Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proces integrace uprchlíků ve Francii: lokální perspektiva Lyonu
Třeštíková, Terezie ; Lukešová, Anna (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Lyon je třetím největším centrem imigrace ve Francii. V posledních letech se zvýšil počet příchozích uprchlíků, a to hlavně po uprchlické krizi v roce 2015 a 2016. Proces integrace uprchlíků se proto stal zásadním společenským a politickým tématem. Práce se zaměří na to, jakým způsobem probíhá proces integrace uprchlíků v Lyonu. Práce je deskriptivní případovou studií a čerpá zejména z primárních zdrojů, z rozhovorů s pracovníky organizací působících v regionu, kteří nabízí vhled do praxe, dále z výročních zpráv jednotlivých organizací a francouzských zákonů. Používá teoretické rozdělení integrace na tři dimenze, právně- politickou, socio-ekonomickou a kulturní dimenzi. Práce popisuje míru integrace v těchto třech dimenzích v rámci administrativních fází, ve kterých se uprchlík nachází. Takto proces rozděluje kvůli rozdílným právům uprchlíků a rozdílné míře zapojení francouzského státu v těchto administrativních fázích, a to na fázi neregistrovaného uprchlíka, fázi žadatele o azyl a fázi azylanta. V Lyonu je největší důraz kladen na integraci ve fázi azylanta, ve které působí oficiální integrační program francouzského státu pomocí integrační smlouvy CIR, který se zaměřuje na právně-politickou a socio-ekonomickou dimenzi. Ve dvou předcházejících fázích jsou hlavními aktéry integračního procesu...
Tematizace problému dohledu a moci v kinematografii
Šára, Filip ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Cílem diplomové práce Tematizace problému dohledu a moci v kinematografii je představit teorii moci Michela Foucaulta, a tu doplnit o další teorie dohledu s ohledem na elektronický věk (Surveillance studies). Tyto teorie společně s hypotézou jsou následně aplikovány na kvalitativní analýzu vybraných snímků s tematikou dohledu. Výsledkem práce má být zjištění, jaká je kinematografická reflexe problematiky dohledu a moci, tedy de facto obraz teorie a praxe dohledových studií (s důrazem na uplatňování moci v institucích jako jsou vězení, nemocnice, škola či pracovní prostředí, tedy heterotopická "místa jiného") v hraných filmech. Práce ukáže, k jakému vývoji došlo v posledních 30 letech i kvůli nástupu internetu, který je také jistou formou instituce. Práce operuje s hypotézou, že ve filmech s tematikou dohledu je zřetelně patrná paralela vývoje koncepce uplatňování moci od "těla jako stroj" (M. Foucault) k "mizejícím tělům" (D. Lyon). Výběr filmů, které jsou analyzovány jen z pohledu jejich zobrazování dohledu, se převážně opírá o seznam filmů s problematikou dohledu od německého teoretika D. Kammerera. Zároveň je cílem onen seznam doplnit o jiné příklady filmů. Klade totiž hlavní důraz na tzv. technologický dohled i na snímky žánru sci-fi. Zkoumaným obdobím je posledních 30 let (1984-2014). Jedná se...
Tematizace problému dohledu a moci v kinematografii
Šára, Filip ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Cílem diplomové práce Tematizace problému dohledu a moci v kinematografii je představit teorii moci Michela Foucaulta, a tu doplnit o další teorie dohledu s ohledem na elektronický věk (Surveillance studies). Tyto teorie společně s hypotézou jsou následně aplikovány na kvalitativní analýzu vybraných snímků s tematikou dohledu. Výsledkem práce má být zjištění, jaká je kinematografická reflexe problematiky dohledu a moci, tedy de facto obraz teorie a praxe dohledových studií (s důrazem na uplatňování moci v institucích jako jsou vězení, nemocnice, škola či pracovní prostředí, tedy heterotopická "místa jiného") v hraných filmech. Práce ukáže, k jakému vývoji došlo v posledních 30 letech i kvůli nástupu internetu, který je také jistou formou instituce. Práce operuje s hypotézou, že ve filmech s tematikou dohledu je zřetelně patrná paralela vývoje koncepce uplatňování moci od "těla jako stroj" (M. Foucault) k "mizejícím tělům" (D. Lyon). Výběr filmů, které jsou analyzovány jen z pohledu jejich zobrazování dohledu, se převážně opírá o seznam filmů s problematikou dohledu od německého teoretika D. Kammerera. Zároveň je cílem onen seznam doplnit o jiné příklady filmů. Klade totiž hlavní důraz na tzv. technologický dohled i na snímky žánru sci-fi. Zkoumaným obdobím je posledních 30 let (1984-2014). Jedná se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.