|
Možnosti využití crowdfoundingu při financování veřejně prospěšných projektů v ČR
Hazuková, Miroslava
Hazuková, M. Možnosti využití crowdfundingu při financování veřejně prospěšných projektů v ČR. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá možnostmi využití crowdfundingu jako alternativního zdroje financování veřejně prospěšných statků a projektů. Diskutovány jsou přínosy, problémy i rizika této formy financováni. Dále jsou zkoumány projekty s veřejným zájmem u dvou konkrétních portálů, českého HitHit a amerického Indiegogo. Nejprve jsou data podrobena kvantitativní analýze, jejímž cílem je vyhodnocení prvků projektu s veřejným zájmem, které mohou mít vliv na jeho úspěšnost. Hlavní částí práce je pak logitový model, pomocí kterého byly vyhodnoceny faktory mající na úspěch kampaně s veřejným zájmem největší vliv. Závěr práce pak zahrnuje zhodnocení potenciálu financování veřejných a veřejně prospěšných projektů v ČR formou občanského crowdfundingu, shrnutí výhod a nevýhod financování touto formou a formulace doporučení pro veřejný sektor, jak nastavit klíčové faktory, tak aby kampaň byla úspěšná.
|
|
An analysis of crowdfunding in the Czech Republic, the Slovak Republic and the United States in the example of comparing similar types of campaigns.
Slúka, Aleš ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Zimmermann, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice crowdfundingu, relativně novému způsobu financovaní s použitím moderních technologií. Dále se zaobírá motivací investorů a autorů crowdfundingových projektů k jeho využití, porovnáním průběhu konkrétních podobných kampaní ve vybraných státech a jeho vlivu na celkovou úspěšnost kampaně. Teoretická část práce definuje crowdfunding, jeho typy, vlastnosti a technologické prostředí, ve kterém v současnosti působí. Dále popisuje vybrané crowdfundingové platformy a jejich specifikace, které mají podstatný vliv na strukturu zákazníků a investorů. Praktická část bakalářské práce se zaobírá porovnáním odměnového crowdfundingu v České republice, Slovenské republice a v USA. Výzkum proběhl na základě statistické analýzy autorem sesbíraných dat a dotazníku, který byl zaměřený na zjištění informovanosti veřejnosti v tuzemských podmínkách o crowdfundingu. Závěr práce je věnovaný formulaci poznatků získaných z empirické časti práce aplikovatelných pro lokální prostředí.
|