Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní učebnice deskriptivní geometrie
Krsová, Michaela ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové je vytvoření interaktivní učebnice deskriptivní geometrie. Podkladem pro tvorbu učebnice je provedený "Průzkum současného stavu výuky deskriptivní geometrie na středních školách" formou dotazníku. Před vlastní tvorbou interaktivní učebnice byly provedeny analýzy dostupných učebnic, používaného geometrického softwaru a možných prostředí pro prezentaci obsahu učebnice. Výsledkem je zpracovaná ucelená část látky probírané na středních školách, doplněná řešenými příklady a interaktivitivními applety vytvořenými v programu GeoGebra. Obsah učebnice je prezentován formou HTML stránek, jak na veřejném webu http://www.sadsam.cz/dg/, tak v off-line verzi na přiloženém DVD nosiči.
Cvičebnice Mongeova promítání
Pajerová, Nikola ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Štěpánová, Martina (oponent)
V této práci se nachází různé příklady z Mongeova promítání. Na začátku je shrnuta teorie, důležitá k pochopení promítání a k řešení příkladů. Jsou zde také příklady k řešení osové afinity a středové kolineace. Poté následuje kapitola na zobrazení všech typů hranatých a rotačních těles, řešených na středních školách. Následuje kapitola, ve které jsou konstruovány řezy těmito tělesy. V poslední kapitole pak jsou řešeny průniky dvou těles od každého druhu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství
Petráková, Barbora ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
NÁZEV: Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství ABSTRAKT: Tato práce se zabývá zmapováním koncepcí výuky geometrie ve vybraných českých a dánských učebnicích matematiky a možnostmi cíleného rozvoje prostorové představivosti žáků na 1. stupni základní školy. Dále jsou na příkladu vybrané třídy ze základní školy v Praze zkoumány možnosti využití metody tří průmětů při výuce geometrie na 1. stupni a její vliv na rozvoj prostorové představivosti u žáků tohoto věku. V dané třídě byly vedeny rozhovory mapující nejen úroveň rozvoje prostorové představivosti, ale právě i schopnosti žáků pracovat se zobrazením těles pomocí tří průmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: žák mladšího školního věku, prostorová představivost, tři průměty, koncepce výuky geometrie
Interaktivní učebnice deskriptivní geometrie
Krsová, Michaela ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové je vytvoření interaktivní učebnice deskriptivní geometrie. Podkladem pro tvorbu učebnice je provedený "Průzkum současného stavu výuky deskriptivní geometrie na středních školách" formou dotazníku. Před vlastní tvorbou interaktivní učebnice byly provedeny analýzy dostupných učebnic, používaného geometrického softwaru a možných prostředí pro prezentaci obsahu učebnice. Výsledkem je zpracovaná ucelená část látky probírané na středních školách, doplněná řešenými příklady a interaktivitivními applety vytvořenými v programu GeoGebra. Obsah učebnice je prezentován formou HTML stránek, jak na veřejném webu http://www.sadsam.cz/dg/, tak v off-line verzi na přiloženém DVD nosiči.
Užití 3D CAD systému SolidWorks ve výuce základů deskriptivní geometrie
HEŘMAN, Michal
Práce je zaměřena na počítačový software pro 3D modelování SolidWorks a jeho uplatnění na tvorbu příkladů deskriptivní geometrie. V práci jsou vytvořeny příklady na deskriptivní geometrii v 3D parametrickém modeláři SolidWorks, ukázka práce s programem a u některých úloh popis řešených příkladů. V práci je zahrnuta i možnost uplatnění výsledné interaktivní pomůcky na základních a středních školách. Dále je v závěru uvedeno, do jaké míry je vhodné SolidWorks pro příklady deskriptivní geometrie používat a kdy je to spojeno s problémy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.