Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma lásky v Molièrových stěžejních dílech
Řádková, Tereza ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza pojetí lásky ve vybraných Molièrových dílech. V autorově díle je láska přítomna jako činitel, na němž se projevují nejrůznější charaktery; nejčastěji jde o lásky mladých lidí, jimž rodiče přichystali protivenství svým jednáním, ale někde hraje i úlohu podstatnější (Misantrop), v Donu Juanovi se ocitá přímo v centru pozornosti, jistým způsobem i v Amfitryonovi; specifický případ tvoří také Škola žen a texty s ní spjaté (Kritika Školy žen, Versailleská improvizace), kde ovšem nejde jen o lásku, ale vůbec o problematiku ženského údělu. Cílem práce je synteticky ukázat v jakých polohách téma lásky u Molièra najdeme a jakou váhu a závažnost v jeho hrách mělo.
Komedie Carla Goldoniho
Slečková, Jana ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
a klíčová slova Předmětem bakalářské práce "Komedie Carla Goldoniho" je literární rozbor tří komedií, které jsou rozděleny do tří skupin. Úvodní část je zaměřena na Goldoniho dobu, neboli 18. století. Následuje popis dramatikova života a chronologický přehled jeho nejznámějších děl. Další kapitoly jsou věnovány jednotlivým analýzám. První analýza se zabývá komedií Il Servitore di due padroni (Sluha dvou pánů), která je ovlivněná komedií dell'arte. Druhá analýza, La Locandiera (Mirandolina), se zaobírá tématem charakterní komedie. Poslední komedie, La Bottega del caffè (Kavárnička), představuje typický příklad komedie prostředí. Závěr se zabývá vývojovými tendencemi Goldoniho dramatické tvorby. Klíčová slova: Carlo Goldoni, Sluha dvou pánů, Mirandolina, Kavárnička, Komedie dell'arte, Commedia dell'arte
Molière v moderním českém divadle
Menoušková, Veronika ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
česky: Název diplomové práce: Molière v moderním českém divadle Klíčová slova: Molière, preciozita, klasicismus, baroko, komedie, commedia dell'arte, comédie- -ballet. Abstrakt: Diplomová práce pojednává o díle francouzského autora Jean-Baptiste Poquelina zvaného Molière a jeho odkazu v moderním českém divadle. Charakterizuje francouzskou společnost sedmnáctého století a hlavní rysy soudobých filosofických a uměleckých stylů s důrazem na klasicistní dramatickou tvorbu. Dále shrnuje Molièrův život a dílo, které následně člení podle žánrových, formálních a tematických kritérií. V rámci daného členění detailně analyzuje jeho nejvýznamnější hry, reprezentující jednotlivé kategorie. V další části se věnuje moderní české divadelní scéně. S důrazem na dobový kontext zkoumá vývoj této scény od konce druhé světové války po současnost. Podává komplexní přehled Molièrových her uváděných v jednotlivých obdobích a hodnotí vliv kulturně-historického kontextu na konkrétní inscenace. V tomto hodnocení se opírá o informace z dobového tisku a propagační materiály daných divadel a mapuje tak současnou českou molièrovskou divadelní scénu. Na základě dotazníkového šetření vyhodnocuje vztah současných českých diváků k divadlu, stejně jako k Molièrovi a jeho hrám.
Angelo Beolco, řečený Ru(z)zante
Plocková, Tereza ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou komedie Angela Beolca. Úvodní část je zaměřena především na život Angela Beolca a na představení jeho prvotní a vrcholné tvorby. Následuje charakteristika žánru komedie v dobovém kontextu 16. století, kde je pozornost soustředěna především na komedii eruditu, její charakteristické rysy, autory, kteří se jí zabývali, a také na postupný přechod od komedie erudity ke komedii dell'arte. Další část se podrobněji věnuje analýze vybraných Beolcových komedií: La Pastoral (Pastorála), Il Reduce (Navrátilec) - Primo dialogo: Parlamento de Ruzante che iera vegnú de campo (První dialog: Co řekl Ruzante, když se z pole vrátil) a Secondo dialogo: Bilora (Druhý dialog: Bilora).
Maska a tvář komedie po italsku
Toul, Martin ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; DOHNAL, Lubor (oponent)
Snahou práce bylo pokusit se nahlédnout na plodné období italské kinematografie šedesátých let jiným zorným úhlem - přes žánr komedie po italsku. Zaměřit se na ty, kteří tvořili souběžné s Velikány a kteří, mnohdy zaslouženě, mizí v jejich stínu. Přesto je však mezi těmi menšími možné najít autory osobité a díla výrazná. To že jsem se nakonec dostal i na území Velikánů není nic překvapivého, žánr komedie po italsku je tak široký, že se do něj vejde leccos a tak mnohdy zpracovává táž témata jako oni, pouze vypráví v lehčím duchu. Pokusit se v ryze italských souvislostech vystopovat její specifikum, a vytvořit přehled sloužící k lepší orientaci na území, kde ještě žijí lvi.
Psychická distance a smích na divadle
VAŠÁKOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá prozkoumáním role smíchu a komičnosti v rámci divadelního umění. Východiskem je představení koncepce "psychické distance" Edwarda Bullougha jako faktoru, kterým je vymezen estetický postoj. Smích je zde popisován jako typ reakce, která směřuje k pod-distancování či pře-distancování, a tedy ke ztrátě estetického postoje. Současně však celá důležitá sekce divadelního umění komedie - s rolí smíchu intenzivně pracuje. Bakalářská práce se pokusí naznačit hlavní rysy smíchu a jeho transformaci v rámci estetického postoje.
Pravidla žánru: Romantická komedie
Peml, Jan ; Dolenský, Martin (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Práce sumarizuje pravidla a postupy aplikované v romantických komediích. Na rozboru filmu Notting Hill analyzuje jejich praktické použití.
Humor v britských zvukových komediích v porovnání s českými filmovými příklady
MÁDLO, Gabriela
Práce se zabývá průřezem filmové komediální tvorby ve Velké Británii v rozmezí poloviny 30. až do poloviny 70. let 20. století. Popsaná je zde tvorba jednotlivých významných studií jakými byly v historii Gainsborough Pictures a Gaumont-British, Ealing Studios a Rankova studia. Největším hvězdám jednotlivých studií věnuji větší pozornost a zkoumám jejich filmy. Další částí je popis jednotlivých stylů filmové komedie jakými jsou fraška, groteska, bláznivá komedie a romantická komedie, dále satira a parodie s náležitými příklady z české, ale hlavně z anglické tvorby. Také hledám české herce a filmaře, kteří se nějaký způsobem zapsali do historie britské kinematografie. Mezi významná jména patří například Anny Ondráková, Herbert Lom či Karel Reisz.
Le répertoire fran\c{c}ais sur la scéne du Théatre de Boheme du Sud (1945 - 2003)
DOSKOČILOVÁ, Kateřina
V úvodu práce se diplomandka stručně zabývá historií Jihočeského divadla. Hlavním tématem práce je francouzský repertoár divadla v letech 1945 {--} 2003. Práce je zaměřena zejména na zhodnocení repertoáru co se týče složení žánrového (komedie, drama, tragedie), poměru her francouzských, českých a her ostatních národních literatur a v neposlední řadě se diplomandka zabývala ohlasy kritiků na uváděné francouzské hry. Součástí práce je i seznam premiér Jihočeského divadla v letech 1945 {--} 2003 a seznam premiér her francouzských autorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.