Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývojová porucha koordinace a využití MABC-2 testu k hodnocení dětí ve věku 3-10 let s posouzením vlivu termínu narození a porodní hmotnosti
Ducháčková, Iveta ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vývojová porucha koordinace a využití MABC-2 testu k hodnocení dětí ve věku 3-10 let s posouzením vlivu termínu narození a porodní hmotnosti" se ve své teoretické části zabývá nejnovějšími poznatky, které se týkají prevalence onemocnění, možnou etiologií, dále se zaměřuje na diagnostiku, klinický obraz, komorbidity a terapeutické strategie. Praktická část zahrnuje hodnocení motorických dovedností 52 typických dětí s využitím MABC-2 testu. Děti byly rozděleny dle jejich termínu narození a porodní hmotnosti na jedince narozené v termínu a jedince s prematuritou, narozené před 37. týdnem. Cílem praktické části bylo na prvním místě porovnat získané výsledky vzájemně, druhým cílem bylo zhodnotit, zda existuje vzájemný vztah mezi termínem narození, porodní hmotností a výsledkem MABC-2 testu. U testovaných jedinců nebyla existence korelace statisticky prokázána, nicméně byly viditelné rozdíly v průměrných hodnotách všech tří komponent MABC-2 i celkového testového skóre MABC-2 testu.
Hodnocení úrovně motoriky dětí staršího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole.
ŽÁNOVÁ, Marie
Cílem této diplomové práce je zmapovat úroveň motorické výkonnosti u dětí na prvním stupni ZŠ Pohůrecká, zjistit současný stav motoriky dětí a porovnat tento stav s průměrem. V této práci autorka zjišťuje úroveň motorických schopností dětí staršího školního věku od 11 do 12 let za pomoci testů zkoumajících úroveň jemné a hrubé motoriky. Tyto testové úlohy jsou realizovány na jedincích v období pubescence, ve kterém testovaní prochází rychlým fyzickým i psychickým vývojem, jenž má mimo jiné velký vliv také na množství jeho vykonávané pohybové aktivity. Díky této testové baterii zjistíme, jestli mají dívky zvýšené riziko motorických obtíží. V samotném závěru také porovnáme a zhodnotíme námi naměřená data s daty z jiné diplomové práce na toto téma.
Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol
Šollová, Markéta ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit aktuální úroveň motorických dovedností dětí na I. stupni vybraných pražských základních škol za pomocí standardizované testové baterie MABC-2. Dílčím cílem práce byla komparace úrovně dosažené v testu MABC-2 s daty získanými z dotazníkového šetření k pohybovým aktivitám zúčastněných probandů. (n=134). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 134 probandů (z toho 60 dívek a 74 chlapců) ve věku 7-12 let ze dvou vybraných pražských základních škol. U všech zúčastněných byla za pomocí standardizované testové baterie MABC-2 vyšetřena úroveň motorických dovedností. Testování proběhlo formou terénního šetření v rámci výuky tělesné výchovy na vybraných školách. Pro orientační vyšetření pohybového chování účastníků, bylo užito dotazníku navrženého konkrétně pro účely této práce, který vyplnili zákonní zástupci probandů. Data z dotazníkového šetření byla následně porovnána s úrovní dosaženou v testu MABC-2. K interpretaci výsledků a statistickému zpracování dat bylo užito MS Excel 2010. Z deskriptivních statistických metod bylo užito Studentova t-test a Cohenova koeficientu účinku. Výsledky: Dle testu MABC-2 bylo 10,4 % (n=14) probandů v souboru identifikováno s rizikem...
Diagnostika vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na preferenci horních či dolních končetin při sportu
Helebrantová, Soňa ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Diagnostika vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na preferenci horních či dolních končetin při sportu" v teoretické části shrnuje všechny dostupné informace o etiologii, diagnostice a léčbě vývojové dyspraxie. Praktická část se věnuje využití diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2, který je určený k identifikaci motorických poruch u dětí. Vzhledem k tomu, že je vývojová dyspraxie velmi často spojena s poruchami pozornosti, jsme použili k testování ještě Test pozornosti d2. Byly potvrzeny potíže s pozorností u jedinců se zhoršenými pohybovými schopnostmi. Nebyl zjištěn signifikantně významný rozdíl v celkové úrovni pohybových dovedností házenkářek v porovnání s fotbalisty. Při hodnocení jednotlivých komponent se však u házenkářek ukázaly významně lepší výsledky v oblasti jemné motoriky.
Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7-15 let
Pavelková, Anna ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Svatava (oponent)
Autor: Bc. Anna Pavelková Název: Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7 - 15 let Cíl: Cílem diplomové práce je zmapovat stupeň pohybové aktivity vybrané věkové populace dětí, indikované k fyzioterapii, na základě dotazníku o pohybové aktivitě PAQ- C. Sledovat, zda u dětí s plochonožím shledáme pohybovou aktivitu na stupni 1 a 2 (nízká pohybová aktivita), z 5 možných, na základě dotazníku PAQ-C. Dále objektivizovat plochonoží pomocí podoskopu, a určit stupeň plochonoží podle Klementy. Potvrdit/vyvrátit vliv stupně plochonoží na dosažení percentilu (komponentního i celkového) testovací baterie MABC-2 při vyhodnocení motoriky (zejména pak rovnováhy a hrubé motoriky). Metody: Soubor 15 dětí ve věku ± 10 let s diagnostikovaným plochonožím (indikovaných k individuální, nebo skupinové fyzioterapii) tvořil výzkumný vzorek naší studie. Od probandů byl odebrán anamnestický dotazník, dotazník o pohybové aktivitě PAQ-C, fotografie plantogramu z podoskopu pomocí mobilního fotoaparátu Huawei P9 Lite (2017), umístěného na stativu. Stupeň plochonoží byl vyhodnocen podle Klementy na základě indexu Chippaux- Šmiřák v softwaru AutoCAD 2020. Vyšetření motoriky bylo provedeno pomocí standardizované testovací baterie MABC-2. Statistické zpracování dat proběhlo v Microsoft Excel 2019....
Ověření efektu intervenčního pohybového programu na rozvoj motorických schopností dětí se specifickými potřebami.
Votroubková, Veronika ; Doležalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Ověření efektu intervenčního pohybového programu na rozvoj motorických schopností dětí se specifickými potřebami. Cíle: Hlavním cílem této práce je na základě pretestu prostřednictvím testové baterie MABC-2 posoudit úroveň pohybových dovedností dětí staršího školního věku. Na základě analýzy výsledků pretestu sestavit pohybový intervenční program a pomocí standardizovaného dotazníku předloženého specialistům zjistit efektivitu programu pro stimulaci motoriky dětí se specifickými potřebami a zlepšit výsledky potenciálního posttestu. Metody: Předlohou pro vytvoření pohybového programu byla nasbíraná data pomocí testovací baterie MABC-2 získaná u šesti probandů ve věku od 11 do 13 let se specifickými potřebami. Původně se praktická část mé diplomové práce měla zabývat kvaziexperimentem, který měl získat data před realizací a po provedení intervenčního programu, jehož součástí je zde prezentovaný pohybový program. Kontrolní měření ovšem nebylo vlivem vládních nařízení kvůli pandemii Covid-19 umožněno. Pro účely diplomové práce byla v případě epidemiologických opatření využita metoda analýzy pretestu motoriky prostřednictvím testové baterie MABC-2 a metoda standardizovaného dotazníku. V dotazníku se specializovaní odborníci vyjádřili k hledisku vhodnosti a efektivity pohybového programu, který...
Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol
Šollová, Markéta ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit aktuální úroveň motorických dovedností dětí na I. stupni vybraných pražských základních škol za pomocí standardizované testové baterie MABC-2. Dílčím cílem práce byla komparace úrovně dosažené v testu MABC-2 s daty získanými z dotazníkového šetření k pohybovým aktivitám zúčastněných probandů. (n=134). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 134 probandů (z toho 60 dívek a 74 chlapců) ve věku 7-12 let ze dvou vybraných pražských základních škol. U všech zúčastněných byla za pomocí standardizované testové baterie MABC-2 vyšetřena úroveň motorických dovedností. Testování proběhlo formou terénního šetření v rámci výuky tělesné výchovy na vybraných školách. Pro orientační vyšetření pohybového chování účastníků, bylo užito dotazníku navrženého konkrétně pro účely této práce, který vyplnili zákonní zástupci probandů. Data z dotazníkového šetření byla následně porovnána s úrovní dosaženou v testu MABC-2. K interpretaci výsledků a statistickému zpracování dat bylo užito MS Excel 2010. Z deskriptivních statistických metod bylo užito Studentova t-test a Cohenova koeficientu účinku. Výsledky: Dle testu MABC-2 bylo 10,4 % (n=14) probandů v souboru identifikováno s rizikem...
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na základní škole v Jihlavě
KŘEČEK, Martin
Cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň motoriky u dětí mladšího školního věku, konkrétně tedy u skupiny 7-10 let, pomocí standardizované testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children-2nd Edition), na námi zvolené základní škole. Testování se zúčastnilo 62 dětí z toho 34 dívek a 28 chlapců. Testovali jsme tři komponenty - hrubá motorika, jemná motorika a rovnováha. Po vyhodnocení všech tří komponent jsme mezi sebou porovnávali obě pohlaví. Výsledky nám ukázaly, že všech 62 dětí (100%) nevykazuje žádné motorické obtíže a řadí se do 1. pásma. Avšak při detailnějším prozkoumání dílčích komponent jsme narazili na problémy u míření & chytání (hrubá motorika). Zde se našlo šest dětí, kterým bylo diagnostikováno riziko vzniku motorických obtíží s doporučení pro další monitorování (2. pásmo). V totožné komponentě se dále našlo dokonce 9 dětí, které vykazovaly významné motorické obtíže s doporučením pro specializovaná vyšetření (3. pásmo).
Možnosti užití diagnostického nástroje MABC2 u skupiny osob s poruchou autistického spektra v předškolním věku.
NĚMCOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje diagnostice dětí s poruchou autistického spektra pomocí testové metody MABC-2 a případným modifikacím testu přizpůsobeným cílové skupině. Hlavním cílem práce je určit, zda je možné děti předškolního věku s poruchami autistického spektra diagnostikovat pomocí této metody. Teoretická část práce se ve své první části zaměřuje na charakteristiku poruch autistického spektra (dále jen PAS), seznamuje se symptomy náležícími jednotlivým diagnózám a přibližuje povědomí o nezbytnosti strukturovaného učení během dosahování cílů s jedinci s PAS. Ve druhé části se teoretická část věnuje problematice motoriky se zaměřením na vývoj dítěte v předškolním věku. Metodologická část práce vymezuje výzkumný problém, výzkumný cíl a na něj navazující výzkumné otázky, ale také uvádí postup a metody, které byly užívány při zodpovídání výzkumných otázek, zejména pak samostatně nástroj MABC-2. Následující praktická část představuje jednotlivé případové studie a shrnutí výzkumného šetření, ve kterém jsou zodpovězeny výzkumné otázky i výzkumný cíl.
Testování dyspraxie u mladých běžců na lyžích a u dětí a adolescentů rozvíjejících všestrannost
Novotná, Eliška ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Tato diplomová práce v teoretické části shrnuje poznatky o vývojové dyspraxii, respektive vývojové poruše koordinace a zabývá se problematikou pohybových aktivit u této poruchy. Součástí teoretické části je také charakteristika aktivit, kterým se věnují probandi z praktické části této práce a jejich možné využití v intervenci. Praktická část se zabývá hodnocením úrovně motorických dovedností u mladých běžců na lyžích a u dětí ze sokolského oddílu všestrannosti. K hodnocení jsme využili testovou baterii Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2). Dalším cílem je odhalit, zda úroveň motorických dovedností koreluje s úrovní pozornosti, kterou jsme vyšetřili Testem pozornosti d2. Posledním cílem práce je zjistit, zda se liší úroveň motorických dovedností chlapců a dívek věnujících se stejnému sportu. Nebyl nalezen rozdíl mezi motorickými dovednostmi běžců na lyžích a dětí z oddílu všestrannosti. Prokázal se však statisticky významný rozdíl mezi výsledky jednotlivých komponent testu MABC-2, tento rozdíl byl zjištěn v komponentě rovnováhy. Nebyla prokázána korelace mezi úrovní motorických dovedností a pozorností. Nebyl zjištěn ani rozdíl v úrovni pohybových dovedností mezi chlapci a dívkami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.