Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání intervenční pohybové a rehabilitační metody Pilates a jógy u dětí s mentální disabilitou ve věku 8 ? 15 let.
KROUPOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá porovnáním intervenční pohybové a rehabilitační metody Pilates a jógy a jejím vlivu na děti s mentální disabilitou ve věku 8 ? 15 let. Po celou dobu byl sledo?ván vliv těchto pohybových aktivit na zdravotní stav a hodnotovou orientaci probanda. Cílem práce bylo vytvoření pohybového programu zaměřeného na děti s mentální disabilitou, kde u jedné skupinky probandů byla uplatněna cvičební metoda Pilates a druhé skupinky probandů bylo uplatněno jógové cvičení. Pro splnění daného cíle bylo stanoveno tříměsíční období pro aplikování předem připraveného programu. Na základě získaných poznatků a naměřených výsledků byly potvrzeny dva základní předpoklady: cvičební metody Pilates a jóga pozitivně působily na zdravotní stav probanda a dále došlo ke zlepšení osobnostní hodnotové orientace měřeného jedince.
Intervenční pohybový program u seniorů žijících v domovech pro seniory.
ZAHRÁDKOVÁ, Kamila
Cílem bakalářské práce je zhodnotit parametry zdravotního stavu a hodnotové orientace seniorů účastnících se intervenčního pohybového programu a dále posoudit vliv adekvátní pohybové aktivity na zdravotní stav a na hodnotovou orientaci těchto seniorů. Nejprve se bakalářská práce obecně věnuje problematice stárnutí a stáří, pracuje s jednotlivými pojmy a rozpracovává souvislosti, které k tomuto tématu neodmyslitelně patří. Následně rozvádí fakta o domovech seniorů, jaká byla péče v minulosti a jaký je současný stav. Dále se práce zabývá intervenčními pohybovými programy, kde popisuje, co to takový program vůbec je, co je to adekvátní pohybová aktivita a jaký význam pohyb ve stáří vůbec má. Ve druhé části tato bakalářské práce pracuje již s konkrétními daty a výsledky, které byly získány právě aplikováním intervenčního pohybového programu v domově pro seniory. Po ukončení intervenčního pohybového programu lze říci, že tento program měl pozitivní vliv, nikoliv však na všechny měřené parametry. Některé parametry zdravotního stavu a některé parametry hodnotové orientace dosáhly požadovaných výsledků, některé však žádné změny nezaznamenaly.
Intervenční pohybový program dětí se sluchovou a mentální disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
BAUEROVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá intervenčním pohybovým programem pro děti s mentální a sluchovou disabilitou ve věku 8-15 let. Po celou dobu experimentování byl sledován vliv pohybové aktivity na zdravotní stav a hodnotovou orientaci probanda. Cílem práce bylo vytvoření pohybového programu zaměřeného na děti s mentální disabilitou, kde byla uplatněna psychomotorika. U vzorku dětí se sluchovou disabilitou se tyto psychomotorické hry využívaly pouze jako doplňková aktivita edukační hodiny. Pro splnění daného cíle bylo navrženo tříměsíční období vhodné pro aplikování předem připraveného programu. Na základě získaných poznatků a naměřených výsledků byly potvrzeny dva základní předpoklady: pohybová aktivita pozitivně působila na zdravotní stav probanda; realizací programu byla zlepšena osobnostní hodnotová orientace měřeného jedince.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.