Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a ověření intervenčního programu zaměřeného na rozvoj flexibility svalů dolních končetin u sportovců s mentální disabilitou
MAŤHOVÁ, Kateřina
Cílem této práce je navržení vhodného intervenčního programu na rozvoj flexibility dolních končetin u lidí s mentální disabilitou. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmů mentální disabilita, flexibilita, anatomie dolních končetin, sport a význam sportu u osob s mentální disabilitou. Praktická část se zaměřuje na návrh intervenčního programu na rozvoj flexibility u dolních končetin u lidí s mentální disabilitou. Na začátku a konci programu bylo provedeno testování a výsledky byli následně zpracovány. Testování bylo provedeno pomocí úhloměrů, kde byla měřena flexibilita mm. adductores femoris a mm. flexores genus. Dále proběhlo vyšetření hlubokého předklonu v sedu, který přeměřuje svaly zadní strany stehen. Díky naměřeným hodnotám, které jsou prezentované v práci bylo zjištěno, že zvolený intervenční program byl úspěšný a pravidelné cvičení a pohyb u lidí s mentální disabilitou má pozitivní vliv. Po 14 dnech se průměrně flexibilita u mm. adducteres zlepšila o 11,54° a u mm. flexores genus se průměrně klient zlepšil flexibilitu na nohu pravou o 17° a na nohu levou o 15,4°. Při testování hlubokého předklonu v sedu se klient průměrně zlepšil o 5,38 cm.
Monitorování a podpora zdraví sportovců s mentální disabilitou organizovaných v Českém hnutí speciálních olympiád
SCHÖNBAUEROVÁ, Tereza
V teoretické části této bakalářské práce se zaměřuji na definici pojmů, kterými jsou mentální disabilita, zdraví u sportovců s mentální disabilitou a České hnutí speciálních olympiád. V praktické části se zabývám působením intervenčního pohybového programu na osoby s mentální disabilitou. Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření 14-ti denního intervenčního pohybového programu zaměřeného na zdraví osob s mentální disabilitou. Během průběhu intervenčního programu bylo provedeno vstupní a výstupní testování. K ověření předpokladů byli použity tyto testy: hluboký předklon v sedu, skok daleký z místa odrazem snožmo a step-test. Při prvním měřením v testu hluboký předklon v sedu jsme naměřili průměrnou hodnotu 24,1 cm. Při druhém měření byla naměřena průměrná hodnota 27,5 cm. V testu skok daleký z místa odrazem snožmo byla naměřená průměrná hodnota 98,2 cm a při výstupním měření 107,5 cm. Ve Step-testu při prvním testování byla naměřená průměrná hodnota 25,9. Při závěrečném měření byla průměrná hodnota 30,6. Zjištěné a naměřené výsledky prokazují, že intervenční program byl úspěšný a pravidelná pohybová aktivita má na osoby s mentální disabilitou pozitivní účinky.
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Jindřichův Hradec
ZELENKOVÁ, Eva
Tématem této práce je zjistit, jaké jsou možnosti integrace do nabídky volnočasových pohybových aktivit v okrese Jindřichův Hradec pro děti s disabilitou zrakovou, sluchovou a mentální ve věku 8 15 let. V teoretické části je nastíněna problematika pojmu disabilita, jeho charakteristika a klasifikace, dále se věnuje charakteristice a klasifikaci jednotlivých disabilit, na které je tato práce zaměřena, tedy disability zrakové, sluchové a mentální. Součástí teoretické části je také popis okresu Jindřichův Hradec a vymezení pojmu volnočasová pohybová aktivita. Praktická část práce se pak věnuje samotnému výzkumu provedenému v okrese Jindřichův Hradec. Výzkumné šetření bylo prováděno formou anketního šetření. Do anketního šetření se zapojilo 22 trenéru, 15 dětí s disabilitou, 30 intaktních dětí, 15 rodičů dětí s disabilitou a 5 ředitelů škol/sportovišť. V rámci výsledků z výzkumného šetření nebyly výzkumné předpoklady (a to sice, že nabídka volnočasových pohybových aktivit je pro děti s jednotlivými typy disability dostatečná) potvrzeny. Trenéři volnočasových pohybových aktivit jsou sice ze 100 % toho názoru, že by děti s disabilitou určitě měly mít možnost integrace, ale z 55 % jim toto vlastně nejsou schopni umožnit, což jistě souvisí i s faktem, že 40 % dotázaných trenérů nemá žádné sportovní vzdělání. Děti intaktní i děti s disabilitou jsou integraci nakloněny, stejně tak i rodiče dětí s disabilitou, kteří ani netrvají na speciálně pedagogickém vzdělání lektorů.
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v regionu Strakonice
TESAŘ, Petr
Téma bakalářské práce je nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v regionu Strakonice. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, popisuje jednotlivé disability (mentální, sluchovou a zrakovou) a s nimi související termíny. Dalšími tématy teoretické části jsou pohybová volnočasová aktivita, řízená pohybová aktivita a samotná charakteristika regionu Strakonice. Druhá - praktická část bakalářské práce se zabývá výzkumným šetřením v regionu Strakonice. Pro výzkum bylo použito anketní šetření, které mělo za úkol zmapovat nabídku volnočasových pohybových aktivit v regionu Strakonice umožňující zapojení i dětí s disabilitou mentální, sluchovou a zrakovou ve věku 8 - 15 let. Dále se praktická část práce zabývá názorem intaktních děti na integraci disabilních dětí do jimi navštěvovaných pohybových aktivit a chutí dětí s disabilitou navštěvovat volnočasové pohybové aktivity společně s intaktními dětmi. Vzhledem k vzájemnému propojení se výzkumu za použití anketního šetření zúčastnilo celkem 17 ředitelů škol a sportovišť, 24 učitelů, 33 intaktních dětí, 27 dětí s disabilitou a 13 rodičů dětí s disabilitou. Z výsledků zkoumání vyplynulo, že v místech prováděného výzkumu je nabízeno 132 pohybových aktivit pro děti s disabilitou ve věku 8 - 15 let. Intaktní děti jsou ze 72 % nakloněny integraci dětí s disabilitou do jimi navštěvovaných pohybových aktivit. Děti s disabilitou uvedly v 96 %, že se rády zapojí do pohybových aktivit s intaktními dětmi.
Nabídka volnočasových aktivit pro děti s disabilitou v okrese České Budějovice
IHNATOLIOVÁ, Andrea
Cílem této bakalářské práce je zmapování center nabízajících volnočasové pohybové aktivity pro děti ve věkovém rozmezí 815 let s disabilitou mentální a tělesnou v okrese České Budějovice. Výzkum se týká organizací a center, jež jsou určeny primárně pro děti intaktní, a mým cílem bude zjistit, zda se mohou do těchto aktivit integrovat děti s disabilitou. Ve své teoretické rovině se práce zabývá tematikou mentální a tělesné disability. Součástí teoretické části je také popis okresu České Budějovice a vymezení pojmu volnočasová pohybová aktivita. Druhá - praktická - část bakalářské práce se zabývá výzkumným šetřením v okrese České Budějovice. Pro výzkum bylo využito anketního šetření, které mělo za úkol zmapovat nabídku volnočasových pohybových aktivit v okrese České Budějovice umožňující zapojení i dětí s disabilitou mentální a tělesnou ve věku 8-15 let. Do anketního šetření se zapojilo 26 trenéru, 15 ředitelů organizací a sportovišť, 30 rodičů dětí s disabilitou a 40 intaktních dětí. V rámci výsledků z výzkumného šetření byly všechny výzkumné předpoklady potvrzeny.
Analýza podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou mentální ve škole
VODIČKOVÁ, Markéta
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat podmínky výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou mentální ve škole, a současně i zjištění jejich znalostí o zdraví a jejich postoje k němu. V teoretické části své práce se zabývám tématikou mentální disability z hlediska terminologie a klasifikace. Uvádím možnosti výchovy a vzdělávání dětí s disabilitou mentální, vysvětluji cíle výchovy ke zdraví a specifikuji vybraný Jihočeský kraj, ve kterém probíhalo šetření. Na začátku praktické části jsou detailně popsány konkrétní školy z Jihočeského kraje, které byly ochotny spolupracovat. Vytvořila jsem dvě odlišné ankety, které se zaměřily na odlišný vzorek respondentů. První anketa vlastní konstrukce byla vytvořena pro pedagogy a asistenty na základních školách praktických a speciálních a zjišťovala základní identifikační údaje o jednotlivých respondentech a jejich zkušenosti, metody a názory. Druhá anketa vlastní konstrukce pro děti s disabilitou mentální na základních školách praktických a běžných základních školách měla za úkol zjišťovat základní identifikační údaje o respondentech a jejich znalost a celkový přístup ke zdravému životnímu stylu. Z výsledků získaných anketním šetřením vyplývá, že děti s mentální disabilitou mají dobré podmínky pro výchovu o zdraví, děti díky ní mají dobré povědomí o základních zásadách zdraví, avšak nedokážou si je zcela osvojit a řídit se podle nich v běžném životě.
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Prachatice
VALENTOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce je nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou ve věku 8 - 15 let v okrese Prachatice. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část, teoretická, vysvětluje odborné náležitosti týkající se mentální, zrakové i sluchové disability. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Ve druhé části svého výzkumného šetření používám strukturovaný dotazník, který jsem předložila ředitelům sportovišť, trenérům, dětem s disabilitou i intaktním dětem a rodičům dětí s disabilitou. Byla zkoumána nabídka volnočasových pohybových aktivit, která je pro děti s disabilitou sluchovou a mentální poměrně četná oproti nabídce pro děti se zrakovou disabilitou. Z informací byla také zjištěna odbornost trenérů. 35% trenérů je bez sportovního vzdělání, 65% trenérů vlastní trenérskou licenci, instruktorské či cvičitelské průkazy, nebo jsou fyzioterapeuty. Byl proveden průzkum možností integrace dětí s disabilitou mezi intaktní děti.
Vzdělávání žáka s mentální disabilitou v malotřídní škole
MAKOVCOVÁ STECHEROVÁ, Miroslava
Cílem bakalářské práce je zviditelnění integrace mentálně postiženého žáka v hlavním proudu vzdělávání na malotřídní škole. Konkrétním výstupem práce je zmapování pětileté edukační činnosti žáka se středně těžkou mentální disabilitou a zjištění možnosti prostupnosti ročníků v návaznosti na rámcové vzdělávací programy. Na základě informací z odborné literatury, vlastní praxe, konzultací problematiky s učiteli a rodiči jsou získány podklady pro provedení kvalitativního výzkumu. V praktické části je proveden výzkum formou případové studie, za použití metody pozorování, rozhovoru a analýzy pedagogické dokumentace žáka.Poznatky této práce budou využity pro osvětu veřejnosti i rodičů v oblasti možnosti integrace v malotřídních školách.
Možnosti vstupu dětí s disabilitou věku 8 - 15 let v jihočeském kraji do horského prostředí.
STRUČOVSKÝ, Marek
Cílem práce je zmapovat možnosti vstupu dětí s disabilitou mentální, zrakovou a sluchovou do horského prostředí jižních Čech. Oslovit sportovní areály a rekreační střediska a zjistit, jaké možnosti v oblasti rekreace a sportu mají děti s disabilitou k dispozici. Prozkoumat možnosti ubytování těchto dětí z hlediska možných ubytovacích kapacit a z hlediska služeb, případně výhod, jež jim mohou být při ubytování nabídnuty.
Porovnání intervenční pohybové a rehabilitační metody Pilates a jógy u dětí s mentální disabilitou ve věku 8 ? 15 let.
KROUPOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá porovnáním intervenční pohybové a rehabilitační metody Pilates a jógy a jejím vlivu na děti s mentální disabilitou ve věku 8 ? 15 let. Po celou dobu byl sledo?ván vliv těchto pohybových aktivit na zdravotní stav a hodnotovou orientaci probanda. Cílem práce bylo vytvoření pohybového programu zaměřeného na děti s mentální disabilitou, kde u jedné skupinky probandů byla uplatněna cvičební metoda Pilates a druhé skupinky probandů bylo uplatněno jógové cvičení. Pro splnění daného cíle bylo stanoveno tříměsíční období pro aplikování předem připraveného programu. Na základě získaných poznatků a naměřených výsledků byly potvrzeny dva základní předpoklady: cvičební metody Pilates a jóga pozitivně působily na zdravotní stav probanda a dále došlo ke zlepšení osobnostní hodnotové orientace měřeného jedince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.