|
Současná česká poezie a její didaktický potenciál
Špalek, Matěj ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou českou poezií, jejími vývojovými tendencemi v poslední pěti letech a didaktickým potenciálem současných angažovaných textů. V teoretické části je popsán vývoj současné poezie především na základě informací získaných z antologií Nejlepší české básně, jsou nabídnuty dvě delší interpretace současných básní, pět kratších zamyšlení a na základě výzkumů Jaroslava Valy jsou vysloveny žákovské preference v oblasti výuky poezie. Praktická část práce přináší modelovou lekci, v níž se pracuje s textem Jana Těsnohlídka ml. Rasistická poezie, a dotazník zjišťující názory gymnaziálních učitelů na výuku současné poezie. Výsledky modelové lekce i dotazníku jsou vyhodnoceny a jsou z nich vyvozeny závěry ohledně výuky současné poezie a jejího potenciálu. Klíčová slova angažovaná poezie, didaktický potenciál textu, didaktika literatury, Jan Těsnohlídek ml., krize české poezie, současná poezie
|