Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Na čekanou, Poslední leč
Volková, Klára ; Zet, Martin (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Anotace 1. Seznámení se s prostředím vesnických hřbitovů. 2. Sledování nejčastěji navštěvovaných hrobů. 3. Navázaní kontaktu s pozůstalými. 4. Seznámení se s osudem nebožtíků. 5. Práce s fotografiemi zapůjčených od pozůstalých. 6. Polemika nad intimitou a zevšeobecněním hřbitova jako místa posledního odpočinku a přípravy na zapomnění.
William Shakespeare: "Titus Andronicus" - komplexní scénografické řešení
Lippertová, Dominika ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
Práce se zabývá scénografickým zpracováním a koncepcí Shakespearova divadelního díla Titus Andronicus. Kromě historického a teoretického nastínění doby a vzniku hry práce rozebírá některé české a zahraniční inscenace tohoto díla z hlediska koncepční a výtvarné stránky. Dále se práce věnuje komplexnímu rozboru vlastního scénografického konceptu a výtvarného řešení. Okrajově se text dotýká charakterizace stěžejních postav a kostýmního zpracování. Cílem práce je přiblížit výtvarné zpracování konkrétní divadelní hry a popsat procesy hledání vlastního osobitého výtvarného řešení. Práce není pouze historickým rozborem, jedná se především o subjektivní pohled na danou problematiku, který má čtenáři přiblížit konkrétní scénografické zpracování hry.
Metafora ve francouzské sportovní terminologii
PROVÁZKOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je popsat pojem metafora a analyzovat výskyt metafor ve francouzských sportovních novinových článcích. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnujeme vzniku a užívání metafory. Poté se krátce zmiňujeme i o publicistickém stylu. V praktické části se zabýváme analýzou metafor a jejich určením.
Semantic Shift in Plant Names
DOSKOČILOVÁ, Iveta
Cílem této práce je identifikovat a sestavit seznam anglických pojmenování rostlin, vzniklých na základě sémantického posunu, a to metaforou, metonymií nebo synekdochou. Dále jsem se soustředila na vytvoření podrobné klasifikace jednotlivých sémantických kategorií, kterou jsem založila na trendech, které lze v jednotlivých kategoriích pozorovat. Následně jsem se pokusila výsledky interpretovat. Teoretická část této práce se věnuje rozličným přístupům k sémantickým kategoriím, zmíněných výše. Je následována praktickou částí, která se zabývá metaforou, metonymií a synekdochou odděleně, a to především jejich podrobnější kategorizací. V následující kapitole jsou uvedeny případy rostlinných pojmenování, ve kterých se vyskytuje více sémantických kategorií. Práce je uzavřena několika zajímavými sémanticky motivovanými rostlinnými jmény a shrnutím poznatků studie.
Dimenze výtvarného umění ve školní výuce náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá hledáním možností spojení výtvarného umění se světem náboženství, které objevuje v jejich společné řeči symbolů a obrazných vyjádření. Tyto skutečnosti mohou být následně umístěny do náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení těchto oborů se věnuje první kapitola, která zároveň naznačuje principy, které určují směr dalšího postupu. Druhá kapitola představuje reflexi mezioborové spolupráce společenských věd, které jevy náboženství a umění hodnotí ze svých rozdílných oborových hledisek. Jedná se zejména o tyto oblasti: antropologie, sociologie, psychologie a teologie. Otázce zkušenosti s uměním a náboženské zkušenosti, a jejich vzájemným souvislostem se věnuje třetí kapitola. Ve čtvrté kapitole se tato práce věnuje otázce symbolu, jeho možnému užití v náboženství a v umění, a rozvíjí také pojednání o znaku ve výtvarném umění a o metafoře v biblických textech. Tento celek uzavírá zhodnocení jednotlivých metod, které mohou být uplatněny při práci s obrazem v náboženské výuce. Jsou to: didaktika korelace, didaktika symbolu, didaktika biblického textu a obrazu či interpretace symbolu, které jsou doplněny o nový pohled programu ?Filosofie pro děti?. Tyto uvedené didaktické a metodické teorie jsou uplatněny v modelovém návrhu pro možnou aplikaci ve výuce náboženství.
Estetický rozměr výuky náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.
Metafora a metonymie v současném argotu pařížských předměstí
MEDÁČKOVÁ, Jana
Hlavním tématem této diplomové práce je využití metafory a metonymie v současném argotu pařížského předměstí. Práce definuje pojmy metafora, metonymie a synekdocha (zvláštní druh metonymie). Také popisuje pojem argot a na sociolongvistickém základě rozebírá současnou argotickou francouzštinu na pařížských předměstí. Na závěr, na základě dostupné literatury, práce analyzuje lexikální jednotky v argotu vytvořené pomocí metafory a metonymie a podrobně popisuje proces příslušné sémantické změny.
Dorothy L. Sayersová - předchůdkyně postkritické theologie?
BIRKETT, Petra
Práce se zabývá theologií Dorothy L. Sayersové a ukazuje spojení mezi ní a postkritickou theologií.
Profesní mluva a slang hudebníků
NYKRÝNOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je analýza profesní mluvy hudebníků. Hlavní důraz je kladen na různé způsoby obohacování slovní zásoby této profesní mluvy. Ta se obohacuje přejímáním cizích slov, sémantickým tvořením lexikálních jednotek (metafory, metonymie) a tvořením nových slov. Proto je pozornost soustředěna i na slovotvornou strukturu lexikálních jednotek. Dále u slov sledujeme přítomnost, nebo nepřítomnost expresivního příznaku. Cílem práce je přiblížit slovník profesní mluvy hudebníků z hlediska lingvistického. Nedílnou součástí práce je výkladový slovník pojmů užívaných hudebníky při výkonu jejich práce. Práce obsahuje také rejstřík nejužívanějších pojmů pro lepší orientaci v textu
Porozumění náboženské formě řeči v náboženské výchově mládeže ve starším školním věku
SVITÁKOVÁ, Alena
Práce se zabývá chápáním metafor a symbolů u dětí strašího školního věku tj. období pubescence. Následně se věnuje pojetí metafor a symbolů v jednotlivých oblastech lidského života a myšlení. Jedná se o oblast estetiky konkrétně o výtvarné umění, drama, hudbu a literaturu. Dále se zabývá pojetím metafor a symbolů ve filosofii, sociologii, psychologii (především sociální a hlubinné psychologii), religionistice a biblistice. Praktiská část zhrnuje poznatky uvedené v odborné části a vyvozuje z nich důsledky pro náboženskou pedagogiku a didaktiku symbolu zaměřenou na straší školní vek. V závěru je nastíněno několik exemplárních výukových hodin náboženství, které korespondují s uvedenými odbornými a praktickými pedagogickými poznatky mající za cíl, napomáhat pubescentům rozkrývat svět metafor a symbolů nejen v náboženské oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.