Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hudební pohádka a její využití v hudební výchově
Moravcová, Petra ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o fenoménu hudební pohádky a její aplikaci v hudebně výchovném procesu. Práce popisuje pojem pohádka obecně a stručně nastiňuje pohledy několika oborů na tento žánr. Teoretická část se zabývá pojmem hudební pohádka, krátce popisuje pohádku jako literární a hudební žánr, seznamuje s historií pohádky a okrajově načrtává archetypy hrdinů a jejich vliv na rozvoj dětské osobnosti. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na práci s autorskou pohádkou, která byla realizována v rámci projektového vyučování v hodinách hudební výchovy. Cílem diplomové práce je vytvořit a následně nacvičit autorskou hudební pohádku, a tak zmapovat její využití v hudebně výchovném procesu. Jako výzkumný vzorek byla zvolena třetí třída základní školy. Jde tedy o skupinu žáků mladšího školního věku. Výzkumný projekt byl proveden na ZŠ a ZUŠ Jabloňová v Liberci. Jednotlivé školy umožňují pracovat s žáky ve třídách s rozšířenou a nerozšířenou hudební výchovou. I toto srovnání je významným zdrojem poznání. Práce přináší krátkou reflexi vyučovacího procesu, která je zdrojem dalšího rozvoje jak pedagogů, tak žáků. Výsledkem práce je metodický materiál, který slouží jako inspirace pro budoucí či stávající učitele. Pohádka umožňuje propojení vícero oborů: hudební, dramatické, výtvarné či literární výchovy....
Hudební pohádka jako motivační a integrační prostředek v práci s dětským sborem
Froňková, Anna ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce "Hudební pohádka jako motivační a integrační prostředek v práci s dětským sborem" se zabývá hudební pohádkou a jejím vlivem při zkouškách dětského pěveckého sboru Kvítek při ZŠ Václava Havla v Poděbradech. Teoretická část diplomové práce seznamuje s historií pohádky jako literárním žánrem a jejími druhy. S pohádkou se setkáváme již od dob starověku, kdy vznikaly první příběhy s mystickými bytostmi, které se následně díky různým cestám předávaly po celém světě. Další kapitola se věnuje hudební pohádce, která patří do podskupiny pohádky literární. Je obohacena o hudební složku, díky které dochází k rozvoji hudebních dovedností a schopností dětí při samotné realizaci pohádky. Závěrečné kapitoly teoretické části jsou věnované hlasové výchově a didaktickému postupu nácviku písní. Cílem diplomové práce je pomocí experimentu nacvičit hudební pohádku Hrníčkové kouzlo s dětským pěveckým sborem Kvítek a zmapovat, jaký má pohádka vliv jako motivační prostředek při zkouškách s dětmi a zároveň jaký má pohádka vliv na samotného diváka těsně po jejím zhlédnutí. Klíčová slova: Hudební pohádka, mezipředmětové vztahy, dětský pěvecký sbor, hlasová výchova, nácvik pohádky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.