Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní aplikace ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ s využitím technologie Smart Lab a Smart Response.
HORÁK, Martin
Diplomová práce se zabývá použitím interaktivních výukových aplikací ve výuce matematiky na 2. stupni základních škol. V teoretické části budou popsány aktuální technologie pro interaktivní výuku. Dále bude popsána práce s prostředím Smart Notebook, zejména s jeho součástmi Smart Lab a Smart Response 2. Bude proveden výzkum zkušeností učitelů matematiky s prostředím Smart LAB a Smart Response 2. V praktické části budou vybrány vytvořené materiály z volně přístupných zdrojů, v kterých se nachází mnoho většinou starších materiálů, a bude provedena jejich evaluace. Dále bude vytvořena sada výukových aplikací pro výuku matematiky v 6. a 7. ročníku základní školy. Tyto aplikace budou následně ověřeny při mé vlastní souvislé pedagogické praxi.
Využití metody CLIL ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Reslová, Hana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
V diplomové práci se věnuji Integraci jazykové a odborné výuky, Content and Language Integrated Learning (CLIL), zařazené na 2. stupeň základní školy. Jedná se o metodu používanou v hodinách nejazykového předmětu mající jazykový a obsahový cíl. Tato metoda je od 90. let 20. století zařazována do vyučování nejazykových předmětů jako jeden z nástrojů vedoucí k podpoře výuky jazyků v Evropě. Cílem diplomové práce bylo připravit, zrealizovat a zhodnotit dvouměsíční proces implementace metody CLIL do hodin matematiky. V rámci experimentu jsem zjišťovala vliv dlouhodobé integrace matematiky a anglického jazyka (tedy vliv metody CLIL) na odborné znalosti žáků, jejich motivaci k předmětu matematika a jejich aktivitu v hodinách procvičovacího charakteru vztahujících se k tématům poměr, přímá a nepřímá úměrnost. Cíle experimentu bylo dosaženo pomocí akčního výzkumu. Použitými výzkumnými metodami byly metody kvantitativní (dotazníky) i metody kvalitativní (rozhovory, zprostředkovaná pozorování). Součástí práce jsou přípravy sedmi vyučovacích hodin vedených metodou CLIL doplněné o metodický popis a pracovní listy. Tyto materiály byly využity v jednotlivých hodinách experimentu zaměřených na metodu CLIL. Experiment ukázal způsob úspěšné dlouhodobé implementace metody CLIL do výuky matematiky a potvrdil, že...
Výuka matematiky metodou CLIL na 2.stupni ZŠ
Sedláčková, Veronika ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Bureš, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá CLILem, tedy obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, konkrétně integrací matematiky a anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Pro realizaci této metody jsem zvolila témata shodné útvary v rovině a osová souměrnost. Cílem práce bylo ověřit, zda jsou daná témata vhodná pro CLIL výuku, zda metoda CLIL nepředstavuje překážku pro aktivitu žáků v hodině a zda nečiní žákům problémy se zvládnutím nového učiva z matematiky. Teoretická část se zaměřuje na obecný popis metody CLIL. Další kapitola shrnuje postup při přípravě výukového experimentu a popisuje projekt jednotlivých hodin v anglickém a v českém jazyce. Poslední část je věnována realizaci experimentu s třemi různými skupinami žáků 6. ročníku základní školy. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že je možné úspěšně propojit výuku matematiky a cizího jazyka. Součástí práce jsou anglické a české pracovní listy spolu s metodikou pro témata shodné útvary v rovině a osová souměrnost.
Zpracování vybraných témat z matematiky pro děti s omezenou hybností rukou - druhá třída ZŠ
ŠTEFKOVÁ, Kateřina
Ve své diplomové práci se zaměřuji hlavně na mnou vytvořené elektronické pracovní listy pro děti s omezenou hybností horních končetin ? druhá třída ZŠ. V úvodní části se zabývám didaktickou složkou vybraného učiva použitého v pracovních listech. Srovnávám metodické postupy, které jsem ve své práci použila, s metodami, jež se nabízejí jako alternativní. V hlavní části pak věnuji pozornost softwarovému prostředí SMART Board 10 pro interaktivní tabuli, v němž jsou elektronické pracovní listy vytvořeny, a jeho ovládání, jednotlivým nástrojům z panelu nástrojů a mnou vytvořeným příkladům. Dále v diplomové práci popisuji vyučování handicapované žákyně, s níž jsem příklady řešila. V závěru shrnuji své zkušenosti s výukou pomocí mnou vytvořených pracovních listů a hodnotím své pokusy jak vyučovat danou látku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.