Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Testování vnitřního prostředí prostřednictvím tepelného manekýna
Ševeček, Jan ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá měřením vnitřního prostředí prostřednictvím tepelného manekýna Newtona a to zejména z hlediska tepelné pohody. Měření byla provedena v prostředí typické kanceláře a kabiny malého dopravního letadla. Průběh všech událostí a časových konstant v případě měření v kanceláři byl dán reálným provozem v kanceláři, kdy se sled událostí odvíjel od obvyklých úkonů prováděných během dne. Naopak u druhého měření, které probíhalo v maketě malého dopravního letadla, byl průběh událostí i časových konstant proveden dle předem přesně stanoveného plánu. V dalších částech diplomové práce je popsán postup při kalibraci manekýna a následném vygenerování diagramu komfortních zón. Následně jsou porovnány jednotlivé modelové případy a události pomocí diagramu komfortních zón a mediky dle ISO 14505-2.
Optimalizace mikroklimatu v kabinách malých dopravních letadel
Fišer, Jan ; Janotková, Eva (oponent) ; Masaryk, Michal (oponent) ; Patočka, Stanislav (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem a optimalizací prostředí v kabinách malých dopravních letadel a to zejména z hlediska tepelné pohody prostředí a kvality větrání. Byly optimalizovány části distribučních systémů vzduchu a konstrukční opatření, která na základě rešerše problematiky a zkušeností autora mohou mít největší vliv na tepelnou pohodu a kvalitu větrání. Zvolené úpravy a jejich vliv na vnitřní mikroklima kabiny byly vyšetřovány pomocí CFD modelu, který byl nejprve validován pomocí výsledků získaných z měření proudových a teplotních polí v maketě kabiny malého dopravního letadla EV-55. Byly vyšetřovány: Optimalizace typu distribuce větracího vzduchu, Optimalizace geometrie distribučních vzduchovodů, Optimalizace tloušťky tepelné izolace a Optimalizace emisivity vnitřních povrchů. Tepelná pohoda byla posuzována na základě metodiky ekvivalentní teploty a diagramu komfortních zón vyvinutých H. O. Nilssonem. Pro posouzení kvality větrání byl použit koncept založený na simulaci indexu stáří vzduchu. Celkem bylo simulováno 50 modelových případů a na základě jejich výsledků byl jako optimální vyhodnocen systém Modifikovaného směšovacího větrání s geometrií vzduchovodů navrženou autorem práce. V kombinaci s vysokým zateplením stěn a vysokou emisivitou interiéru, pak tento systém větrání zajišťuje nejvyšší tepelný komfort a kvalitu větrání pro zkoumaný rozsah okolních a provozních podmínek.
Optimalizace mikroklimatu v kabinách malých dopravních letadel
Fišer, Jan ; Janotková, Eva (oponent) ; Masaryk, Michal (oponent) ; Patočka, Stanislav (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem a optimalizací prostředí v kabinách malých dopravních letadel a to zejména z hlediska tepelné pohody prostředí a kvality větrání. Byly optimalizovány části distribučních systémů vzduchu a konstrukční opatření, která na základě rešerše problematiky a zkušeností autora mohou mít největší vliv na tepelnou pohodu a kvalitu větrání. Zvolené úpravy a jejich vliv na vnitřní mikroklima kabiny byly vyšetřovány pomocí CFD modelu, který byl nejprve validován pomocí výsledků získaných z měření proudových a teplotních polí v maketě kabiny malého dopravního letadla EV-55. Byly vyšetřovány: Optimalizace typu distribuce větracího vzduchu, Optimalizace geometrie distribučních vzduchovodů, Optimalizace tloušťky tepelné izolace a Optimalizace emisivity vnitřních povrchů. Tepelná pohoda byla posuzována na základě metodiky ekvivalentní teploty a diagramu komfortních zón vyvinutých H. O. Nilssonem. Pro posouzení kvality větrání byl použit koncept založený na simulaci indexu stáří vzduchu. Celkem bylo simulováno 50 modelových případů a na základě jejich výsledků byl jako optimální vyhodnocen systém Modifikovaného směšovacího větrání s geometrií vzduchovodů navrženou autorem práce. V kombinaci s vysokým zateplením stěn a vysokou emisivitou interiéru, pak tento systém větrání zajišťuje nejvyšší tepelný komfort a kvalitu větrání pro zkoumaný rozsah okolních a provozních podmínek.
Testování vnitřního prostředí prostřednictvím tepelného manekýna
Ševeček, Jan ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá měřením vnitřního prostředí prostřednictvím tepelného manekýna Newtona a to zejména z hlediska tepelné pohody. Měření byla provedena v prostředí typické kanceláře a kabiny malého dopravního letadla. Průběh všech událostí a časových konstant v případě měření v kanceláři byl dán reálným provozem v kanceláři, kdy se sled událostí odvíjel od obvyklých úkonů prováděných během dne. Naopak u druhého měření, které probíhalo v maketě malého dopravního letadla, byl průběh událostí i časových konstant proveden dle předem přesně stanoveného plánu. V dalších částech diplomové práce je popsán postup při kalibraci manekýna a následném vygenerování diagramu komfortních zón. Následně jsou porovnány jednotlivé modelové případy a události pomocí diagramu komfortních zón a mediky dle ISO 14505-2.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.