Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Representation of Richard Nixon in Works of Hunter S. Thompson and Norman Mailer/Zobrazení Richarda Nixona v díle Huntera S. Thompsona a Normana Mailera
REMEŠ, Jakub
Anotace Tato práce si klade za cíl ukázat souvislost mezi nepříliš známými knihami Normana Mailera a Huntera S. Thompsona, kteří oba patřili ke hnutí "the New Journalism", a historickými událostmi z šedesátých a sedmdesátých let 20. století. V první polovině student představí oba spisovatele a objasní historické souvislosti. Druhá část nastiňuje atmosféru prezidentských voleb v USA z roku 1972 a osobnost Richarda M. Nixona, což je založeno na postřezích Mailera a Thompsona, a doplněno o informace z vědeckých historických pojednání. Na konec student srovná, v čem se vybrané knihy shodují, a v čem se liší. Závěrečná část shrnuje, jak knihy reflektovaly dějinné události, a proč má cenu o nich psát.
An Outlaw Journalist's Journey through an Era Decadent and Depraved: Hunter S. Thompson in the context of America of the 1960s and early 1970s.
Stárek, Jiří ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na uměleckou osobnost Huntera S. Thompsona, jednu z nejvýraznějších kulturních postav poválečné Ameriky, a jeho vývoj coby autora, novináře a idolu americké kontrakultury 60. let. Tato éra je dnes z pohledu moderní americké historie považována za přelomovou, protože v jejím průběhu došlo, zejména díky nastupující generaci mladých společenských a kulturních aktivistů, k přerodu od hluboce zakořeněného a v mnohém překonaného systému společenských hodnot a norem k postoji hlásajícímu toleranci a liberalismus. Zásadní roli v těchto snahách měla tehdejší kontrakultura, z jejíchž řad pocházelo velké množství schopných intelektuálů a umělců, mezi něž patří též Thompson. Tato práce proto analyzuje roli a podstatu tehdejší alternativní kultury v Americe z pohledu jednoho z jejích nejpozornějších účastníků. Mimoto se tento text zaměřuje i na autorovu roli ve spoluvytváření nového literárního žánru zvaného nový žurnalismus, který lze také spojovat s aktivitou tehdejší kontrakultury. Kromě toho se Thompson ve svých dílech zaměřuje na různé fenomény, které tuto alternativní kulturu obklopovaly, díky čemuž divákovi předkládá osobité zachycení ducha té doby. Nicméně, na rozdíl od některých svých současníků, autor taktéž nezapomíná vyhledávat, pojmenovávat a následně prozkoumávat...
An Outlaw Journalist's Journey through an Era Decadent and Depraved: Hunter S. Thompson in the context of America of the 1960s and early 1970s.
Stárek, Jiří ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na uměleckou osobnost Huntera S. Thompsona, jednu z nejvýraznějších kulturních postav poválečné Ameriky, a jeho vývoj coby autora, novináře a idolu americké kontrakultury 60. let. Tato éra je dnes z pohledu moderní americké historie považována za přelomovou, protože v jejím průběhu došlo, zejména díky nastupující generaci mladých společenských a kulturních aktivistů, k přerodu od hluboce zakořeněného a v mnohém překonaného systému společenských hodnot a norem k postoji hlásajícímu toleranci a liberalismus. Zásadní roli v těchto snahách měla tehdejší kontrakultura, z jejíchž řad pocházelo velké množství schopných intelektuálů a umělců, mezi něž patří též Thompson. Tato práce proto analyzuje roli a podstatu tehdejší alternativní kultury v Americe z pohledu jednoho z jejích nejpozornějších účastníků. Mimoto se tento text zaměřuje i na autorovu roli ve spoluvytváření nového literárního žánru zvaného nový žurnalismus, který lze také spojovat s aktivitou tehdejší kontrakultury. Kromě toho se Thompson ve svých dílech zaměřuje na různé fenomény, které tuto alternativní kulturu obklopovaly, díky čemuž divákovi předkládá osobité zachycení ducha té doby. Nicméně, na rozdíl od některých svých současníků, autor taktéž nezapomíná vyhledávat, pojmenovávat a následně prozkoumávat...
Gonzo žurnalismus - jeho vznik, vývoj a vliv na žurnalistiku
Nouzová, Pavlína ; Beneš, Piere (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu gonzo žurnalismu, a to jak v zahraničí, tak i tuzemsku. Nejprve se věnuji celkovému vzniku gonzo žurnalismu a jeho "zakladateli" Hunteru S. Thompsonovi. Na jeho osobnosti ukazuji, jak vypadalo gonzo před desítkami let, a zároveň na několika jeho článcích zobrazuji jednotlivé znaky jak gonzo textů, tak jejich autorů. Nejvíce se věnuji Thompsonově reportáži o dostizích v Kentucky, která je považována za první gonzo článek. Nejen historie je však důležitá, a proto se následně v práci věnuji i současné podobě gonzo žurnalismu v zahraničí. Stejně jako v historické části jsem si vybrala jednoho typického představitele tohoto stylu, a to Matta Taibbiho, který taktéž jako Thompson psal do magazínu Rolling Stone a pobuřoval okolí svými články. V jeho případě necílím jen na konkrétní texty, ale spíše na dvě média, která Taibbi výrazně ovlivnil - The eXile a New York Press. Na těchto výrazných osobách, jako byl Thompson a jako je Taibbi, srovnávám přístup ke gonzo žurnalismu před lety a nyní a vysvětluji rozdíly a jejich příčiny. Poté, co se krátce věnuji i gonzu v jiných oborech, abych ukázala, jak je populární i mimo žurnalistiku, se zabývám Českou republikou. Z autorů jsem rozebrala především Michala Nanoru, zaměřuji se ale i na Honzu Vedrala nebo Petra Wagnera. Z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.