Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině
Říhová, Aneta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Název práce: Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině Typ práce: Bakalářská práce Autor: Bc. Aneta Říhová Vedoucí práce: Mgr. Radim Wolák Bakalářská práce se zabývá problematikou šíření mediální gramotnosti v rodinách. Konkrétně je pozornost věnována vzájemnému vztahu mezi mediální výchovou zavedenou do školních osnov a skutečností, zda se žáci druhého stupně základních škol v souvislosti s absolvovanou výukou stávají nebo alespoň mohou stávat šiřiteli mediální gramotnosti. V dnešní době je dosahování mediální gramotnosti sice spojováno především se školní mediální výchovou, nicméně je to právě rodinné prostředí, kde je vztah dětí k médiím ustavován již od raného dětství. Samotnému působení dětí v oblasti šíření mediální gramotnosti v rodinách nebyla dosud věnována výrazná pozornost. V teoretické části práce jsou představeny výchozí pojmy a realizovaný výzkum je zasazen do širšího kontextu problematiky mediální výchovy v rodinách. V empirické části práce jsou představeny výsledky z provedeného výzkumného šetření, v rámci kterého byly vedeny čtyři polostrukturované rozhovory ve dvou rodinách - vždy odděleně s rodičem a dítětem navštěvujícím druhý stupeň základní školy, případně odpovídající ročník gymnázia. Práce si neklade za cíl přinést zobecnitelné výsledky, ale pokouší se upozornit na...
Etika v mediální výchově v rodině: Jak se čeští rodiče staví k soukromí svých dětí na internetu
Vedrová, Tereza ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá etickým aspektem mediální výchovy v rodině a tématem soukromí dětí na internetu. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jak čeští rodiče vnímají soukromí svých děti na internetu, jaké má jejich mediálně výchovný přístup etické hranice a s jakými morálními dilematy se potýkají. Dále také jak čeští rodiče pohlíží na technické restrikce ve formě aplikací, softwarů, zámků a skrytý monitoring dítěte. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje zasazení mediální výchovy v rodině do širšího kontextu a podrobně rozebírá rodičovské mediálně výchovné styly, s důrazem na restriktivní přístup, jeho technické nástroje a skrytý monitoring. Následně se zabývá tématem etiky, soukromí a důvěry v mediální výchově v rodině. V empirické části autorka představuje svůj výzkum a odůvodňuje zvolenou metodologii. Pro sběr dat autorka zvolila hloubkové rozhovory s rodiči dětí ve věku 9-17 let, které následně analyzovala pomocí tematické analýzy. Analýzou získaných dat autorka odpověděla na hlavní i dílčí výzkumné otázky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že někteří rodiče skutečně mají etická dilemata při mediální výchově v rodině. Jedná se například o pochyby o efektivitě určitých metod, o možné kontraproduktivitě kontroly, dilema riskování ztráty důvěry...
Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině
Říhová, Aneta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Název práce: Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině Typ práce: Bakalářská práce Autor: Bc. Aneta Říhová Vedoucí práce: Mgr. Radim Wolák Bakalářská práce se zabývá problematikou šíření mediální gramotnosti v rodinách. Konkrétně je pozornost věnována vzájemnému vztahu mezi mediální výchovou zavedenou do školních osnov a skutečností, zda se žáci druhého stupně základních škol v souvislosti s absolvovanou výukou stávají nebo alespoň mohou stávat šiřiteli mediální gramotnosti. V dnešní době je dosahování mediální gramotnosti sice spojováno především se školní mediální výchovou, nicméně je to právě rodinné prostředí, kde je vztah dětí k médiím ustavován již od raného dětství. Samotnému působení dětí v oblasti šíření mediální gramotnosti v rodinách nebyla dosud věnována výrazná pozornost. V teoretické části práce jsou představeny výchozí pojmy a realizovaný výzkum je zasazen do širšího kontextu problematiky mediální výchovy v rodinách. V empirické části práce jsou představeny výsledky z provedeného výzkumného šetření, v rámci kterého byly vedeny čtyři polostrukturované rozhovory ve dvou rodinách - vždy odděleně s rodičem a dítětem navštěvujícím druhý stupeň základní školy, případně odpovídající ročník gymnázia. Práce si neklade za cíl přinést zobecnitelné výsledky, ale pokouší se upozornit na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.