Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posouzení rizika lomu u běžecké lyže sendvičové konstrukce vyztužené skelnými vlákny
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
V prvej časti bakalárskej práce sú uvedené základné teoretické poznatky o vyu- žití sendvičových konštrukcií, ktoré pozostávajú z materiálov rozdielnych vlast- ností v jadre a na povrchu konštrukcie. Stručne sú popísané vlastnosti kompozi- tov (obvyklej nosnej zložky sendvičových konštrukcií) s dôrazom na vláknové kompozity a lamináty. Spomína sa takisto špeciálna vlastnosť kompozitov – or- totropia. Druhá časť práce sa sústreďuje na popis získania materiálových cha- rakteristík materiálov z danej konkrétnej lyže pomocou experimentu a jeho ná- sledného vyhodnotenia, na výpočet napätí a posúdenie rizika lomu v bežeckej lyži sendvičovej konštrukcie za najnepriaznivejších prevádzkových podmienok. Pre výpočet sú použité analytické vzťahy pružnosti a pevnosti, ktoré sú v tejto časti odvodené. Úloha je riešená aj pomocou metódy konečných prvkov (MKP) s využitím softwaru ANSYS.
Výpočtové modelování deformačně-napěťových stavů pneumatik
Lavický, Ondřej ; Profant, Tomáš (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi výpočtového modelování mechanického chování elastomerů a kompozitů s pryžovou matricí a jejich využití pro tvorbu výpočtového modelu pneumatiky. Byl vytvořen 2D-axisymetrický výpočtový model pneumatiky MATA-DOR 165/65 R13 ve dvou geometrický variantách. Pro výpočtové modelování je aplikována metoda konečných prvků (MKP). Model byl řešen v několika variantách lišících se použitou úrovní modelování materiálu. Nejprve byla provedena analýza vlivu vnitřního tlaku na de-formaci jednotlivých modelů. Dále byl řešen vliv zatížení pneumatiky úhlovou rychlostí sou-časně se zatížením vnitřním tlakem. Byl také ověřen vliv tloušťky běhounové vrstvy na cel-kovou deformaci pláště pneumatiky.
Posouzení rizika lomu u běžecké lyže sendvičové konstrukce vyztužené skelnými vlákny
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
V prvej časti bakalárskej práce sú uvedené základné teoretické poznatky o vyu- žití sendvičových konštrukcií, ktoré pozostávajú z materiálov rozdielnych vlast- ností v jadre a na povrchu konštrukcie. Stručne sú popísané vlastnosti kompozi- tov (obvyklej nosnej zložky sendvičových konštrukcií) s dôrazom na vláknové kompozity a lamináty. Spomína sa takisto špeciálna vlastnosť kompozitov – or- totropia. Druhá časť práce sa sústreďuje na popis získania materiálových cha- rakteristík materiálov z danej konkrétnej lyže pomocou experimentu a jeho ná- sledného vyhodnotenia, na výpočet napätí a posúdenie rizika lomu v bežeckej lyži sendvičovej konštrukcie za najnepriaznivejších prevádzkových podmienok. Pre výpočet sú použité analytické vzťahy pružnosti a pevnosti, ktoré sú v tejto časti odvodené. Úloha je riešená aj pomocou metódy konečných prvkov (MKP) s využitím softwaru ANSYS.
Výpočtové modelování deformačně-napěťových stavů pneumatik
Lavický, Ondřej ; Profant, Tomáš (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi výpočtového modelování mechanického chování elastomerů a kompozitů s pryžovou matricí a jejich využití pro tvorbu výpočtového modelu pneumatiky. Byl vytvořen 2D-axisymetrický výpočtový model pneumatiky MATA-DOR 165/65 R13 ve dvou geometrický variantách. Pro výpočtové modelování je aplikována metoda konečných prvků (MKP). Model byl řešen v několika variantách lišících se použitou úrovní modelování materiálu. Nejprve byla provedena analýza vlivu vnitřního tlaku na de-formaci jednotlivých modelů. Dále byl řešen vliv zatížení pneumatiky úhlovou rychlostí sou-časně se zatížením vnitřním tlakem. Byl také ověřen vliv tloušťky běhounové vrstvy na cel-kovou deformaci pláště pneumatiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.