Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tradice v Orffově hudebněvýchovném systému v předškolním věku (k 50. výročí vzniku Orffovy společnosti)
Schulmeisterová, Dagmar ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Dunovská, Marie (oponent)
Teoretická část v mé bakalářské práci se bude zabývat počátky Orffových hudebněvýchovných systémů v Československu a následně v České republice. Součástí práce je také současné směřování Orffova systému v procesu vzdělávání dětí předškolního věku. Práce je také zaměřena na zakladatele české adaptace Orffova sytému v naší zemi - Vladimíra Poše. V praktické části vycházím z kvalitativního výzkumu, kde zpracovávám názory a zkušenosti významných představitelů s uplatňováním Orffovy školy v českém prostředí a v kontextu současných proměn hudebního vzdělávání. V závěrečné části práce představím metodické náměty pro práci s dětmi předškolního věku, které vyplynuly z výzkumu.
Využití principů Orffova Schulwerku ve výuce hudební výchovy na Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Letňanech
Koňaříková, Karolína ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce zkoumá Orffův Schulwerk jako systém myšlenek, použitelných ve výuce hudební výchovy a jeho uplatnění na Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Praze 9 - Letňany. V první části stručně seznamuje s osobností Carla Orffa - pedagoga. Dále popisuje vznik Orffova Schulwerku v Německu, jeho základní myšlenky, adaptaci v Československu a vznik České Orffovy školy. Podrobně se věnuje škole, na které se vyučuje hudební výchova podle principů Orffova Schulwerku - Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Letňanech. Několik kapitol je také věnováno zakladatelce této koncepce Lence Pospíšilové a jejím dalším projektům. Poslední část práce představuje výuku hudební výchovy ve třídách s hudebním zaměřením na prvním a druhém stupni této základní školy. Na základě výzkumu porovnává výuku dvou prvních tříd - s hudebním zaměřením a bez hudebního zaměření ve školním roce 2016/2017.
Vliv hudební výchovy na vývoj dětí předškolního věku Přispění Orffova Schulwerku k celostnímu rozvoji dítěte
JANDOVÁ, Renata
Práce se zabývá vlivem hudby a hudební výchovy na vývoj dětí ve věku mateřské školy. Pojednává o základních principech německého hudebního skladatele a pedagoga Carla Orffa a jeho přístupu ke každému dítěti a jeho individualitě. Je členěna celkem do 5 kapitol. První dvě kapitoly obecně pojednávají o vývoji dětí v předškolním věku a o vlivu hudby na vývoj hudebních i nehudebních dovedností. Třetí kapitola je věnována osobnosti a dílu Carla Orffa. Následující kapitola popisuje základní principy Orffova Schulwerku. Popisuje hru na tělo a seznamuje nás s nástroji Orffova instrumentáře. Závěrečná kapitola nás seznamuje s českou adaptací Schulwerku, která byla vydána pod názvem Česká Orffova škola a s činností České Orffovy společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.