Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Názorové vůdcovství a sociálně-mediální influenceři
Mejzr, Vojtěch ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Linek, Lukáš (oponent)
(česky) Práce se zabývala souvislostí volební participace mladých ve volbách do Poslanecké sněmovny ČR v roce 2021 a sledováním dvou sociálně-mediálních influencerů (SMI), kteří se před volbami snažili skrze svůj obsah na sociálních médiích mladé v účasti mobilizovat. Právě SMI jsou díky svému specifickému postavení často spojováni se schopnostmi fungovat jako názoroví vůdci na sociálních médiích, přičemž až do nedávné doby byl výzkum tohoto vlivu zkoumán převážně ve vztahu k spotřebitelskému chování a marketingu. Novější studie nicméně ukazují, že para-sociální vztahy, které vůči nim sledující navazují, a schopnost sociálně- mediálních influencerů zprostředkovávat informace a redukovat jejich komplexitu, mohou hrát roli i na politickou participaci mladých. Práce tak pomocí průřezové studie na primárních datech empiricky testuje tento vliv u dvou vybraných SMI - Jakuba "Kovyho" Kováře a Martina "Mikýře" Mikysku v kontextu voleb v roce 2021 a ukazuje, že ve vztahu k volební participaci mělo jejich sledování vliv zejména na skupinu následovníků, kteří k nim mají nejblíže, a co více, tento vliv byl vyšší, čím méně se tito následovníci o politiku a politický obsah zajímali. Nabízí tak empirické důkazy pro předpoklady SMI jako para-sociálních názorových vůdců.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.