Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontrola územních samosprávných celků Nejvyšším kontrolním úřadem
Humhalová, Barbora ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Různé státy jsou v různé míře centralizované a ke svému fungování potřebují zejména finanční a personální zdroje ve spojení s dobře nastavenými řídícími procesy. Obecně se jak na centrální, tak na decentralizované úrovni hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Proto je ve veřejné správě zapotřebí nastavení funkčních interních i externích kontrolních mechanismů. V České republice dohlíží na hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu nezávislý (externí) orgán - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Tato instituce nemá kontrolní pravomoci v oblasti hospodaření územních samosprávných celků ani právnických osob veřejnoprávní povahy. Problematika rozšíření kontrolních pravomocí NKÚ je v současnosti velmi diskutovaná. Tato práce je zaměřena na část možného rozšíření pravomocí NKÚ směrem k územním samosprávným celkům. Autorka porovnává a hodnotí názorové proudy kolem možné novelizace Ústavy a zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu směrem ke kontrole územní samosprávy. Obavy zástupců územní samosprávy se týkají zejména možného omezení ústavou daného práva na samosprávu. NKÚ není nadán žádnou pravomocí ukládat nápravná opatření a případně sankcionovat kontrolovaný subjekt. Činnost NKÚ by měla ideálně vést k zodpovědnému nakládání se svěřenými prostředky ve veřejné správě. A to nejen z hlediska...
Kontrola územních samosprávných celků Nejvyšším kontrolním úřadem
Humhalová, Barbora ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Různé státy jsou v různé míře centralizované a ke svému fungování potřebují zejména finanční a personální zdroje ve spojení s dobře nastavenými řídícími procesy. Obecně se jak na centrální, tak na decentralizované úrovni hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Proto je ve veřejné správě zapotřebí nastavení funkčních interních i externích kontrolních mechanismů. V České republice dohlíží na hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu nezávislý (externí) orgán - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Tato instituce nemá kontrolní pravomoci v oblasti hospodaření územních samosprávných celků ani právnických osob veřejnoprávní povahy. Problematika rozšíření kontrolních pravomocí NKÚ je v současnosti velmi diskutovaná. Tato práce je zaměřena na část možného rozšíření pravomocí NKÚ směrem k územním samosprávným celkům. Autorka porovnává a hodnotí názorové proudy kolem možné novelizace Ústavy a zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu směrem ke kontrole územní samosprávy. Obavy zástupců územní samosprávy se týkají zejména možného omezení ústavou daného práva na samosprávu. NKÚ není nadán žádnou pravomocí ukládat nápravná opatření a případně sankcionovat kontrolovaný subjekt. Činnost NKÚ by měla ideálně vést k zodpovědnému nakládání se svěřenými prostředky ve veřejné správě. A to nejen z hlediska...
Problematika zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie
Hamšík, Petr ; Civínová, Denisa (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem "Problematika zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie" se zabývá postavením úlohy veřejných zakázek financovaných z rozpočtu Evropské unie v právní úpravě. Literární rešerše obsahuje základní informace související s danou problematikou. V další části je identifikace, hodnocení nejčastějších pochybení a příklady pro lepší pochopení dané problematiky. V rámci konkrétních operačních programů jsou uvedeny pochybení při zadávání a jejich důsledky.
Komparace pravomocí nejvyšších kontrolních úřadů v zemích EU
Málek, Martin ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací českého NKÚ s nejvyššími kontrolními institucemi vybraných devíti dalších zemí EU. Kritérii komparace jsou předpoklady deklarací Mezinárodní organizace nejvyšších kontrolních institucí, jejichž naplnění je považováno za nezbytné pro řádnou kontrolu veřejného sektoru. Komparace vybraných zemí podle těchto kritérií, která jsou popsána na začátku každé kapitoly, tvoří hlavní část práce. Závěr pak odpovídá na otázku, zda má NKÚ České republiky dostatečné pravomoci v porovnání s nejvyššími kontrolními institucemi dalších zemí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.