Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvyšování minimální mzdy v ČR v letech 2000 až 2015 a jeho vliv na spokojenost příjemců
Christensen, Sebastian ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zvyšováním minimální mzdy a jeho vlivem na spokojenost příjemců. Téma minimální mzdy je opět aktuální a to vzhledem k jejímu zvýšení ke dni 1. 1. 2015 a dalším zvyšováním v budoucnu, které avizovala současná vláda. V teoretické části je popsána funkce, vývoj a mechanismy utváření minimální mzdy. Dále jsou nastíněny argumenty pro a proti minimální mzdě. V praktické části je analyzován vlastní empirický výzkum. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že aktuální zvýšení minimální mzdy k 1. 1. 2015 má významně vyšší vliv na spokojenost než předchozí zvyšování. Možným vysvětlením je jeho aktuálnost a také jeho vyšší medializace.
Ochrana uživatele služeb nízkoprahového zařízení pro děti a mládež před předsudky a negativním hodnocením
POSTLOVÁ, Erika
Práce se zabývá opodstatněností ochrany klienta nízkoprahového zařízení před předsudky a negativním hodnocením. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením je jedním z kritérií standardů kvality sociálních služeb v ČR a zároveň měřítkem pro její hodnocení. Toto kritérium bude pravděpodobně z české legislativy vypuštěno, proto se práce zabývá důsledky, které by tato změna mohla přinést. První kapitola se věnuje ochraně uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením z hlediska české legislativy. Také je zde popsána problematika předsudků a negativního hodnocením z pohledu různých vědních disciplín, které se tímto předmětem zabývaly. Druhá kapitola poskytuje ucelený přehled o činnosti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v ČR. Třetí kapitola reflektuje požadavek ochrany uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež (NZDM). Na základě této reflexe je určena opodstatněnost výše jmenovaného požadavku v NZDM, a to z hlediska etiky a práva. V této části jsou zohledněny i praktické otázky a činitele, které do této oblasti vstupují. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením klienta NZDM je eticky opodstatněna, ale není dobrým nástrojem pro hodnocení kvality služby, protože na jejím základě není možné posoudit, zda je v NZDM naplňována nebo není. Koncipování tohoto požadavku je v rozporu s dvěma paragrafy zákona o sociálních službách. Ochrana uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením je velice úzce propojena s jinými dokumenty zabývající se lidskými právy, které musí NZDM splňovat. Z čehož vyplývá, že pokud bude reflektovaný požadavek ze standardů sociálních služeb vypuštěn, tak nevymizí zcela. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením by měla být rozhodně v povědomí pracovníků NZDM, ale hodnotit na jejím základě kvalitu služby je zavádějící.
Analýza výdajů kapitoly státního rozpočtu MPSV a východiska reformy v oblasti sociálních výdajů
Kodejšová, Martina ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumat a popsat výdaje Ministerstva práce a sociálních věcí. V rámci dané analýzy byl zmonitorován celkový vývojový trend výdajů v období 2005 - 2010, proporce jednotlivých druhů výdajů na daném trendu, a prozkoumány vývojové tendence transferů s ohledem na ideu "udržitelnosti veřejných financí". Dále jsou navržena systémová reformní východiska pro oblast sociálních výdajů. První část práce se teoreticky věnuje vymezení základních pojmů sociální politiky, sociálního zabezpečení a veřejných výdajů. V další části práce jsou na základě získaných dat zanalyzovány výdaje kapitoly státního rozpočtu Ministerstva práce a sociálních věcí a to s důrazem na zmonitorování vývojového trendu celkových výdajů a proporci jednotlivých druhů výdajů, následně jsou zanalyzovány jednotlivé druhy výdajů. Poslední část práce je věnována shrnutí a zhodnocení předchozího zkoumání a na základě zjištěných informací jsou navrženy možné změny v daném resortu.
Podnik jako sociální systém
PLÁŠILOVÁ, Eva
Bakalářská práce Podnik jako sociální systém se zaměřuje na nestátní neziskové organizace. Je exkursem do historie neziskových organizací v České republice, dále vytváří pohled na současný stav v ČR a v Evropské unii. Dílčím cílem je zmapování nabídky služeb poskytovaných neziskovými organizacemi v Českých Budějovicích a u třech vybraných subjektů provedení analýzy hospodaření s finančními prostředky, zjištění, zda čerpají dotace z evropských fondů a navržení rozšíření služeb. Hlavním cílem je navržení rozšíření služeb u vybraných organizací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.