Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dovoz zboží do EU s důrazem na námořní přepravu kontejnerů
Milková, Andrea ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
V diplomové práci byla obecně charakterizována námořní přeprava a doklady, které se v ní používají. Dále byly přiblíženy její specifika, zejména aktuální dilema fungování kartelů rejdařů -- konferencí - v tomto odvětví. V práci jsem vyčlenila část i popsání kontejnerové námořní přepravy, a to zejména vysvětlením pojmu kontejnerizace. Podařilo se mi také prozkoumat podobu trhu kontejnerové přepravy v Evropské unii, a v neposlední řadě také načrtnout současnou nelehkou situaci na tomto trhu. Zajímala jsem se o legislativní ustanovení Evropské unie, které upravují problematiku dovozu. Nebylo možné tak široké spektrum pravidel a specifik popsat obecně, proto jsem se snažila zaměřit pouze na dovoz zboží v kontejnerech, které je přece jenom směrodatnějším zúžením, jelikož některé celní, daňové a obchodní ustanovení se na dovoz kontejnerů nevztahují. Cílem zkoumání pravidel Evropské unie pro dovoz bylo seznámit se s činnostmi, které musí dovozce obstarat, a se znalostmi, které musí dovozce ovládat, předtím než osloví rejdaře kvůli samotné přepravě. Podařilo se mi popsat nejzákladnější a nejdůležitější body, které dovozci při dovozu dodržují.
Námořní kontejnerová přeprava z EU do USA
Machura, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Švec, Václav (oponent)
Práce charakterizuje a analyzuje námořní přepravu z EU do USA. Zejména rozebírá námořní politiky EU a USA a jejich prioritní oblasti. Charakterizuje přístav Bremerhaven a činnosti probíhající před nakládkou kontejneru na loď. Zmíněny jsou i dvě největší rejdařské společnosti - Maersk Line a MSC - které půsbí na relaci EU - USA. Aplikační část se zaměřuje na vývoz kontejnerů z Německa do USA.
Námořní přeprava mezi Evropskou unií a Spojenými státy mexickými
Kolář, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Tichý, Pavel (oponent)
Práce charakterizuje a analyzuje námořní přepravu mezi Evropskou unií a Mexikem. Důraz je kladen na liniovou námořní přepravu kontejnerů na trase mezi přístavy Progreso a Rotterdam s návaznou vnitrozemskou přepravou do České republiky. Stručně jsou také popsány mezinárodní instituce v oblasti námořní přepravy. Dále je charakterizována společnost A. P. Moller Maersk a její organizační složky. Aplikační část se zaměřuje na dovoz nákladu z přístavu Progreso do České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.