: Katedra geofyziky MFF UK Vedoucí doktorské práce: Doc. RNDr. Ondřej Čadek, CSc., Katedra geofyziky MFF UK Abstrakt: Cílem této práce bylo prozkoumat různé mechanismy kompenzace pozorované planetární topografie - izostázi v kůře, elastickou podporu v litosféře a dynamickou pod- poru působenou tečením v plášti. Tyto zkoumané modely byly následně použity na tři různé planetární problémy. Nejprve jsme aplikovali model dynamické podpory k vysvětlení velkoškálových gravitačních a topografických útvarů na Venuši a zjistili možná rozložení viskozity v jejím plášti. Výsledky modelování ukazují, že k vysvětlení pozorovaných dat lze použít nejen isoviskózní model pláště, ale i model s tuhou litosférou a pozvolným nárůstem viskozity směrem k jádru. V druhém článku jsme se pomocí kombinace různých modelů kom- penzace kůry pokusili odhadnout hustotu kůry v oblasti marťanských jižních vysočin. Díky tomu, že různé metody modelování mají na vstupní hustotě odlišnou závislost, podařilo se nám získat maximální odhad hustoty kůry ve studované oblasti. Ve třetí práci jsme studovali intenzitu...
Víceletá perioda sluneční činnosti o délce 106 slunečních cyklů a její vazba na planety sluneční soustavy
Čech, J. ; Střeštík, Jaroslav
Je diskutována sekulární sluneční perioda o délce cca 1172 let a její souvislost s heliocentrickými souřadnicemi poloh nejvěžších planet sluneční soustavy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.