Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Folklor ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol
Vejborová, Petra ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití českého folklorního odkazu ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol. Přináší teoretické informace týkající se českého folkloru. Analyzuje současnou nabídku učebnic hudební výchovy určených pro druhý stupeň základní školy z hlediska obsahu folklorní tematiky a prezentuje výsledky výzkumu orientovaného na výuku folkloru na druhém stupni základních škol. Na základě těchto výsledků je v závěru práce navržen projekt, který přináší možnosti, jak efektivně zapojit výuku českého folkloru do hodin hudební výchovy i jiných předmětů vyučovaných v rámci druhého stupně základních škol.
Využití prvků dramatické výchovy pro osvojení písně v mateřské škole
Skipalová, Aneta ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na efektivní osvojení hudební a obsahové stránky písně předškolními dětmi. Práce si klade za cíl dokázat, že za pomoci vybraných metod dramatické výchovy, ve spojení s hlasovou a hudební výchovou, lze docílit nejen snadnějšího osvojení písně, ale především přirozeného porozumění jejího významu. V úvodních kapitolách se věnuje stručné charakteristice dítěte předškolního věku, osobnostním a profesionálním předpokladům pedagoga ve vztahu k vedení dramatické a hudební výchovy u dětí předškolního věku. Je zaměřena na hudební schopnosti dětí, dále na význam hlasové výchovy a v neposlední řadě také na metody dramatické výchovy využité v praktické části této bakalářské práce. Poslední kapitola je věnována metodice struktury dramatické lekce zaměřené na osvojení písně v mateřské škole. Praktická část obsahuje příklady využití dramatické výchovy pro osvojení písně ověřené v praxi. Dále je formou dotazníku porovnávána úspěšnost realizovaných lekcí, a to mezi osvojením písně formou dramatické výchovy a nácvikem písně běžným způsobem bez využití dramatické výchovy. V přílohách jsou uvedeny tabulky využité v teoretické části a přiloženy noty a texty písní z dramatických lekcí. Klíčová slova Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy,...
Počátky hudebního školství v Týně nad Vltavou
SUDOVÁ, Martina
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem hudebního školství v Týně nad Vltavou. Shrnuje a analyzuje veškeré dostupné regionální prameny. První část práce je věnována obecnému vývoji hudební pedagogiky na území českého státu, druhá část je věnována historii hudebního školství v Týně nad Vltavou. Třetí část shrnuje historii samostatné hudební školy v Týně nad Vltavou. Zvláštní pozornost je věnována problematice nejstarších rukopisných hudebních památek. Dva samostatné oddíly jsou věnovány literátskému bratrstvu a pěveckému spolku Puchmír. Práce je prvním zpracováním této regionální tématiky.
Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku
SEDLÁKOVÁ, Štěpánka
Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.
Prosociální výchova vycházející z R. R. Olivara a její propojení v oblasti spolupráce s rodinou předškoláka v návaznosti na hudební výchovu
VANĚČKOVÁ, Veronika
Práce srovnává některé projekty vycházející z prosociální výchovy Roberta Roche Olivara a hledá vhodný model pro zavedení takto pojaté etické výchovy do stupně předškolního vzdělávání ve spolupráci s rodinou dítěte za předpokladu mezipředmětového propojení s hudební výchovou.
Rozvíjení hudebnosti u dětí mladšího školního věku při volnočasových aktivitách
CHLUBNÁ, Dagmar
Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku mladšího školního věku, základy fyziologie sluchu a hlasu, popisuje vývoj hudebních schopností a jejich klasifikaci. Dále definuje základní pojmy z hudební psychologie, popisuje některé základní metodiky hudební výchovy a řeší otázky motivace ve školním prostředí. Praktickou část tvoří projekt pro školní družinu na téma ?Cesta kolem světa?. Projekt je zaměřen na rozvíjení hudebních schopností a dovedností formou hry, vytváření pozitivních vztahů ve skupině a získávání poznatků o kultuře jiných národů.
Hodnocení při výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ a jeho vliv na žáky
ZAHRADNÍČKOVÁ, Šárka
Hudební výchova má v současné době problematické postavení ve srovnání s ostatními předměty vyučovanými na základní škole. V tomto předmětu je kladen větší důraz na výchovné aspekty předmětu než na aspekty vzdělávací. Z tohoto důvodu je pak obtížné hodnocení znalostí a dovedností získaných při výuce tohoto předmětu. Cílem práce bude zjištění používaných a preferovaných metod a forem hodnocení učiteli na 2. stupni ZŠ a jejich vliv na žáky. V teoretické části práce budou popsány formy a metody hodnocení, které mohou být využívány v rámci výuky hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Bude též zpracována problematika pozice výuky hudební výchovy mezi ostatními předměty vyučovanými na základní škole. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů a žáků 2. stupně základní školy. Dotazník pro učitele zmapuje používané formy a metody hodnocení. Dotazník pro žáky bude zaměřen na zjištění vlivu používaných metod a forem hodnocení.
ZUŠ Jihlava a žákovské hudební soubory
ČERVEŇOVÁ, Lenka
Tématem diplomové práce je přehled činnosti ZUŠ Jihlava a zpracování historie, metod práce a společenské úlohy žákovských hudebních souborů, které na půdě této školy působí. Jedná se především o smyčcový orchestr, dechový orchestr a několik dalších souborů. Práce se zaměří vedle profilů osobností dirigentů a vedoucích souborů na otázky vztahu výuky k práci v souborech a přípravy žáků k souborové praxi, na porovnání rozsahu činnosti a kvality jednotlivých souborů a na otázku další hudební praxe absolventů školy a členů těchto souborů.
Hudební výchova jako mimoškolní aktivita
ŠIMOTOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá možnostmi hudebního vzdělávání v domech dětí a mládeže v jižních Čechách. Zaměřili jsme se na nabídku hudebních aktivit, materiální vybavení, formy výuky a možnosti prezentace výsledků práce. Dále se v práci uvádí srovnání se soukromou hudební školou Yamaha, která působí v pěti jihočeských městech a je tedy konkurencí hudební výuce v domech dětí a mládeže. V příloze jsou uvedeny fotografie a jiné další materiály, které dokreslují zpracované téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.