Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana mezi žáky na II. stupni základní školy
Holečková, Darina ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Šikana mezi žáky na II. stupni základní školy" je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje pět hlavních kapitol, ve kterých najdeme například definici šikany, druhy a formy šikany, její příčiny či vývojová stádia. Dále se zabývá účastníky šikany, mezi něž patří agresor, oběť, svědci a pedagog. V této části také zmiňuji šikanu z právního hlediska. V neposlední řádě se věnuji diagnostice, vyšetřování a následkům šikany. Poslední kapitola je zaměřena na prevenci. V praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována zkušenost žáků se šikanou na vybraných základních školách.
Dětská šikana z pohledu sociálního pracovníka ve vybraných zařízeních
ĎURKOVOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je upozornit na problematiku dětské šikany, která je dnes často avšak většinou jen povrchně publikována v médiích. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část. Teoretická část charakterizuje pojem šikana, její aktéry, následky, které může mít pro další život zúčastněných, znaky, podle kterých je možné ji rozpoznat a samozřejmě (i když jen okrajově) také způsoby jejího řešení. Praktická část by pak měla ukázat na konkrétních odpovědích 10 sociálních pracovnic, které jsou zaměstnány ve vybraných zařízeních v Českých Budějovicích a Písku, jaké jsou jejich praktické zkušenosti s dětskou šikanou, jak se liší jejich názory na tento problém, jaká je jejich role při prevenci, odhalování a řešení šikany, a také zda jsou schopni šikanu rozpoznat, když se s ní setkají.
Šikana na středních odborných školách v okrese Kroměříž
VITOŠOVÁ, Andrea
ABSTRAKT Šikana je v dnešní době stále aktuálnějším pojmem a je považována za nejzávažnější negativní jev současného školství. Ve své zárodečné formě se vyskytuje prakticky na všech typech škol. Současná šikana vykazuje oproti minulosti alarmující znaky. Jde zejména o zvyšující se počet šikany na školách, snížení věkové hranice pachatelů a o nárůst agresivity a brutality těchto činů. Šikana je problémem komplexním a celospolečenským. Je definována jako jakékoliv chování, jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat jiného žáka, případně skupinu žáků. Je to cílené a obvykle opakované užití násilí jedincem nebo skupinou vůči jedinci či skupině žáků, kteří se neumí nebo z nejrůznějších důvodů nemohou bránit. Zahrnuje jak fyzické útoky v podobě bití, vydírání, loupeží, poškozování věcí druhé osobě, tak i útoky slovní v podobě nadávek, pomluv, vyhrožování či ponižování. Může mít i formu sexuálního obtěžování až zneužívání. Šikana se projevuje i v nepřímé podobě jako nápadné přehlížení a ignorování žáka či žáků třídní nebo jinou skupinou žáků. Nebezpečí šikany spočívá především v jejich následcích na duševní a tělesné zdraví. Tyto následky mohou být velmi vážné a celoživotní. Proto je třeba šikanu nepodceňovat a účinně proti ní bojovat. Cílem diplomové práce bylo zmapovat výskyt a závažnost šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž. Domnívám se, že cíl práce byl splněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1: Šikana se na středních odborných školách v okrese Kroměříž vyskytuje. H2: Většina případů šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž není závažného charakteru. H3: Většina pachatelů šikany má i kázeňské problémy. H4: Pachatelé šikany jsou častěji chlapci než dívky. Hypotéza H1 byla potvrzena. 66 % studentů středních odborných škol v okrese Kroměříž se již někdy setkalo s šikanou a 21 % studentů se s šikanou setkalo přímo v současné škole. Hypotéza H2 byla potvrzena. Nejčastější formou šikany bylo slovní napadání, ponižování a pomluvy. Hypotéza H3 byla vyvrácena. Výzkum neprokázal, že šikanující mají i kázeňské problémy. Hypotéza H4 byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že pachatelem šikany jsou častěji chlapci a to v 60 % případů. Výzkum také poukázal na problém oznámení šikany a jejího řešení. Šikana bývá často neoznámena nebo oznámena, avšak neřešena. Dále se zaměřil na problematiku boje středních škol proti šikaně. Pouze 8 % studentů se domnívá, že jejich škola nějak účinně bojuje proti šikaně a celých 61 % studentů vůbec neví, zda jejich škola nějak bojuje proti šikaně. Proto bych doporučila školám klást větší důraz na komunikaci se studenty o tomto sociálně patologickém jevu a na preventivní akce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.