Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poslech artificiální hudby v mateřské škole
ZABLOUDILOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je vytvořit pro děti z mateřské školy nabídku aktivit, které jim přiblíží artificiální hudbu. Záměrem těchto aktivit je podpořit v dítěti vztah k hudbě, porozumění hudební skladbě a seznámit ho s hudebními nástroji. Teoretická část práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte v oblasti emocí, představivosti, pozornosti a hudby. Dále charakterizuje poslechové činnosti v mateřské škole a metodiku těchto činností, a to v každé věkové skupině. Praktickou část tvoří nabídka činností spjatých s artificiální hudbou, které se prolínají všemi oblastmi vzdělávání.
Poslechové aktivity v praxi
Tetourová, Markéta ; Bajerová, Ludmila (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Autorský abstrakt Obsah této diplomové práce se věnuje poslechovým aktivitám v hodinách hudební výchovy na základní škole. Diplomová práce shrnuje historii poslechu hudby ve výuce hudební výchovy. Zabývá se postavením hudební výchovy a poslechových činností v Rámcovém vzdělávacím programu. Diplomová práce zahrnuje přehled všech nejčastěji používaných učebnic hudební výchovy pro základní školy. Učebnice jsou řazeny dle nakladatelství. Diplomová práce zkoumá, zda učebnice hudební výchovy pro základní školy zařazují práci s poslechem, jaké skladby k poslechu se v učebnicích objevují, jakým způsobem učebnice pracují s poslechovými ukázkami a zda poskytují dostatečné množství námětů pro tvořivou práci s poslechem. Další část diplomové práce popisuje obecnou strukturu poslechové hodiny, zabývá se integrativním přístupem k výuce hudební výchovy a mezipředmětovými vztahy. Nabízí přehledné rozdělení poslechových aktivit do několika skupin podle různých kritérií s cílem usnadnit přípravu vyučovací hodiny se zaměřením na poslech a usnadnit výběr poslechové ukázky. Výzkumná část diplomové práce předkládá přípravy na dvanáct vyučovacích hodin se zaměřením na poslech a tvořivou práci s poslechovými ukázkami. Realizace výzkumu proběhla na Základní škole Červený vrch, Fakultní škole Pedagogické fakulty a Matematicko-...
Poslech zpěvu pedagoga v mateřské škole
KOMÁROVÁ, Simona
Cílem bakalářské práce je vytvoření námětů pro využití zpěvu pedagoga k rozvíjení základů poslechu hudby v MŠ, jejich realizování a vyhodnocení. Teoretická část představuje zpěv jako hudební umění v estetickém a psychologickém kontextu, specifikum hudebního vnímání v předškolním věku a využití zpěvu k rozvíjení základů poslechových dovedností. Obsahem praktické části je vytvoření programu poslechu písní pro děti v mateřské škole v rámci integrovaného tematického vzdělávání. Realizace programu je průběžně vyhodnocována dle předem vytvořeného evaluačního plánu. Využity jsou přitom metody přímého pozorování, pozorování videonahrávky, nestandardizovaný test hudebnosti a rozhovor s dětmi.
Vybrané aktivity související s hudbou ve volném čase žáků 2. a 3. tříd základních škol
LÍVANSKÁ, Lucie
Práce se zabývá hudebními aktivitami dětí mladšího školního věku. Teoretická část se věnuje pojmu hudba a volný čas, funkcím hudby, aktivnímu a pasivnímu využití hudby. Dále je charakterizován mladší školní věk a pojem hudební tvořivost. V souvislosti s hudební tvořivostí jsou popsány její rysy a psychologické předpoklady. Praktická část se věnuje vybraným hudebním aktivitám žáků 2. a 3. tříd základních škol. Prostřednictvím dotazníků je zjišťováno, jak se žáci těchto tříd věnují hudebním aktivitám ve volném čase. Zjišťuje, zda se žáci věnují hudbě aktivně nebo pasivně.
Hudba v životě dítěte předškolního věku
PELOUCHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Hudba v životě dítěte předškolního věku" se snaží ukázat na možnosti a přínos využití poslechu klasické hudby v životě dětí. Teoretická část definuje pojmy z hudebního umění, zabývá se funkcí hudby a psychologickým dopadem hudby na dítě a člověka obecně. Současně jsou zde uvedeny pozitiva a rizika působení hudby na dítě a zabývá se také důležitostí výchovy k hudbě a jejímu poslechu. Praktická část seznamuje s projektem, který je zaměřen na poslech klasické hudby a užití jej s dětmi předškolního věku. Dále zde odkrývá vnímání a porozumění této hudbě ze strany dětí. Praktická část je doplněna o výzkum, jehož cílem bylo zjistit motivaci rodičů k hudebnímu vzdělávání jejich dětí. Součástí práce je přiložené CD, na kterém jsou zaznamenány rozhovory s respondenty.
Rozvoj hudebních činností v předškolním vzdělávání
SEBEROVÁ, Eva
Práce se zabývá podporou a rozvojem hudebních aktivit u dětí předškolního věku v mateřské škole. Jejím cílem je vytvoření uceleného náhledu na současné pojetí hudební výchovy v mateřských školách a na pozitivní vliv hudby na celkový rozvoj jedince v oblasti fyzické, psychické a sociální. Upozorňuje na rizika nevhodných pedagogických postupů ve vztahu k dětem a jejich talentům obecně a naopak ukazuje cestu k vytvoření pozitivního vztahu k hudbě pro celý další život.
Hudební pedagog Pavel Jurkovič a jeho postupy při rozvíjení hudebnosti u dětí
KREJČÍ, Radka
Bakalářská práce se zabývá osobností Pavla Jurkoviče, hudebního pedagoga, zpěváka, instrumentalisty, autora písní a instrumentálních skladeb pro děti a mládež a publicisty. Zaměřuje se na jeho pedagogickou činnost vycházející z principů Schulwerku Carla Orffa, který je založený na přirozeném spojení hudby, jazyka a pohybu. Soustředila jsem se na životní cestu Pavla Jurkoviče a jeho názory a postoje týkající se pedagogické praxe. Podle názoru Pavla Jurkoviče hudební vzdělávání představuje nejen získávání hudebních dovedností a znalostí, ale hudba i pozitivně ovlivňuje osobnost člověka. Ve své práci jsem se zabývala kapitolami, které se týkaly hlasové výchovy, lidové písně, vokální tvorby pro děti, rytmických říkadel a her spojených s hudbou a pohybem, hry na tělo, instrumentálního souboru a poslechu. Připojila jsem rady a doporučení Pavla Jurkoviče, jak postupovat při hudebních aktivitách a jak pracovat s jeho notovým materiálem a metodickými příručkami.
Využití vizualizace při poslechu hudby v mateřské škole
ČURDOVÁ, Kateřina
Videotechnika je pro děti atraktivní, lze ji tedy využít jako prostředníka pro podnícení dětského zájmu o artificiální hudbu. Bakalářská práce nabízí čtyři filmové vizuální opory k této hudbě a plán jejich využití v mateřské škole. Popisuje zkušenosti, které byly při ověřování programu v mateřské škole získány.
Poslechové aktivity v praxi
Tetourová, Markéta ; Bajerová, Ludmila (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Autorský abstrakt Obsah této diplomové práce se věnuje poslechovým aktivitám v hodinách hudební výchovy na základní škole. Diplomová práce shrnuje historii poslechu hudby ve výuce hudební výchovy. Zabývá se postavením hudební výchovy a poslechových činností v Rámcovém vzdělávacím programu. Diplomová práce zahrnuje přehled všech nejčastěji používaných učebnic hudební výchovy pro základní školy. Učebnice jsou řazeny dle nakladatelství. Diplomová práce zkoumá, zda učebnice hudební výchovy pro základní školy zařazují práci s poslechem, jaké skladby k poslechu se v učebnicích objevují, jakým způsobem učebnice pracují s poslechovými ukázkami a zda poskytují dostatečné množství námětů pro tvořivou práci s poslechem. Další část diplomové práce popisuje obecnou strukturu poslechové hodiny, zabývá se integrativním přístupem k výuce hudební výchovy a mezipředmětovými vztahy. Nabízí přehledné rozdělení poslechových aktivit do několika skupin podle různých kritérií s cílem usnadnit přípravu vyučovací hodiny se zaměřením na poslech a usnadnit výběr poslechové ukázky. Výzkumná část diplomové práce předkládá přípravy na dvanáct vyučovacích hodin se zaměřením na poslech a tvořivou práci s poslechovými ukázkami. Realizace výzkumu proběhla na Základní škole Červený vrch, Fakultní škole Pedagogické fakulty a Matematicko-...
Poslech hudby v mateřské škole
KOLINGEROVÁ, Aneta
V předškolním období jsou děti plné neutuchající touhy poznávat a objevovat svět všemi smysly. Hudba a její poslech jsou tedy podstatnými prvky výchovně vzdělávacího působení v mateřských školách. Smyslem této práce je vyzdvihnout význam artificiální hudby, která je v současné době často nahrazována hudbou populární. Teoretická část je zaměřena na artificiální hudbu, hudební poslechové činnosti a jejich využití v předškolním vzdělávání. Praktická část nabízí program zaměřený na poslech vážné hudby v mateřské škole a jeho ověření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.