|
Stratégia rozvoja cestovnej kancelárie Freibus s.r.o. po pandémii Covid-19
Freivaldová, Mária
Freivaldová, M., Strategie rozvoje cestovní kanceláře Freibus s.r.o. po pandemii Covid-19. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Předmětem bakalářské práce je zhodnocení současné situace cestovní kanceláře Freibus s.r.o. v důsledku celosvětové pandemie Covid-19 a následné formulování strategických návrhů, které povedou k rozvoji a zvýšení jejího povědomí. V literární rešerši práce jsou vymezeny základní teoretické poznatky cestovního ruchu, strategického managementu a analytických nástrojů. Pozornost v literární rešerši se současně věnuje i vymezení specifik koronaviru. Analytická část hodnotí vnější prostředí pomocí modelu PESTE a Porterova modelu pěti hybných sil. Vnitřní prostředí podniku je zanalyzováno rozšířeným marketingovým mixem 8P, týkajícího se cestovního ruchu a provedením finanční analýzy. K následnému zhodnocení identifikovaných faktorů slouží matice EFE a IFE, z nichž vyplývají doporučené návrhy. Konkrétní návrhy jsou nakonec časově ohraničené a ekonomicky podložené.
|
|
Analýza konkurence lyžařských škol
Šillarová, Kristýna ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Analýza konkurence lyžařských škol Cíle: Hlavním cílem práce je provést komparaci dvou nejsilnějších lyžařských škol v určité oblasti v ČR, čehož se dosáhne zanalyzováním vnitřního prostředí obou vybraných lyžařských škol. Marketingový výzkum je prováděn metodou hloubkového interview s manažery jednotlivých lyžařských škol. Na základě marketingového výzkumu jsou lyžařské školy porovnávány. Výsledek práce usnadňuje rozhodování uživatelů a zaměstnanců a navrhuje manažerům doporučení zohledňující tyto výsledky. Metody: V práci je použita metoda kvalitativního výzkumu. Pro kvalitativní výzkum je stěžejní metodou hloubkové interview s manažery lyžařských škol, které jsou doplněny analýzou dokumentů. Na základě získaných informací je sestrojen McKinsey model 7S, který pomáhá k identifikaci silných a slabých stránek. Tyto faktory jsou vyhodnoceny pomocí matice IFE. V závěru práce je provedena komparace vnitřního prostředí podniků. Výsledky: Výsledkem práce je vnitřní analýza dvou lyžařských škol v určité oblasti v České republice. Z tohoto rozboru vyplývají specifické silné a slabé stránky obou podniků, které jsou dále zhodnoceny a taktéž použity ke komparaci podnikového interního prostředí. Z výsledku vyplývá, že postavení organizace závisí na úhlu pohledu, kterým se na něj nahlíží - zda z pohledu...
|
| |
|
Strategický management malého podniku
Vašinová, Romana
Diplomová práce se zaměřuje na aplikaci procesu strategického managementu v prostředí malé organizace. V práci jsou identifikovány příležitosti, hrozby a silné i slabé stránky prostředí firmy při využití metod situační analýzy vnějšího prostředí (PESTE analýza, Porterova analýza odvětví) a analýzy prostředí vnitřního (7S firmy McKinsey, Analýza hodnotového řetězce dle Portera, procesní pojetí organizace, zkrácená finanční analýza a analýza firemních www stránek). Faktory prostředí jsou zpracovány pomocí EFE a IFE matic za účelem získání celkového váženého skóre vnějšího a vnitřního prostředí organizace. Výstupy z matic IFE a EFE jsou dále využity v tzv. Vnitřně-vnější matici, která umožňuje stanovení celkové strategické pozice firmy při zohlednění stavu vnějšího i vnitřního prostředí. Pomocí SWOT analýzy jsou následně upřesněna výsledná strategická doporučení pro vybranou firmu.
|
|
Návrh stratégie pre business hotel
Schneidgenová, Miriama
Cílem práce je návrh strategie pro business hotel. Ta bude vycházet z analýz vnějšího a vnitřního prostředí, kde budou využity firemní data. Navržená strategie povede ke zvýšení konkurenceschopnosti a také ke zvýšení obsazenosti hotelových pokojů. V bakalářskej práci budou převedeny analýzy vnějšího a vnitřního prostředí. K analýze vnějšího prostředí bude využita PESTE analýza a model 5 hybných sil. V případě analýzy vnitřního prostředí se bude vycházet z dat hotelu. Takto sestavený seznam faktorů vnějšího a vnitřního prostředí bude následně použit k dalšímu zkoumání. Využita bude EFE a IFE matice. Následně bude převedena SWOT matice a budou sestaveny návrhové opatření, které povedou ke zlepšení některých procesů hotelu a zvýšení obsazenosti. Návrhové opatření budou ekonomicky zhodnoceny.
|
|
Strategický management zemědělského družstva
Horáčková, Dominika
Diplomová práce se zabývá návrhem strategických alternativ pro vybraný zemědělský podnik. Tato problematika je zkoumána v praktické části práce na základě potřebných teoretických východisek. Celá práce je tedy rozdělena na dvě klíčové části, literární rešerši a vlastní práci. Na základě výsledků analýz, provedených v praktické části práce, jsou formulována strategická doporučení. Následně je sestaven podrobný návrh implementace vybrané strategické alternativy a jsou zhodnoceny ekonomické dopady této vybrané alternativy.
|
|
Environmental analysis and strategy formulation of sports facilities operator
Turková, Alice
Tématem této diplomové práce je “Analýza prostředí a strategická doporučení pro provozovatele sportovních zařízení.“ Hlavním cílem této práce je vyhodnocení vnějšího a vnitřního prostředí a formulace strategických alternativ pro provozovatele sportovních zařízení v Brně, společnost Starez sport, a.s. Vnější faktory jsou vyhodnoceny pomocí PEST analýzy a Porterova modelu pěti sil, vnitřní faktory jsou analyzovány rozšířeným marketingovým mixem. Finální vyhodnocení je provedeno pomocí IFE-EFE matice. Strategie navrhnuty ve Vnitřně-vnější maticí jsou dále rozvedeny pomocí SWOT matice a nejvýznamnější strategická alternativa je následně dále rozpracována. Výsledky této práce analyzují mimo jiné i současnou situaci a konkurenci mezi plaveckými bazény v Brně.
|
|
Strategický management malého podniku
Vašinová, Romana
Diplomová práce se zaměřuje na aplikaci procesu strategického managementu v prostředí malé organizace. V práci jsou identifikovány příležitosti, hrozby a silné i slabé stránky prostředí firmy při využití metod situační analýzy vnějšího prostředí (PESTE analýza, Porterova analýza odvětví) a analýzy prostředí vnitřního (7S firmy McKinsey, Analýza hodnotového řetězce dle Portera, procesní pojetí organizace, zkrácená finanční analýza a analýza firemních www stránek). Faktory prostředí jsou zpracovány pomocí EFE a IFE matic za účelem získání celkového váženého skóre vnějšího a vnitřního prostředí organizace. Výstupy z matic IFE a EFE jsou dále využity v tzv. Vnitřně-vnější matici, která umožňuje stanovení celkové strategické pozice firmy při zohlednění stavu vnějšího i vnitřního prostředí. Pomocí SWOT analýzy jsou následně upřesněna výsledná strategická doporučení pro vybranou firmu.
|
| |
| |