Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hierarchické kódování pohyblivých obrazů
Špaček, Milan ; Rášo, Ondřej (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hierarchickým kódováním – škálováním – pohyblivých obrazů u v současné době velmi využívaných kompresních algoritmů MPEG-2 a MPEG-4. Škálování je proces, při němž je kódovaný datový tok rozdělen do odstupňovaných vrstev, přizpůsobených především možnostem přenosových médií a schopnostem koncových zařízení. Obsahem základní vrstvy je signál v omezené kvalitě. Obsahem jedné či více rozšiřujících vrstev je pak doplňující obrazová informace, rozšiřující signál na plnohodnotný tvar. Dekodér v závislosti na svých schopnostech a vnějších okolnostech může dekódovat pouze relevantní vrstvy z přijatého bitového toku. Práce se v teoretické části zaměřuje na podrobný popis kódování a dekódování videosignálu dle standardů MPEG při použití tří typů škálování. Konkrétně se jedná o prostorové, kvalitativní SNR a Fine granular škálování. V praktické části práce byla vytvořena výuková aplikace v prostředí Matlab, s vlastním grafickým uživatelským rozhraním, jenž v sobě implementuje funkce provádějící prostorové, kvalitativní SNR a Fine granular škálování. Na základě uživatelsky zadaných vstupních parametrů provádí škálování obrazu a následně zobrazí výstupy jednotlivých vrstev po provedení škálování a po rekonstrukci obrazu. Vstupem programu, na němž je hierarchické kódování prováděno, je obrázek v podobě bitové mapy libovolných rozměrů, ve formátu RGB.
Porovnání možností komprese multimediálních signálů
Špaček, Milan ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním možností komprese multimediálních signálů se zaměřením na videosignál a užívané kodeky. Detailně popisuje především kódování a dekódování videosignálu dle standardů MPEG. V teoretické části jsou uvedeny charakteristické vlastnosti obrazového signálu a zdůvodnění potřeby použití komprese pro jeho záznam a přenos. Dále jsou vysvětleny metody s jejichž pomocí je odstraněna nadbytečnost (redundance) a zbytečnost (irelevance) z kódovaného obrazového signálu. Rovněž jsou diskutovány způsoby měření kvality obrazového signálu. Samostatná kapitola je věnována charakteristickým rysům v současnosti používaných a perspektivních kodeků. V praktické části práce byly vytvořeny funkce v prostředí Matlab, implementované do grafického uživatelského rozhraní, jenž simulují činnost funkčních bloků kodéru a dekodéru. Na základě uživatelsky zadaných vstupních parametrů provádí kódování a dekódování obrazu složeného ze snímků ve formátu RGB a následně zobrazí grafické i numerické výstupy z jednotlivých funkčních bloků. Implementovány jsou algoritmy pro úvodní zpracování vstupní sekvence snímků včetně podvzorkování, dále též DCT, kvantování, kompenzace pohybu a k nim inverzní operace. Samostatné kapitoly jsou věnovány popisu realizace kodeku v prostředí Matlab a výstupům z jednotlivých kroků zpracování. Dále jsou též diskutovány srovnání kompresních algoritmů a vliv změny parametrů na výstupní podobu signálu. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné poznatky.
Vysílání multimediálního obsahu s využití kompresních technik
Tesař, Pavel ; Číka, Petr (oponent) ; Müller, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o přenosu multimédií po síti za pomoci komprimačních algoritmů užívaných v kodeku MPEG-4 part 10 a Real Time Protokolu (RTP). Čtenář zde bude seznámen se základními pojmy ohledně multimédií. Bude pojednáno o principech komprimačních technik pro audio i video a bude odůvodněna nutnost použití komprimace při přenosu multimediálních dat po síti. Rovněž budou popsány principy a vlastnosti protokolu RTP, jež je pro stream audia a videa navržen. Budou vybrány vhodné kodeky (Theora pro video a Vorbis pro audio) pro implementaci dvou aplikací (server, klient), jež mají za úkol načíst surová data, zkomprimovat je pomocí kodeku Theora (Vorbis), přenést po síti v podobě RTP paketů, zachytit klientem a reprodukovat koncovému uživateli. Samozřejmostí je kompletní popis implementace obou aplikací napsaných v jazyce C/C++ a Java. Čtenáři by si měl z práce odnést základní přehled o celé problematice a načerpat zkušenosti s implementací, jež jsou zde shrnuty.
Detekce a zpracování mediálních streamů
Nový, Ondřej ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi detekce a samotnou analýzou multimediálních dat přenášených v různých formách po počítačových sítích, satelitu či pozemně. Jsou v ní uvedeny některé existující komerční produkty a dále navrhnuto a zrealizováno OpenSource řešení. To je otestováno na výkonnost a jsou uvedeny různé možnosti rozšíření.
Detekce a zpracování mediálních streamů
Nový, Ondřej ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi detekce a samotnou analýzou multimediálních dat přenášených v různých formách po počítačových sítích, satelitu či pozemně. Jsou v ní uvedeny některé existující komerční produkty a dále navrhnuto a zrealizováno OpenSource řešení. To je otestováno na výkonnost a jsou uvedeny různé možnosti rozšíření.
Hierarchické kódování pohyblivých obrazů
Špaček, Milan ; Rášo, Ondřej (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hierarchickým kódováním – škálováním – pohyblivých obrazů u v současné době velmi využívaných kompresních algoritmů MPEG-2 a MPEG-4. Škálování je proces, při němž je kódovaný datový tok rozdělen do odstupňovaných vrstev, přizpůsobených především možnostem přenosových médií a schopnostem koncových zařízení. Obsahem základní vrstvy je signál v omezené kvalitě. Obsahem jedné či více rozšiřujících vrstev je pak doplňující obrazová informace, rozšiřující signál na plnohodnotný tvar. Dekodér v závislosti na svých schopnostech a vnějších okolnostech může dekódovat pouze relevantní vrstvy z přijatého bitového toku. Práce se v teoretické části zaměřuje na podrobný popis kódování a dekódování videosignálu dle standardů MPEG při použití tří typů škálování. Konkrétně se jedná o prostorové, kvalitativní SNR a Fine granular škálování. V praktické části práce byla vytvořena výuková aplikace v prostředí Matlab, s vlastním grafickým uživatelským rozhraním, jenž v sobě implementuje funkce provádějící prostorové, kvalitativní SNR a Fine granular škálování. Na základě uživatelsky zadaných vstupních parametrů provádí škálování obrazu a následně zobrazí výstupy jednotlivých vrstev po provedení škálování a po rekonstrukci obrazu. Vstupem programu, na němž je hierarchické kódování prováděno, je obrázek v podobě bitové mapy libovolných rozměrů, ve formátu RGB.
Porovnání možností komprese multimediálních signálů
Špaček, Milan ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním možností komprese multimediálních signálů se zaměřením na videosignál a užívané kodeky. Detailně popisuje především kódování a dekódování videosignálu dle standardů MPEG. V teoretické části jsou uvedeny charakteristické vlastnosti obrazového signálu a zdůvodnění potřeby použití komprese pro jeho záznam a přenos. Dále jsou vysvětleny metody s jejichž pomocí je odstraněna nadbytečnost (redundance) a zbytečnost (irelevance) z kódovaného obrazového signálu. Rovněž jsou diskutovány způsoby měření kvality obrazového signálu. Samostatná kapitola je věnována charakteristickým rysům v současnosti používaných a perspektivních kodeků. V praktické části práce byly vytvořeny funkce v prostředí Matlab, implementované do grafického uživatelského rozhraní, jenž simulují činnost funkčních bloků kodéru a dekodéru. Na základě uživatelsky zadaných vstupních parametrů provádí kódování a dekódování obrazu složeného ze snímků ve formátu RGB a následně zobrazí grafické i numerické výstupy z jednotlivých funkčních bloků. Implementovány jsou algoritmy pro úvodní zpracování vstupní sekvence snímků včetně podvzorkování, dále též DCT, kvantování, kompenzace pohybu a k nim inverzní operace. Samostatné kapitoly jsou věnovány popisu realizace kodeku v prostředí Matlab a výstupům z jednotlivých kroků zpracování. Dále jsou též diskutovány srovnání kompresních algoritmů a vliv změny parametrů na výstupní podobu signálu. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné poznatky.
Vysílání multimediálního obsahu s využití kompresních technik
Tesař, Pavel ; Číka, Petr (oponent) ; Müller, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o přenosu multimédií po síti za pomoci komprimačních algoritmů užívaných v kodeku MPEG-4 part 10 a Real Time Protokolu (RTP). Čtenář zde bude seznámen se základními pojmy ohledně multimédií. Bude pojednáno o principech komprimačních technik pro audio i video a bude odůvodněna nutnost použití komprimace při přenosu multimediálních dat po síti. Rovněž budou popsány principy a vlastnosti protokolu RTP, jež je pro stream audia a videa navržen. Budou vybrány vhodné kodeky (Theora pro video a Vorbis pro audio) pro implementaci dvou aplikací (server, klient), jež mají za úkol načíst surová data, zkomprimovat je pomocí kodeku Theora (Vorbis), přenést po síti v podobě RTP paketů, zachytit klientem a reprodukovat koncovému uživateli. Samozřejmostí je kompletní popis implementace obou aplikací napsaných v jazyce C/C++ a Java. Čtenáři by si měl z práce odnést základní přehled o celé problematice a načerpat zkušenosti s implementací, jež jsou zde shrnuty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.