|
Nadjezd nad dálnicí
Jetmar, Ondřej ; Jurík, Michal (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh mostní konstrukce přes dálnici. Konstrukce je navržena s ohledem na estetické a ekonomické hledisko. Jsou navrženy dvě varianty přemostění, z nichž je vybrána varianta integrovaného parapetního nosníku o třech polích. Hlavní náplní je návrh a výpočet hlavní nosné konstrukce.
|
|
Rekonstrukce mostu u obce Holýšov
Svoboda, Adam ; Pinkas, Karel (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zesílením stávající konstrukce mostu u obce Holýšov za použití moderní metody dodatečného předpínání. Most přes řeku Radbuzu je trámový parapetní, a byl postaven v roce 1924. V současném stavu jeho zatížitelnost nesplňuje limity pro mosty na pozemních komunikacích první třídy. Původní dokumentace se nedochovala, hlavním zdrojem informací o konstrukci je diagnostický průzkum. Zesilování pomocí metody náhradních kabelových kanálků je vysoce efektivní z pohledu zvýšení zatížitelnosti stávajících konstrukcí. Návrh zesílení a výsledná zatížitelnost byly ověřena statickým výpočtem.
|
|
Návrh mostu přes Kyjovku
Zlatuška, Karel ; Nečas, Radim (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh silničního mostu přes řeku Kyjovku na ulici Na Šlajsi v Lanžhoťě. Práce se soustředí především na podrobnou statickou analýzu nosné železobetonové konstrukce o jednom poli. Byly vytvořeny dva alternativní návrhy nosné konstrukce a jeden z nich byl detailněji rozpracován ve statickém výpočtu. Jedná se o variantu parapetního nosníku složeného z dvou hlavních podélných nosníků proměnné výšky průřezu. Tyto nosníky jsou spojeny deskou, kterou podporuj příčníky s krajními náběhy. Teoretické rozpětí nosné konstrukce je 13 metrů. Výpočetní model konstrukce je vytvořen v softwaru Scia Engineer 2013.1, přičemž výsledky jsou kontrolovány ručně pomocí jednoduchých metod stavební mechaniky a lineární pružnosti. Posouzení prvků je zpracováno ručně dle metodiky platných norem ČSN EN. Ve výpočtu jsou uvažovány pouze svislé složky zatížení.
|
|
Rekonstrukce mostu u obce Holýšov
Svoboda, Adam ; Pinkas, Karel (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zesílením stávající konstrukce mostu u obce Holýšov za použití moderní metody dodatečného předpínání. Most přes řeku Radbuzu je trámový parapetní, a byl postaven v roce 1924. V současném stavu jeho zatížitelnost nesplňuje limity pro mosty na pozemních komunikacích první třídy. Původní dokumentace se nedochovala, hlavním zdrojem informací o konstrukci je diagnostický průzkum. Zesilování pomocí metody náhradních kabelových kanálků je vysoce efektivní z pohledu zvýšení zatížitelnosti stávajících konstrukcí. Návrh zesílení a výsledná zatížitelnost byly ověřena statickým výpočtem.
|
|
Nadjezd nad dálnicí
Jetmar, Ondřej ; Jurík, Michal (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh mostní konstrukce přes dálnici. Konstrukce je navržena s ohledem na estetické a ekonomické hledisko. Jsou navrženy dvě varianty přemostění, z nichž je vybrána varianta integrovaného parapetního nosníku o třech polích. Hlavní náplní je návrh a výpočet hlavní nosné konstrukce.
|
|
Návrh mostu přes Kyjovku
Zlatuška, Karel ; Nečas, Radim (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh silničního mostu přes řeku Kyjovku na ulici Na Šlajsi v Lanžhoťě. Práce se soustředí především na podrobnou statickou analýzu nosné železobetonové konstrukce o jednom poli. Byly vytvořeny dva alternativní návrhy nosné konstrukce a jeden z nich byl detailněji rozpracován ve statickém výpočtu. Jedná se o variantu parapetního nosníku složeného z dvou hlavních podélných nosníků proměnné výšky průřezu. Tyto nosníky jsou spojeny deskou, kterou podporuj příčníky s krajními náběhy. Teoretické rozpětí nosné konstrukce je 13 metrů. Výpočetní model konstrukce je vytvořen v softwaru Scia Engineer 2013.1, přičemž výsledky jsou kontrolovány ručně pomocí jednoduchých metod stavební mechaniky a lineární pružnosti. Posouzení prvků je zpracováno ručně dle metodiky platných norem ČSN EN. Ve výpočtu jsou uvažovány pouze svislé složky zatížení.
|